یک طرح ساده برای انواع نمای خشک

ورق رنگی موجود در بازار با پوشش رنگ الکترواستاتیک و با ضخامت، طرح و رنگهای مختلف تولید می شوند. تنوع رنگی نمای آجری نیز زیاد است و میتواند انواع سلایق را پوشش دهد. انواع نمای خشک به علت تنوع بالا امروزه مورد توجه قرار گرفته است که در این جا به آن ها می پردازیم. از معایب استفاده از نمای خشک آجری میتوان به دو مورد اشاره کرد. از مزایای نمای خشک آجری میتوان به مواردی همچون عدم نیاز به کارگر حرفه ای جهت نصب، سرعت اجرای بالا، عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و سر و صدا، کاهش اتلاف انرژی و آسانی اجرا برای ساختمانهای مرتفع اشاره کرد. حذف کانی های غیر فلزی، سبک شدن سرامیک، عدم نیاز به ملات سیمانی و دیگر ویژگی های منحصربه فرد این کاشی باعث شده اند تا بتوان آن را به راحتی در سازه های مرتفع نصب کرد. نکات اجرایی زیرسازی نما درصورت سیمانی بودن نما، پس از نصب توری های رابیتس روی آن را باید بوسیله یک لایه ملات خمیری سیمانی (سیمان و پودر سنگ) پوشاند تا میزان چسبندگی ملات نهایی با زیرسازی به میزان کافی افزایش یابد. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت.

اجرای نمای خشک سرامیک

سبکتر است و بار وارده به ساختمان را کاهش میدهد؛ در این روش بر خلاف روش نماکاری با ملات، ساختمان هیچ باری متحمل نمیشود و در نتیجه در مقابل بادهای شدید و زلزله ایمنتر است. نخستین بار در دهه ۷۰میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. نحوه اجرای سنگ ها در نمای خشک بدین صورت است که از گیره هایی بر روی پروفیل آلومینیومی جهت نصب افقی سنگ ها استفاده می کنند. نمای سنگ در ساختمان از نماهای بسیار پر کاربرد است که به دو صورت تر و خشک اجرا میشود و تفاوتشان در این است که اجرای نمای خشک بر خلاف تر به وسیله پیچ و مهره فلزی انجام میگیرد. منبت کاری: منبت کاری هنری است مشتمل بر حکاکی و کندهکاری بر روی چوب. مورد اول این است که به دلیل انجام سوراخ کاری احتمال شکستن سنگ در حین انجام عملیات وجود دارد و همچنین اجرای نمای سنگ خشک به نیروی کاربلد نیازمند است.نمای خشک آجری چگونه است؟ مورد بعدی این است که عایق بودن جداره باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود. در سیستم نمای خشک مشهود بستهایی برای نگهداری استفاده میشود که قابل مشاهده هستند.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

 Th is  po st was do ne with behsaznama Co​nten t Ge nerator DEMO!

اتصالات نامشهود به اتصالاتی گفته میشوند که بعد از نصب قابل مشاهده نیستند. اجرای نمای خشک یک روش جدید است که مزیتهای زیادی به همراه دارد و بسیاری از مشکلات موجود در نماسازی سنتی را برطرف کرده است. از معایب اجرای نمای سنگ خشک میتوان به دو مورد اشاره کرد. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود. اگر چنانچه تمایل دارید از این نوع سرامیک برای نمای ساختمان های خود استفاده کنید، با ما در کاشیران همراه باشید. دلیل این که به این نوع سرامیک، سرامیک خشک می گویند، این است که قابلیت جذب رطوبت در آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا این مطلب کرده. اگر نمیدانید که این متخصصین را چگونه و از کجا باید پیدا کنید در ادامه با همراه باشید. استفاده از این روش باعث میشود نمای ساختمان استحکام بیشتری پیدا کند و مقاومت ساختمان را بالا ببرد. به دلیل ایجاد کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسئله آببندی درز افقی نما به طور کامل حل شده است.

درحالی که این مسئله کاملا نسبی و سلیقهای میباشد. و مورد آخر هم مصالح نمای خشک است که شامل سنگ، کامپوزیت، کاشی و آجر سفالی میباشد. مورد بعدی فضای خالی است که به خاطر عدم ورود رطوبت و تهویه محیط، فضایی بین عایق و نما در نظر گرفته میشود. گرم شدن هوا در فضای حائل نسبت به دمای محیط منجر به اثر دودکشی شده و تهویه مداوم در محفظه ایجاد می کند. این سیستم یک سیستم نمای تهویه شونده است که شامل پروفیلهای افقی میباشد که توسط شبکه ای از ریلهای عمودی سر جای خود محکم نگه داشته میشوند.مزایای اجرای نمای خشک چیست؟ سیستم نمای خشک شامل سیستم نمایان و سیستم کیل میباشد. یکی از رایج ترین روشهای نمای خشک ساختمان، استفاده از نمای خشک آجری میباشد. از جدید ترین متدهای نصب نمای سرامیک خشک روش کیل ceramic-keil یا انکر می باشد . همین سوراخ ها باعث شده اند تا سرامیک مجوف به یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی در برابر فشار و تنش تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید