یک طرح آسان برای اجرای نمای خشک آجری

علاوه بر نگهداری ثبوت رنگ در برابر مواد شیمیایی مخرب، همین مدل نمای سرامیکی در برابر اشعه های مضر خورشید مانند اشعه ی یو وی هم ثوبت رنگ خود را حفظ می کند. همچنین چسب پلی اورتان در صنعت ساخت و ساز نقش مهمی در تولید ساندویچ پانل، مواد پی وی سی و پوششهای ضد آب دارد. نمای سرامیک خشک امروزه به عنوان تازه ترین نمای ساختمان ها شناخته می شود و سرامیک خشک و فایبر سمنت برد از آن دست مصالح جدید و نوینی می باشد که در صنعت سازه و ساختمان ظهور کرده و زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت بنا و ساختمان شده است. نمای سرامیک خشک یکی از متریال هایی می باشد با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند. یکی از دیگر از مزیت های مضاعف اهمیت نمای سرامیک خشک مقاومت شیمیایی بالا می باشد.

نمای خشک چیست

این سرامیک ها در برابر مواد خورنده ی اسیدی و بازی، مواد شوینده مضاعف مقاوم بوده و ثبوت رنگ خویش را در برابر همین مواد به خوبی نگهداری می کنند. یکی از از عوارض نامگذاری این سرامیک ها نحوه نصب آن ها می باشد، در کارگزاشتن آن ها از هیچگونه ملات سیمانی به کارگیری نشده و اساسی شیوه هایی چون سیستم کارگزاشتن انکری، طرز کارگزاشتن نمایان، روش کارگزاشتن غیر نمایان، کارگزاری کلیپس مخفی شیاری نصب می شوند. این نوع نما قابلیت اجرا در تمامی موقعیت آب و هوایی را داشته و می توان از فضای موجود بین دیوار و نما به جهت عبور تاسیسات مکانیکی ساختمان به کارگیری نمود. با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخشهای زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیباییشناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی سالهای پایانی قرن بیستم تاکنون با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش میرود که به طور معلوم نمای ساختمانها نیز تأثیر زیادی را دریافت کرده است که ایجاد و توسعه تمامی روشهای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است.

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک که با توجه به حذف ملات پایینتر نیز آمده، به همراه اجرای نمای سراميک خشک را به یکی از محبوبترین شیوههای کاربردی تبدیل کرده است. حذف کانی های غیر فلزی، سبک شدن سرامیک، عدم نیاز به ملات سیمانی و دیگر ویژگی های منحصربه فرد این کاشی باعث شده اند تا بتوان آن را به راحتی در سازه های مرتفع نصب کرد. درصورت استفاده از نماهای کامپوزیت، پس از زیرسازی فولادی، قطعات آلومینیومی مورد نیاز نما، بوسیله پیچ و مهره و یا پیچ های سرمته به شاسی کشی فولادی متصل می گردد تا در نهایت، قطعات مورد نیاز نازک کاری نما به آنها متصل شود. در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند. اجزای نمای خشک شامل: عایق حرارتی که با اتصال از تجهیزات فلزی مانند پیچ و مهره و یا چسب زیر کار محکم میشود. نمای سرامیک خشک جزو مصالح یا سرامیک هایی می باشد که به فول بادی مشهور می باشند. This post was written by behsaznama ​Cont​en t  Genera to᠎r DEMO!

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

سرامیک فول بادی از معروف ترین اشکال نمای خشک می باشد به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک % بوده و در عاقبت در برابر یخبندان مقاومت فراوان بالایی دارند. این مصالح به رغم کاربردی بودنشان، سنگین بودند، در برابر تکان و زلزله مقاومت قابل توجهی از خود نشان نمی دادند و چندان هم زیبا نبودند. نمای سرامیک خشک به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند پایداری در دمای بالا، استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی توسط طراحان و معماران ساختمان در مراحل ابتدایی جهت اجرای پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک ساختمان قرار می گیرد. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود. نکته مهم دیگر در اجرای بند کشی استفاده از ملات تشکیل شده است از سیمان و دوده باید تشکیل شود و در دو ساعت و نیم اول پس از ساخت ملات و در دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه باید استفاده شود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با این مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید