یک راهنما به نمای ساختمان در هر سنی

این مسئله به معمار آزادی مطلق در طراحی نمای سرامیک را می دهد. هزاران سال است که کاشی و سرامیک در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. دمای سطح نمای شیشه ای به علت مقاومت حرارتی کم، در فصول سرد سال نزدیک به دمای محیط خارج بوده و بدن افراد مستقر در نزدیکی نما از طریق تشعشع با نما تبادل حرارت کرده و ساکنین احساس عدم آسایش حرارتی خواهند نمود. ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … همانگونه که از نام این مدل سرامیک پیدا است، سرامیک خشک مجوف دارای سوراخ هایی در ساختار خود می باشد و به همین دلیل عایق صوتی و حرارتی مناسبی برای نما های ساختمانی است و همچنین وزن کمتری نسبت به نمونه های دیگر داشته و بار مرده کمتری به ساختمان وارد می نماید. مدل سرامیک مجوف دارای حفره های هواست. سنگ های معمولاً به دلیل وجود رگه هایی که در آنها دیده می شود استحکام چندانی ندارند و مشکل سنگ های آذرین معمولاً جذب آب پایین و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان است.

معایب نمای سرامیک خشک

در این سیستم اجرای نما برای اتصال اجزای نما شامل آجر، سنگ و غیره از ملات استفاده نمی شود بلکه از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود.سیستم نمای خشک یکی از بهترین سیستم ها یی است که به میزان زیاد در برابر نفوذ آب مقاوم است. سپس در صورتیکه سازه ساختمان فلزی باشد دستک هایی را به تیر های ساختمان جوش می دهند تا از این طریق اتصال شبکه فلزی زیر سازی نما به ساختمان انجام پذیرد. یکی از مدرن ترین انواع نماهای ساختمانی، نمای سرامیک می باشد که در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های آن می پردازیم. روش نمایان یا ویزیبل و روش پنهان یا اینویزیبل که در ادامه با این دو روش آشنا میشویم. ۳- اکثر دیتیل های اجرایی مربوط به سرامیک خشک پرسلانی مجوف چه به لحاظ ویزیبل و چه اینویزیبل برای این نوع سرامیک خشک پرسلانی نیز امکان پذیر است. همانطور که می دانید برای نماسازی، علاوه بر متریالی مثل سرامیک و کاشی به پروفیل های آلومینیومی و گیره های نگهدارنده نیاز دارید. سرامیک و کامپوزیت از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم.

از آنجایی که سرامیک و کامپوزیت، از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم. برای بازسازی نمای ساختمان و یا ساخت و ساز اولیه بایستی موارد متعددی را در نظر بگیرید. بدین معنا که بایستی تمامی نقاط کور، درزها و پنجره ها را آب بندی کنید و آن را تست نمایید. در واقع مصالح و زیر سازی ها بایستی با یکدیگر مطابقت داشته باشند و نصب آن سریع و آسان باشد. زیرا در این صورت هرچقدر هم که طراح خلاقیت به خرج دهد بازهم سردی فضا جلوهی همهچیز را از بین میبرد و به قول معروف فضا را دلگیر میکند. صاحبان ساختمان پیش از انتخاب نوع خاصی از نمای خشک می بایست به خیلی چیزها دقت نمایند. یکی از جدیدترین روش های اجرای نما های ساختمانی، اجرا نما به روش خشک می باشد. تایل های سرامیکی یکی از انواع جدید ترین و پرکاربردترین متریال هایی هستند که در صنعت ساختمان و اجرای نماهای ساختمانی کاربرد دارند و جلوه ای زیبا و خاص به ساختمان می بخشند. این نماها با توجه به طراحی قابل کنترل می توانند زیبایی خاص خود را به بیننده تقدیم کنند.از جمله معایب نماهای سرامیکی عایق نبودن آن به سرما و گرما و صدا می باشد.

اجرای نمای سرامیک یکی از پر طرفدار ترین نماهای ساختمانی در ایران به شمار می رود. همانطور که می دانید نمای سازه یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های آن به شمار می رود. در این نوع روش از نصب سرامیک خشک، اجزای نگهدارنده تایل های سرامیکی روی نما نمایان هستند. مدت زمان اجرای نمای سرامیک خشک به عوامل متعددی از جمله ارتفاع و سطح ساختمان، جزییات نما سازیف تعداد و مهارت مجریان و… به دلیل عدم استفاده از ملات در نماهای خشک این روش در مقایسه با سایر روش ها سرعت اجرایی بالا تری دارند و همچنین بار مرده کمتری به ساختمان اضافه می کنند. در جدید ترین روش ها، بدون کاربرد هیچ گونه ملاتی، سرامیک را بر روی دیوار و نمای سازه نصب می کنند. در واقع در نمای های خشک قطعاتی که برای پوشش نما استفاده می شوند از طریق یک شبکه زیر سازی فلزی به نمای ساختمان اتصال می یابند. همانگونه که در ابتدا گفته شد، سرامیک خشک تایل های پیش ساخته ای هستند که در انواع طرح ها و رنگ ها ساخته و به بازار عرضه می شوند.  This data h as be en w᠎ri tt en ​with the help of behsaznama Cont᠎ent  Ge᠎nerato᠎r DE MO!

نمای سرامیک خشک چیست

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد منبع لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید