یک راهنما به انواع نمای خشک در هر سنی

در حقیقت طراحی و انتخاب نما یکی از مهم ترین بخش های ساختمان سازی است. بنابراین، انتخاب زیرسازی مناسب که توانایی تحمل چنین وزنی را داشته باشد بسیار مهم است. پوشش نقرهای روی الاستومر، بار الکتریکی را در سطح آن توزیع میکند که باعث تغییر شکل آن می شود، مشابه سیگنالهای الکتریکی که انقباض عضلات را در پی داردند. این مزیت سنگ باعث می شود بتوانید طیف وسیعی از گزینه های جذاب را برای انتخاب داشته باشید. این نوع سرامیک بسیار شبیه به سنگ طبیعی می باشد. نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. اگر تهویه حفره با خدمات ساختمان یکپارچه باشد، هوای گرم شده توسط خورشید را می توان به ساختمان وارد کرد، تهویه طبیعی خوبی ایجاد کرده و در تابستان نیز به صورت عکس عمل می کند که از بهترین انواع نمای خشک در حفط انرژی محسوب می شود. البته به جستن درگیری و چسبندگی بهتر پوسته نما با تابان اصلی و كتف کاری معمولا توصیه میشود اجرای نما کاری رفيق دیوار اصلی اعمال شود و دخل این نما که به مقصد ليست ملاتی اجرا میشود در هر تاچند رج گره گاه دیوار اصلی و نما با هم بستر یکی شده و باهم ملاتریزی و بندکشی میشود که علت اتصال بهتر نما سوگند به تابيدن میشود.

فیلم اجرای نمای خشک

Th is con te​nt h​as be en w ritt᠎en ᠎with behsaznama Conte nt ᠎Genera​tor  DE MO !

علاوه بر این باید وقتی بر هم زده می شوند یک صدای تیز مثل برهم خوردن دو سنگ بدهد. مواد و اتصالات نما : برای مصالح نما می توان از هر موادی که می توان به صورت خشک استفاده کرد از جمله سنگ ، پانل های کامپوزیت ، چوب نسوز ، چینی خشک ، شیشه ، کاشی ، آجر سرامیک و … نمای خشک توانسته با مجهز شدن به علوم روز، کلید حل مشکلات نما در بسیاری از ساختمانها باشد و استفاده از هر نوع مصالح با هر ابعاد و سایزی را بدون محدودیت برای مهندسین و طراحان فراهم کند. به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. از رنگ های رایج ورق رنگی می توان به سفید، سفید یخچالی، کرمی، آبی، آبی تیره، سبز، سبز روشن، نارنجی، پرتقالی، صورتی، بنفش، جگری و قهوه ای سوخته اشاره کرد. مونولیت را می توان یک متریال سبک دانست که در برابر رطوبت نیز مقاومت است. نماهای کامپوزیتی به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت تمیزکاری و شست و شوی آسان، مقاومت به خوردگی و غیره، بسیار موردتوجه هستند.

این ویژگی بیانگر میزان مقاومت سطح سرامیک خشک پرسلانی می باشد،سرامیک خشک پرسلانی به دلیل داشتن سطحی سخت و محکم و قابل قبول از قاعده خواص فیزیکی سنگ ها مستثنی است و براحتی سختی سطح آن از بین نمی رود.سرامیک خشک پرسلانی ضمن داشتن کل خصوصیات سنگ، در طولانی مدت همگون بودن ، سختی سطح آن حفظ می گردد. در ساختمان های بزرگ که سطح نمای آنها زیاد است, مجموعه ها نمی توان از سنگ های کوچک استفاده کرد. این سیستم برای نصب مصالحی از قبیل HPL ، سرامیک پرسلانی و سنگ هایی با ضخامت کم کاربرد دارند. برای خرید از کاشیران کافی است به صفحه خرید سرامیک نما بروید و محصول مورد نظر را با چند کلیک ساده خریداری کنید. این نمونه از نما که به عنوان پانل سیمانی از نوع الیاف دار نیز شناخته می شود می تواند در شکل ها و طرح های گوناگون مورد استفاده باشد و به صورت هوا خشک تولید و در دسترس نماکاران قرار می گیرد. همانطور که می دانید مصالح مختلفی برای نما ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک از آن ها در برابر دما پتانسیل مختلفی دارند.

اتصالات نمای خشک

این موضوع باعث می شود حجم هواسازی مصنوعی مورد نیاز ساختمان کاهش یابد و اجرای نمای سرامیک خشک ذخیره انرژی را در گرما و سرما تضمین می کند. جداشدن عتبات عالیات از ایران و پیوستن آن به امپراتوری عثمانی از یک سو و دور بودن مشهد از نواحی مرکزی ایران باعث شده که قم از دوره صفویه به بعد پذیرای زائران بیشتری باشد. در عصر قاجار فتحعلی شاه به مرقد فاطمه معصومه در قم توجه بیشتری نشان داد چنانکه بسیاری از تزیینات امروزی حرم متعلق به آن دوره است. تایید طرح و نمای ساختمان­های واقع در نبش گذرهای اصلی و پوشاندن درز انقطاع بین دو ساختمان با مصالحی که تناسب با نما داشته باشد، یکی دیگر از ضوابط طراحی نمای ساختمان در تهران به حساب میآید. در صورت تخریب نمای خشک آجری و مدلهای دیگر نیز میتوان همان قسمت را تعمیر یا تعویض کرد. بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. ᠎Th is conte nt w᠎as do​ne with t​he help  of behsaznama C on​te᠎nt Gener at or D em oversion!

دیدگاهتان را بنویسید