یادگیری مقابله با( الف) خیلی بد دیتیل نمای خشک سرامیک

در انتهای این بخش از مقاله توصیه میکنیم برای این که با مدلهای متنوعتری از چیدمان کاشی و سرامیک آشنا شوید، حتما به مقاله چیدمان سنگ کف سر بزنید. آخرین نکته برای اجرای سرامیک و کاشی سرویس بهداشتی این است که برای داشتن فضایی زیباتر، اجرای کاشی کاری باید از محل اولین نقطه دید بعد از باز شدن درب سرویس بهداشتی شروع شود. در این نوع از اجرا، سرامیکها کاملا به یکدیگر چفت شده و بند بسیار باریکی بینشان قرار میگیرد که اصلا قابل دید نیست. مینرالهای (Minerals) رسی را بر اساس ساختمان مینرالی به گروههای مختلفی تقسیم بندی میکنند که از بحث ما خارج میباشد اما جهت یاد آوری مهمترین کانیهای رسی مصرفی در این صنعت شامل کائولیت ها، مونت موری لونیت ها، ایلیتها، لوئیزیتها و… امیدواریم در پایان این مقاله به جواب سوالهای خود در مورد اجرای کاشی و سرامیک رسیده باشید و از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید، تشکر میکنیم. در این نوع از سرامیکهای پرسلانی، جنس، طرح و رنگ مغز سرامیک (قسمت بیسکویتی) با جنس، طرح و رنگ روی سطح آن یکسان است و در صورتی که سرامیک لب پر شود خیلی در فضا جلوه پیدا نمیکند.

مجری نمای سرامیک خشک

This a rt ic le w as do ne  with the help  of G SA​ C on​tent G᠎en er ator D​emoversi᠎on.

مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … پوسته: برای جلوگیری از سایش پوسته درون آن را از لاینر هایی می پوشانند و لاینر به بدنه پیچ می کنند. برای افزایش چسبندگی و جلوگیری از سقوط کاشی و سرامیک روی دیوار عایق کاری شده (مثل دیوار سرویس بهداشتی یا حمام و آشپزخانه)، باید با استفاده از یک لایه توری مرغی یا رابیتس روی عایقها پوشانده شود. لعاب لایه نازکی است که سطح روی کاشی را پوشانده و به وسیله ذوب مواد معدنی در سطح بدنه به وجود میآید و هدف از پوشاندن سطح بدنه به وسیله لعاب به طور عمده زیباتر نمودن محصول، افزایش مقاومت شیمیایی و مکانیکی آنها، غیر قابل نفوذ نمودن بدنه های متخلخل و بالاخره بهداشتی نمودن سطح فراورده میباشد لعابها با توجه به ساختمان آنها جزئی از انواع شیشه ها میباشند. زیر سازی فلزی نمای سرامیک خشک به طور معمول از قوطی های آهنی عمودی و افقی تشکیل می شوند که حتما باید با لایه ضد زنگ پوشانده شوند تا مقاومت لازم در برابر شرایط جوی را دارا باشند. دقت داشته باشید که برای نصب هر متر مربع سرامیک پرسلان به چیزی حدود 2.5 تا 3.5 کیلوگرم چسب نیاز داریم.

دقت کنید که که کوبیدن میخ روی عایق مجاز نیست و باید توری کمی بالاتر از لایه عایق روی دیوار فیکس شود یا با حرارت دادن تکهای ایزوگام آن را به عایق کاری بچسبانیم. شرکت کاشی “ارگ ارغوانی” در سال ۱۳۹۱ با هدف تولید کاشی کف و دیوار پرسلانی در مساحتی بالغ بر ۵۲ هکتار با هدف تولید سالیانه ۳۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک پرسلانی فعالیت خود را آغاز نمود. روی کاشی لعاب کاری شده قبل از چاپ در کابین مخصوص با چسبی که قبلا توزين میکس و از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و از مخزن نگهداری به خط تولید منتقل شده به میزان کنترل شده آغشته میشود. 4- این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد. همانطور که گفتیم جذب آب سرامیکهای پرسلانی خیلی کم است (چیزی حدود 2 درصد) و همین امر موجب میشود که نتوانیم از ملات برای چسباندن آن استفاده کنیم و برای نصب این نوع از سرامیکها بهترین انتخاب استفاده از چسبهای مخصوص است. پیشنهاد میکنیم برای داشتن فضایی جذابتر و طبیعیتر در این سبک، از دو طیف روشن و تیره در این سبک استفاده کنید.

مزایای نمای سرامیک خشک

اجرای این سبک، کار بسیار پیچیده و سنگینی است و علاوه بر مهارت بالا، هزینه بیشتری هم میبرد اما در انتها فضایی یک دستتر و شکیلتر خواهیم داشت. برای نصب سرامیکها به این سبک، باید آنها را از گوشه کنار یکدیگر قرار داد. برای اجرای سرامیک بدون بند، معمولا از سرامیکهای خاصی استفاده میشود که از لبههای تیز و مناسبی برای نصب برخوردار باشد و به راحتی کنار یکدیگر چفت شوند. همانطور که میدانید مزایای این کفپوش بیشتر از معایب آن است و به همین خاطر خیلی زیاد مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین دقت داشته باشید که به خاطر نبود بند، استحکام سرامیکها در این مدل پایینتر از نصب کاشی با بند کشی است و ممکن است به راحتی آسیب دیده و لب پر شود. نصب سرامیک اسلب تفاوت چندانی با سرامیکهای معمولی ندارد و فقط با توجه به سایز بزرگتر و وزن بیشترش، نیاز به مقدار چسب و ملات بیشتر و همینطور دقت بالاتری دارد.

دیتیل نمای خشک سرامیک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بیشتر بخوانید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید