گربه‌ها، کانین و کرتین وال

سنگی است که از سنگ لاشه بدست می آید و در کارگاه ساختمانی با کمی تیشه کاری ابعاد منظمی یافته و دارای گوشه های معین می گردد از سنگ قواره برای دیوارهای باربر،جدول.سازی و کف.سازی هایی که نیاز به کمی نما سازی دارن استفاده می شود. سنگ لاشه:سنگی است که شکل خاصی نداشته و به همان صورتی که از معدن آورده می شود بکارمی رود و کاربرد آن در زیرسازی ها،پر کردن فاصله بین سنگها و کف سازی خشن محدود می شود. ما حامی همایش های ملی و بین المللی در جهت رشد و توسعه علمی کشور هستیم. برای اطلاعات بیشتر در مو صفحه خود ما را بررسی کنید. در صورت استفاده از محلول های شوینده،حتما انواع مطمئن آنها و مطابق دستورالعمل تولید کننده به کار برد.برای این کار،پیش از استفاده از این محلول ها،اثر آنها بر روی نمونه ی کوچک و مشابهی از سنگ آزمایش شود.از مصرف شوینده های اسیدی و قلیایی،از جمله اسیدکلریدریک،محلول آمونیوم و سود سوزآور خودداری کنید. نمای ساختمان به صورت کلاسیک اجرا شده و بسیار چشم نواز می باشد.مصالح به کار رفته در این نما از سنگ تراورتن است.جهت دانلود فایل اتوکد پلان مسکونی اینجا کلیک کنید. Data was created by behsaznama Content Gen erat or DEMO .

شرکت طراح و مجری نما

البته انتخاب سنگ هایی که برای نمای درون ساختمان بکار برده می شوند با انتخاب سنگ هایی که برای بدنه و نمای بیرونی ویلا کاربرد دارند، متفاوت است؛ به صورتی که در مورد اول از سنگ های ظریف تر و دارای تنوع رنگی بیشتر استفاده می کنیم، در حالی برای اجرای نما و بدنه ویلا، از سنگ های دارای مقاومت بالاتر استفاده خواهد شد. سنگ آهک:نمونه هایی از پر مصرف ترین سنگ های لایم استون عبارتند از : سنگ سمیرم،کوه سفید قم،اسلام آباد و مزایای این سنگ قیمت مناسب و یکدستی در رنگ آن است و جذب آب بالا و مقاومت کم در برابر فرسایش از معایب آن است.از این رو این سنگ ها تنها برای مکانهای دور از رطوبت و فرسایش می توان توصیه کرد.بهترین مکان کاربرد آن کنار راه پله ها (بغل پله ها) و دیواره پارکینگ می باشد. دیوار و شالوده:سنگ هایی که برای دیوارهای حائل و شالوده به کار می روند به صورت نامنظم و بدون شکل خاص چیده می شوند.برای صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز از سنگ هایی که در منطقه دیده می شوند استفاده می گردد.برای پر کردن فاصله بین سنگ ها نیز می توان از تکه های ریزتر استفاده نمود.سنگ های متخلخل و سنگ هایی که دارای لایه بندی بوده و قابلیت انحلال آنها بالاست برای دیوار و شالوده مناسب نیستند.اما سنگ های سخت با مقاومت فشاری بالا و وزن مشخص مناسب این کار می باشند.اغلب ماسه سنگ و سنگ آهکی دولومیتی گزینه ای مناسب برای دیوار و شالوده به شمار می آیند.دکوراتیو کردن فضای داخلی:سنگ هایی که از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار هستند و علاوه بر دوام بالا مقاومت خمشی و کششی خوبی دارند برای تزئینات داخل ساختمان کاربرد دارند.این سنگ ها برای تزئین دیوار شومینه،ستون ها،قاب درب و پنجره و به کار می روند.بدین منظور از سنگ هایی که می توان بر روی آنها کار کرد استفاده می شود.

روش اجرای نمای خشک

امروزه از سنگ دیوریت در کف ساختمان،پله ها و نماکاری استفاده می شود.این سنگ کمیاب است و اغلب در مناطق آتش فشانی یافت می شود.در گذشته این سنگ را برای نوشتن کتیبه به کار می بردند.سختی سنگ دیوریت به حدی است که در دوران باستان از آن برای تراشکاری سنگ گرانیت استفاده میکرده اند. در بحث طراحی نما امروزه فرم های متقارن و احجام خشک جای خود را به طرح هایی جسورانه تر و مینیمال تر داده اند. با اینکه امروزه مرمرییت ها به دلیل جلاپذیری خوب و تنوع زیادشان در رنگ و طرح و قیمت،طرفدار زیادی در سنگ کاریهای داخل دارند،نمی توان از زیبایی و تنوع سنگ های تراورتن و آنتیک گذشت،که جلوه های بسیار زیبایی را از ترکیب آنها می توان در لابی ها،پاگردها،اطراف درب آسانسورها،دیوارهای راه پله،دیوارهای پارکینگ و خلق کرد. از خدمات اجرای نمای شرکت عمران تجارت فاطر می توان به موارد زیر اشاره نمود: طراحی و اجرای نما نمای کرتین وال نمای سرامیک پرسلانی نمای آلومینیوم نمای خشک سنگ کامپوزیت. ماسه سنگ:این سنگها از نوع رسوبی هستند که از چسبیدن دانه های سیلیس به یکدیگر به وجود آمده اند.رنگ این سنگها معمولاخاکستری،قهوه ای،سرخ و ارغوانی است.ماسه سنگ کاملا سیمانی شده را ممکن است کاملاخرد نموده و در زیر سازی راه آهن و جاده ها به کار برند.همچنین ماسه سنگ کوارتزی رابه عنوان ماسه ریخته گری و ماده اولیه شیشه استفاده می کنند.

سنگ تزئیناتی ارزان را از تراورتن و سنگهای گران قیمت را از گرانیت و مرمر انتخاب می کنند.سنگ پلاک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و در کف،دیوارپله،کف پنجره،کنار و زیر دیوار گچی و.وسایل تزئیناتی نظیر گلدان،شمعدان،جدول و جوی و غیره استفاده می کنند. در طراحی نمای پروژه ما شاهد نوارهایی هستیم که از سطح به عمق و از بیرون به درون حرکت کرده اند و علاوه بر نماسازی موجب افزایش ارتباط میان فضای درون و بیرونی می شود. از عوامل دیگر وجود مقادیر آهک در سنگ است که به مرور زمان باعث شوره زدن سطح سنگ شده و به صورت لکه های سفید ظاهر می گردد.نگ سنگ از ویژگیهایی است که از نظر اقتصادی نیز بسیار مهم است.سنگهایی با رنگ سبز،لاجوردی و قرمز که کمیاب هستند دارای ارزش بیشتری می باشند. هر ضعفی در ساختار سنگ اثر تهاجم عوامل هوازدگی را سرعت می بخشد.بنابراین سطوح درزه ها،سطوح لایه بندی،سطوح گسل یا هر نوع شکاف ناشی از گسل یا چین خوردگی (شامل ترکهای برشی) همگی شرایط مناسب را برای تأثیر عوامل هوازدگی و یخبندان به وجود می آورند. برای شستن سنگ،بهتر است تنها از آب استفاده شود.برای تمیز کردن گرانیت ها می توان برس مویی غیر فلزی و محلول های شوینده ی رقیق و مناسب به کار برد.مرمرها را نیز می توان با آب و محلول های شوینده رقیق تمیز کرد.سنگ های گرانیت،مرمر و شیت استفاده شده در نمای ساختمان به تناوب نیاز به شست شو با مواد تمیز کننده رقیق دارند.

دیدگاهتان را بنویسید