کودکان، کار و اجرای نمای خشک

همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. در واقع وظیفه برآورده ساختن مجموعه سه جزئی نیازهای مربوط به استحکام ، آب بندی و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال بر آورده می شد که به طور خلاصه بر طبق ظرفیت تحمل بار و محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد. انجام دقیق عملیات تراز کردن افقی و عمودی توسط افراد مجرب و مهندسان. در این روش، از المانهای افقی و عمودی برای نگهداری نما استفاده میشود و نیازی به وجود ملات نیست. با تکمیل شدن خط افقی و تراز مورد نیاز جهت شاسی کشی، پروفیلهای افقی و عمودی را با توجه به نقشه اجرایی مورد نظر، نصب و جوشکاری می نمایند و پس از آن، در صورت نیاز به نصب توری رابیتس، زیرسازی آن (بطور معمول به کمک میلگرد) انجام شده و توری های رابیتس را توسط سیم های مفتولی گالوانیزه به آن شاسی کشی خواهند بست.

نمای خشک چیست

This ᠎po st h as be en wri tten with the help  of behsaznama Conte nt Gener᠎ator Demoversi᠎on !

شرکت اجرای نمای خشک

در این روش، پس از پخش ملات بر روی رابیتس، نما بر روی آن نصب میشود. دلیل استفاده از رابیتس، به اجرای نماهای سیمانی با ملات و دوغاب مربوط میشود. در روش سنتی، از دوغاب و ملات سیمان برای اجرای زیرسازی استفاده میشود و در روش خشک، این المانهای فولادی هستند که در نگهداری نما نقش ایفا میکنند. این شیدرها در سایزهای مختلف بر اساس نیاز و طراحی نمای ساختمان قابل اجرا می باشد. ایجاد لایه محافظ در برابر رطوبت و زنگزدگی لایههای زیرین بهوسیله آهن کشی نمای ساختمان در جهت کاهش سرعت فرسودگی و افزایش عمر. کمک به نگهداری مصالح بهکاررفته در نمای ساختمان و افزایش استحکام نما و جلوگیری از تخریب و یا سقوط آنها. از آن جایی که در روش نصب خشک سرامیک پرسلانی هوا در پشت آن جریان دارد، نیازی به پر کردن بندهای مابین سرامیکها نیست اما در اقلیمهایی با بارش باران کج و یا در پروژههایی که در آن عایق رطوبتی مناسب اجرا نشده است میتوان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. یکی دیگر از روشهای نصب سنگ نمای خشک، استفاده از پروفیلهای ریلی است. ᠎This was c reated ​by behsaznama Conte᠎nt G ener at᠎or D​emov​er​sion!

از این نوع نما، تحت عنوان نمای ترموود نیز یاد میشود و یکی از زیباترین نماهای مورداستفاده در ساختمانها است. نماهای سنگی سنگینترین نوع نما در ساختمانها هستند. ایجاد یک بستر مناسب برای اینکه مهندسان بدون هیچ محدودیتی نماهای طراحی شده را به اجرا درآورند و زیبایی ظاهری ساختمان را بهبود بخشند. متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. برای نمونه میتوان به ورقهای کامپوزیت آلومینیوم اشاره کرد. 2. استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در اجرای نمای خشک، ستون های فولادی نمایان و بلوک های بتنی به عنوان مصالح کامل استفاده می شود. برای ایجاد یک زیرسازی نمای آجری مطمئن در حالت خشک، از قطعات فلزی نظیر ریل، پیچ و انواع پروفیل فولادی استفاده میشود. این دو مدل سرامیک را می توان با روش های مختلف به شبکه فلزی متصل نمود که در ادامه به نقد و بررسی این روش ها می پردازیم. میتوانید نمای ساختمان را خیلی سریع و راحت ترمیم و بازسازی کنید؛ نگران هزینه ترمیم نمای ساختمان نباشید؛ با استفاده از این روش در صورت خرابی بخشی از نما به راحتی میتوانید آن قسمت را باز و تعویض نمایید.

برای اجرای زیرسازی نمای ساختمان، توجه به نوع و جنس متریال نما مهمترین پارامتر است چراکه نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان با توجه به نوع مصالح بهکاررفته در نما متفاوت است. این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد. در مکان های باستان شناسی در دنیای روم، سفال بیشترین ماده یافت شده است. در دنیای امروزی ، زیبایی و نوع طراحی نمای ساختمان ، گویای کلاس کاری ، نوع فعالیت و حتی طرز فکر ایده ها و نقطه نظرها و تفکر های مدیران آن شرکت می باشد. در این روش قطعات اتصالی قابل رویت می باشند و ویژگی اصلی آن سرعت نصب و سبک تر بودن سازه و زیرسازی می باشد. بدین منظور، از پروفیلهای فولادی نظیر نبشیها برای زیرسازی آنها استفاده میشود و سپس پانلهای کامپوزیتی بر روی آنها نصب میشوند. پایین بودن قیمت این نوع از نمای سرامیک خشک نسبت به نوع مجوف بسیاری از افراد را برای نصب آن تشویق می نماید. نماهای کامپوزیتی به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت تمیزکاری و شست و شوی آسان، مقاومت به خوردگی و غیره، بسیار موردتوجه هستند.

انواع نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجموعه ها دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید