کسب و کار پر رونق می خواهید؟ از اتصالات نمای خشک اجتناب کنید!

4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند. تایل پرسلانی یک محصول سرامیکی است که بدنه متراکمی دارد که خصوصیت اصلی آن خلل و فرج بسیار پایین آن است ( چیزی کمتر از 1%) ، این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. Th᠎is has ​been g​ener᠎ated with t​he he​lp of behsaznama C ontent Generator D᠎emov ersi on!

دتایل اجرای نمای خشک

در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند.لازم به ذکر است که این کلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد.کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند. گلیپس ها در فواصل مشخص شده متصل می گردند. دانشی که به تحقیق در مورد سرامیک می پردازد علم سرامیک و صنعت مرتبط با آن صنعت سرامیک نامیده می شود. فارغ از اینکه نمای خشک از چه جنسی می باشد و یا روش نصب این نما به چه صورتی انجام می گیرد، همه ی آن ها دارای اجزای اصلی مشترکی می باشند. سیستم نمای خشک نامشهود یا غیره نمایان؛ در این روش نیز بست های مورد استفاده برای نگهداری سرامیک، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از چارچوب های نگهدارنده استفاده می کنند.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

با اجرای این نما به جای نماهای سنتی، وزن کلی ساختمان تا حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نمای خشک آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد. از این اتصالات برای پوشش نما استفاده می شود. مهمترین کاربرد چسب پلی اورتان در صنعت خودروسازی برای ساخت ورقهای قالب سازی، کامپوزیت، ساخت انواع شیشههای جلو پنجره و غیره است. نمای ساختمان همانطور که در مقاله منظر شهری و تاثیر نما ساختمان بر سلامت روانی انسان، مفصل به آن پرداخته شد، یکی از مهمترین عناصر منظر شهری و عاملی تاثیرگذار بر ساکنین شهر است.

طرح ها و رنگ بندی های سرامیک هایی که در این سبک به کار برده می شود با یکدیگر متفاوت است و شما باید به آن رنگ بندی ها دقت داشته باشید. سیستم اتصال سنگ ها در نمای خشک به چند دسته تقسیم بندی می شود که هر کدام از این سیستم ها با هزینه های متفاوتی همراه است و نیاز به بررسی کلیه نما برای مشخص شدن نحوه اتصال می باشد. میزان برشکاری با توجه به انتخاب قطعات سنگ و نوع اجرای نما, تغییر پیدا می کند. این مجموعه در حوزه های مختلفی خدمات خود را عرضه می کند. اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بهصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی می گذارد. هرچقدر که اشکال هندسی و شکست های مختلف در سطح نما بیشتر باشد,هزینه های مربوط به اجرای این بخش ها افزایش می یابد. Th is has  been created with behsaznama Con tent G​enerator DE᠎MO!

اجرای نمای خشک آجر

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید