کار هنری کتاب موسیقی را با این سه ایده درک کنید

دوبفسکی ترانهها، قطعاتی برای کُر و قطعات گوناگون برای سازهای ارکستر تصنیف کرده است. قطعاتی که در آن گردآوری شدهاند، برگزیدهای از گنجینههای گرانبار موسیقی فیلم جهاناند. کتاب تئوری کمال پورتراب کمی تخصصیتر از کتاب تئوری پرویز منصوری میباشد و ازاینجهت برداشت و فهم درست از آن شاید برای همه کار چندان آسانی نباشد. آقای بیضایی و انتشارات نوگان در حوزه تألیف، ترجمه و انتشار کتابهای با موضوع تئوری موسیقی کلاسیک و غربی کارنامه نسبتا بلندی دارد. ویراست پنجم کتاب هارمونی والتر پیستون همراه با بازنگری مارک دِوُتو انتشار یافته و همراه آن یک دفتر تمرین مخصوص به این کتاب تألیف والتر پیستون و آرتور جَنِری و همچنین یک لوح فشرده حاوی تمرینهای کتاب ارایه میشود. در اینجا معرفی مختصری از هر یک از کتابهایی که در موضوع آموزش هارمونی انتشار یافته، ارایه میشود. در 27 فصل ارایه شده است. چایکفسکی استاد کنسرواتوار سلطنتی مسکو بوده و در سالهای 1840 تا 1893 در روسیه زندگی کرده است. والتر پیستون یک آهنگساز آمریکای است که بین سالهای 1894 تا 1976 میلادی زندگی کرده است.

کتاب های موسیقی

مشهورترین کتاب هارمونی در ایران، تألیف والتر پیستون و ترجمه سیاوش بیضایی است. کتاب هارمونی را در سال 1941 (1320 ش) تألیف کرده است. علاوه بر کتابهایی که با موضوع مشخص درباره “هارمونی” ترجمه (یا تألیف) میشوند، تقریبا همه کتابهای تئوری موسیقی فصلی درباره هارمونی و کنترپوان دارند. این کتاب توسط چهار موسیقیدان تألیف شده است اما در بازار کتاب به کتاب هارمونی دبفسکی معروف است. هارمونی به زبان ساده با رویکرد خودآموز توسط آنا باترورث تألیف شده است. این کتاب بیش از آنکه به آموزش هارمونی بپردازد، تاریخ هارمونی را بررسی کرده است. این موضوع می تواند هم داخل آموزشگاه و هم خارج آموزشگاه ولی تحت تایید آن باشد. این کتاب توسط نشر چشمه به چاپ رسیده و رامین ورزنده آن را ترجمه کرده است. این مجموعه در فضایی ۲۵ هزار متری، لقب یکی از بزرگترین کتابفروشیهای جهان را به خود اختصاص داده است. هرچند تلاش شده تا مباحث سادهتر شرح داده شود، اما خواندن و فهمیدن کتاب نیاز به آشنایی و درک مباحث بنیادین تئوری موسیقی دارد. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.  Da ta h as ᠎been created by G᠎SA C on tent​ Generator D emoversi᠎on​.

بهترین کتاب های موسیقی جهان

اما در هردو صورت توانایی خواندن و نوشتن، درک کامل تر و بهتری از زبان مورد نظر به ما می دهد و برای پیشرفت، به این توانایی نیاز خواهیم داشت. بررسی تاریخی در این کتاب از لاسو، پالسترینا، لکنر، کاوالیهری در سال 1600 میلادی شروع میشود. پیشنهاد میکنم حتما از کتاب دامیز شروع کنید مثل آب خوردن تئوری رو یاد میگیرید. این کتاب تمام مباحث رو در دو سطح مبتدی و پیشرفته توضیح داده و مباحث پیشرفته که مختص افراد علاقه مند به یادگیری بیشتره در داخل کادرهایی و پس از مباحث مبتدی قرار داده شده، در آخر هر فصل و همچنین آخر کتاب هم تعداد بیشماری سؤالات تستی و تشریحی به همراه پاسخ نامه گنجانده شده و شما پس از به پایان رسوندن کتاب تئوری بسیار قوی خواهید داشت.. این کتاب برای افرادی که دوست دارند با تئوری موسیقی آشنا شوند مفید است و با مطالعه ی این کتاب با جزئیات و بخش های مختلف موسیقی آشنا می شوند. آیا دانستن تئوری موسیقی برای دوست داشتن موسیقی ضروری است؟ کتاب تئوری موسیقی برای کودکان نوشته لینا نگدر نظر داشته باشید که امکان دارد کودکان حوصله مطالعه کتاب و یا گوش دادن به آن را نداشته باشند.

کتاب های موسیقی دهم

در کلاسهای مختلف آموزشگاه موسیقی بسته به سازی که آموزش میبینید یا سطحی که در آن قرار دارید، کتابهای مختلف و متنوعی وجود دارد. مثلاً نت موسیقی سلطان قلبها یا آهنگ نازنین مریم یا نت آهنگ سیمین بری. کتاب برای توضیح مطلب اولیه یا برای توضیح اصطلاحاتی که در صورت لزوم میتوان در هر لغتنامهای پیدا کرد، متوقف نمیشود. این آکوردها از ۳ نت تشکیل شده اند که با فواصل معین نواخته می شوند . لطفا نظرات و پیشنهادات خود را راجع به این مطلب با ما در میان گذشته و در صورتی که کتابفروشی را می شناسید که در این لیست آورده نشده در قسمت نظرات اعلام بفرمایید. انتشارات و کتابفروشی گیتاشناسی: گیتاشناسی از کتابفروشی های قدیم تهران بوده که به صورت تخصصی در زمینه جغرافیا فعالیت می کند. آنچه در کتابفروشی هاشمی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، تعداد پرشمار کتابهایی است که تا سقف چیده شدهاند و احتمالا شما برای پیدا کردن کتاب مورد نظر خود دچار نگرانی خواهید شد؛ اما فروشندگان این کتابفروشی میتوانند به سرعت شما را راهنمایی کنند.در این کتابفروشی طیف وسیعی از کتابها در موضوعات ادبیات، فلسفه، عرفان، تاریخ، سینما، تآتر، روانشناسی، جامعهشناسی و کتابهایی نفیس در دسترس قرار دارند. این راهرو با وجود دو پروژکتور قدرتمند فضایی جذاب را برای پیادهروی فراهم کرده است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید