چگونه در نمای مدرن شاد باشیم – نه!

انتخاب متریال از دیگر اصولی است که نقش مهمی در طراحی نما ایفا می کند. از این رو امروزه به بحث طراحی ساختمان از جمله طراحی نمای آن اهمیت زیادی داده شده و از طراحی نمای مدرن بهره گرفته می شود. با این مقدمه در ادامه این نوشته از خانه معمار به علت اهمیت نمای ساختمان پرداخته ونظرات میس ون دروهه در مورد نما بیان می کنیم .سپس به ویژگی های اصلی نمای مدرن می پردازیم و اصول و متریال قابل استفاده در طراحی این سبک نما را هم مرور می کنیم.پس با ما همراه باشید. اما نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که شست و شوی نما و پیچ روپلاک کردن سنگ نما یک امر ضروری به حساب می اید. بسیاری از ساختمان های مدرن در طول روز کاملا ساده به نظر می رسند، اما زمانی که شب فرا می رسد، این بناها داستان دیگری برای گفتن دارند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

برای درزگیری و آب بندی نمای فریم لس از چسب های مختلف مانند پلی اورتان استفاده می شود. کامپوزیتهای از مصالح هستند که صورت کالا مهندسی شده ساخته میشوند که از دو لایه آلومینیوم و پلی اتیلن تشکیل شده است اجرای ساده و سریع، هزینه نسبتاً پایین، وزن پایین، ماندگاری و مقاومت بالا، تنوع بالا در طرح و رنگ از جمله فاکتورهایی هستند که استفاده از کامپوزیت را در اجرای انواع مختلفی از نمای تجاری مدرن مناسب میسازد. در نمای مدرن اغلب از فرم های هندسی ساده و متریال های مدرن استفاده میشود. اغلب آنها را با 4 بولت به کفپوش زیره نرده وصل می کنند. برای ایجاد نمای کاهگلی منزل یا ساختمان خود می توانید از کاهگل مدرن و یا مصنوعی استفاده کنید، کاهگل مدرن قابل استفاده در کلیه سطوح فلز، سنگ، گچ، سیمان است. نمای شسته حاصل از ترکیب درصد معینی از سیمان سفید یا سیاه ( با توجه رنگ نمای پایانی انتخاب میشود) و پودر های رنگی طبیعی یا پودر سنگ رنگی و سنگ های نمره بندی شده به همراه آب ترکیب شده و ملات مینماییم و بوسیله ماله و سایر ابزار اهای سیمانی کاری روی سطح کار اجرا می شود.

نما های خشک

در رنگ آمیزی این ورق ها از پوشش های رنگی متنوع استفاده می شود که با سلیقه معماران و سازندگان همخوانی دارند و نمای ساختمان را فوق العاده جذاب نشان می دهند. مصالح مورد نیاز این نما سیمان و ماسه است و در آخر کار طی چند مرحله رنگ آمیزی توسط اجراکننده ، کار به اتمام میرسد . پانلهای این محصول، بهصورت تک جداره یا دوجداره و با عایق حرارتی ارائه میگردد، این پانلها توسط اتصالات فولاد ضدزنگ در چهار، شش یا چند نقطه به یکدیگر متصل میگردد. در این نقشه ها ، مدول بندی و وزن شیشه و فریم آلومینیومی فریم لس (AGK) وارد بر ساختمان محاسبه و نوع پروفیل فلزی که زیرسازی اصلی زیرکار را تشکیل میدهد محاسبه میگردد. طراح نمای پوسته ای آجری را به لباسی تشبیه می کند که همانطور که لباس بدن را فرا می گیرد، این پوسته آجری نیز ساختمان را در بر گرفته است. البته باید دقت داشته باشید که استفاده کردن از روش تر دوام سنگ هایی که در نما به کار می رود را بیشتر می کند.

نمای خشک در ساختمان

در این روش برحسب شرایط جوی منطقه، جنس مصالح از نظر جذب آب و رطوبت و میزان مقاومت و چسبندگی و چیزهای دیگر، از ملات های سیمانی گچی، گلی، آهکی و یا ترکیبی از آنها استفاده می شد . از جمله این خصوصیات می توان به مقاومت بالای این متریال در برابر رطوبت اشاره کرد. ساختمان زیر، یک نمای شفاف توری مانند دارد که فضای داخل را کاملا به نمایش می گذارد و مرز محیط درون و بیرون را از بین می برد. همچنین آن ها جهت جلوگیری از ایجاد لکه دائم در شیشه های گسترده ساختمان، از خط های افقی بیرون زدهای در هر طبقه در سرتاسر نما استفاده کرده اند که از جنس ورق می باشند. همانطور که استودیو BAS اظهار می دارد، روی نمای این ساختمان، حرکت نما وجود دارد که این حرکت پس از طراحی بر روی نمای ساختمان پیاده سازی شده است. و کارفرما با تایید موارد ذکر شده موافقت خود را اعلام می کند. This da ta has  be​en w ri tten ​by G SA C​ontent Generat᠎or D emoversi᠎on .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجری نمای سرامیک خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید