چگونه در اجرای نما در 60 دقیقه پیشرفت کنیم

مسلما این ویژگی باعث اجرای بی کیفیت و نادرست نما در برخی از موارد می شود، خصوصا اگر نظارتی صورت نگیرد. انتخاب چسب مناسب باید با دانش مهندسی صورت گیرد. با افزایش احساس نیاز انسان به استفاده از طبیعت و ایجاد روزنه در دیواره ساختمان و در نتیجه نیاز به پوسته دیگری به نام نما جهت حفاظت بیشتر، به وجود آمد. اجرای نما در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد. در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین نمای ساختمان در شهر خود دسترسی دارید. در موقع سیمان کاری ابتدا زیر کار را سیمان معمولی و ماسه میپوشانند که به این لایه اصطلاحا آستر میگویند قبل از آستر کردن باید تمام سطح دیوار شمشه گیری بشود. از قبیل : آستر ، نرمه ، شسته ، چکشی ، رومی ، ستون و سر ستون ، لیسه ای ، اره ای ، تگری ، قلمدانی و … نماهای سیمانی نیز انواع مختلفی دارد از قبیل تخته ماله، تگرگی، چکشی، سیمان شسته. برای زیرسازی کار باید از پلاستر سیمانی استفاده گردد و سپس مصالح با کمک چسب روی سطح کار چسبانده شوند. پیش از قرار گرفتن مصالح روی سطح مورد نظر باید پشت مصالح را با چسب به طول کامل و یکنواخت پوشش داد.

نصاب نمای خشک

 Da᠎ta was g​en er᠎ated with t he help of G᠎SA  Content Ge᠎nerator  DE MO!

آجرها در نمای این ساختمان مسکونی به صورت عمودی به کار رفته و بافتی زیبا و جذاب در نما ایجاد کرده و علاوه بر ایجاد سایه به طراحان این امکان را داد تا بدون برش آجرها، پانل های مکعبی را با آجر اجرا کنند. برای افزایش عمر نماهایی که با چسب اجرا می شوند باید دقت زیادی در حین کار به خرج داد. در قوانین اجرای نمای سنگ ساختمان به کیفیت و سرعت کار نیز اشاره شده است. یکی از نوین ترین روش های اجرای نما که از بسیاری جهات در مقایسه با روش های دیگر بهتر است، اجرای نما به صورت خشک است. در غیر اینصورت ماسه سیمان مصرف شده به صورت پودر در آمده و با کوچکترین تماسی فرو خواهد ریخت. در نماهای فریم لس شیشه ای، قابهای آلومینیومی نگهدارنده شیشه (شیشه ها می توانند تکجداره و یا دوجداره باشند) بر روی یک فریم فولادی که از پروفیل هایی با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و فیکس می گردند.

استفاده از این نماهای مدرن سبب گردیده که دتایل های نصب متفاوت نیز طراحی گردد که از آن جمله شیشه های فریم لس و نماهای لامل(Face Cap) می باشد. از ویژگی های بارز این روش ، امکان نصب سنگ های با ضخامت های متفاوت می باشد. از این روش برای نصب پنل های سنگی، صفحه های کامپوزیت، رس و غیره استفاده می شود. پنل های MetalTech سیستمی از پانل های پیش ساخته flatlock است که با کلیپس و بست بر روی نما نصب می شوند. سازه های فلزی در ساختمان ها به دو بخش کلی تقسيم بندی می شوند که یک بخش شامل اسکلت فلزی که زیر مصالح ساختمانی قرار می گیرند و بخش دوم قطعات فلزی هر چند جزئی بر روی سطح سازه می باشد که غالباً نقش تزئینی دارند که می تواند قاب فلزی پنجره ها و یا چارچوب درب ساختمان و همچنين صفحات فلزی موجود بر روی لبه ی بام سازه باشد. ازآنجاکه ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بر روی یکلایه زیر سازd (آهنی یا چکمهای) نصب میشوند، یکلایه هوا بین بدنه اصلی ساختمان و نما قرار میگیرد که همین مسئله باعث میشود ساختمان با هزینه کمی عایق صوتی شود. نصب سریع و راحت، پایین آمدن هزینه ی نمای ساختمان ها، صرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها خصوصا پروژه های بلند مدت از دیگر مزیت های مهم سرامیک نما خشک است.  This post w᠎as wri tten by G​SA C on te᠎nt G᠎en erat or DEMO.

معماران با طراحی زیبا و خارق العاده در نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی از فایبر سمنت استفاده نموده اند و یک ترکیب بسیار زیبایی را خلق کرده اند. در طراحی ساختمان ، طراحی و اجرای نما مهمترین. طراحان در طراحی این پروژه با چالش هایی مانند حفظ حریم خصوصی و کنترل میزان ورود نور و گرمای ورودی به داخل ساختمان روبرو بودند. عایق بودن نمای ساختمان، علاوه بر کنترل حرارت داخلی میتواند از ورود و خروج صدا نیز فروش تجهیزات نمای خشک جلوگیری کند. علاوه بر این ، مردم حتی یک نما را با چیزی پیوند می دهند که فقط به فاکتور زیبایی ساختار ساختمان اضافه می کند. نمای ساختمان مسکونی، علاوه بر محافظت، دارای یک کارکرد مهم و مفید دیگر است که طراح و صاحب ساختمان باید به طور قطع در نظر بگیرد؛ یک نمای ایده آل، با عملکرد عایق حرارتی، باعث کاهش مصرف انرژی می شود. ساختمان اندکی پس از آتشسوزی، در هنگامی که هنوز شماری از نیروهای آتشنشانی تهران و شهروندان در آن بودند، ریزش کرد. بخش به شمار میرود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص میکند.

دیدگاهتان را بنویسید