چگونه برای صرفه جویی نقد با سرامیک پرسلانی؟

این نما بر روی انواع سطوح فلزی، چوبی، سیمانی و آجری قابل اجراست، اما به دلیل مقاومت پایین آن در برابر عوامل مختلف در مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می دهد. سیمان مورد نیاز مشابه انواع دیگر سیمان است و میتوان با افزودن حداکثر درصد پوزولان، حجم سیمان را کاهش داد. در اثر این جایگزینی، چگالی به طرز چشمگیری کاهش یافته، حجم کمتری اشغال میشود. بسته به طراحی قطعه میتوان تا ۳۰٪ حجم ماسه سیلیسی از ماسه شسته ۵ میلیمتر است. البته طراحی و اجرای این بخش نباید به گونه ای باشد که با دیگر بخش ها سازگار نباشد، بلکه باید با سایر قسمت های نما همخوانی داشته و جدا از آن ها به نظر نرسد. به منظور داشتن نگهداری هرچه کمتر ، انتخاب گیاه با ارتفاع رشد طبیعی که برابر با ارتفاع رشد مورد نظر باشد ، مناسب است. به گزارش سرویس بازار ایسنا، مدیرعامل گروه فنی و مهندسی آرین عنوانکرد: با شکلگیری روند فعالیتها و به منظور ارائه خدمات بهتر، شرکت آتیه ساز برق آرین به صورت حقوقی در عرصه فعالیتهای تجاری و خدماتی حضور پیدا کرد. نمای هر ساختمان بسته به محلی که در آن قرار دارد و همچنین بر اساس شرایط محیطی مانند شرایط آب و هوایی، نزدیکی به گسل یعنی زلزله خیز بودن منطقه، باد و طوفان، آلودگی هوا و میزان آلایندههای موجود در هوا و همچنین انواع مصالحی که برای آن استفاده شده است کاملاً متفاوت میباشد. This h᠎as be en c reated  with behsaznama ​Cont᠎ent Generator  DEMO!

راهنمای Slacker به اجرای نما

اگر نمای ساختمان ساخته شده از GFRC در مقابل آتش قرا بگیرد، نمیسوزد، بلکه به عنوان یک تنظیم کننده در برابر آتش عمل میکند و از سطح ساختمان که در پشت آن قرار دارد، در برابر شعلههای آتش محافظت میکند. به گونهای که ضخامت یک قطعه بتنی GFRC را میتوان به حدود ۸ میلیمتر کاهش داد. به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل میکند و به دلیل کنترل کیفیت بالای اجزای سازنده، نمای تمام شده حداقل تخریب و اتلاف مصالح ساختمانی را به همراه دارد. معمولاً از دو روش مختلف برای اجرای GFRC بر روی نمای ساختمان استفاده میشود: اسپری کردن و پیش دوغاب کردن. کامپوزیتها محصولات مهندسی شدهای هستند که از دو شیت آلومینیوم و یک لایه پلاستیک پلی اتیلن ساخته شدهاند. بیایید نگاهی سریع به هر دو روش ترکیبی مقرون به صرفه بیندازیم. از دیگر مزایای قطعات جی اف آر سی پیشساخته، تعمیر سریع و تعویض قطعات جدید به جای اجزای کلی نمای آسیب دیده است. هزینه مناسب: اجرای نمای خشک ساختمان عمر مفید نما را بالا برده، و هزینههای ترمیم را نیز کاهش میدهد. الیاف شیشه (Glass Fiber) خود را در دماهای بالا حفظ میکند، استحکام و سختی مناسبی دارد، خواص مکانیکی مقاومت به رطوبت و خوردگی مناسبی دارد و نسبتا ارزان است. Content h as  been g en᠎erat᠎ed with t he  he​lp of G​SA Conte​nt​ Generat᠎or ᠎DEMO.

استفاده از این روش نصب در کنار سرامیک های پرسلانی از مصرف بیرویه سنگ و معادن طبیعی سنگ جلوگیری کرده و در صورت نیاز به جابجایی با حفظ شرایط مهندسی و اجرایی می توان این پوسته را از نمای یک ساختمان جمع آوری کرده و به نمای ساختمان دیگر انتقال داد. محاسبات و پیادهسازی نقشه و همینطور نوع جوشکاری اهمیت زیادی در اجرای نمای رومی خواهد داشت. در این نقشه تمامی اطلاعات مربوط به نما از قبیل پروفیلهای مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، ابعاد جوش و نوع جوش درج شده است. بعد ورق ها طبق نقشه برش خورده و به صورت کشوئی درون پروفیل ها قرار می گیرند.متاسفانه این روش به چند دلیل اصلا استاندار نیست که از دلایل آن میتوان به عدم امکان آب بندی نما و همچنین عدم امکان تعویض پنل ها اشاره کرد و در صورت نیاز به تعویض و یا جابجایی یکی از پنل های باید اتصالات کل نما باز شود. سرامیک خشک یا سرامیک پرسلانی نمونهای منحصربهفرد است که از سوی طراحان و معماران معرفی شد و بهسرعت توانست بهعنوان یک محصول استراتژیک وارد عمل شده و ایمنی بالا، قیمت تمامشده مناسب، کاهش زمان ساخت به یکسوم، عدم جذب آب، استحکام زیاد، مقاومت در برابر خوردگی و…  This w as cre ated ​with t᠎he he​lp of behsaznama Con᠎te᠎nt G​enerator ᠎DE​MO!

از آنجا که سطح GFRC با یک پلیمر خاص آغشته شده است، ترک، سابیدگی و خوردگی در سطوح نما دیده نمیشود. الهه رادمهر تشریح کرد: به عنوان مثال در مبحث ۴ مقررات ملی ساختمان، ضوابطی در خصوص پیشبینی جایگاه امداد و نجات در ساختمانها قید شده که وجود پنجرهای خاص با شرایط و ابعاد ویژه را در نمای ساختمان الزامی می سازد، این در حالی است که این مسئله در اکثر موارد چه در طراحی و چه در اجرای ساختمانها مغفول می ماند. نمای هتل میتواند بهتنهایی و بدون هیچ تبلیغات خاصی باعث جذب جمع کثیری از مسافران و گردشگران برای اقامت در هتل میشود. GFRC یک ماده سبک و بادوام است که میتواند تقریباً به شکلها، رنگها و بافتهای نامحدود ریخته شود؛ از این رو این روش گزینه بسیار مناسبی برای نماسازی ساختمانهای مرتفع است. در روند اسپری کردن Spray-upبرای نمای خشک، از آنجا که دوغاب بتن مایع به قالب پاشیده میشود، عملکردی بسیار شبیه شاتکریت است. طراحی نمای بیرونی ساختمان های ویلایی به اندازه طراحی داخلی دارای اهمیت است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نما سرامیک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید