چه کسی دیگری می خواهد راز پشت قیمت نمای خشک را بداند؟

طراح میتواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون طراحی و فکر رها کند. بتن مانند یک تنظیم کننده حرارتی در تماس با آتش عمل میکند. تولید پانل GFRC در مقایسه با پانل پیش ساخته، دور ریز و ضایعات کمتری تولید میکند. از آنجا که ساخت داخل کارخانه به پایان میرسد، ضایعات کمی در محل کار تولید میشود. در این سیستم برخلاف نوع استیک تمام مراحل ساخت و آمادهسازی در کارخانه انجام میشود. GFRC از مواد غیر قابل احتراق تولید میشود که ویژگی فایرپروف یا ضد حریق آن امروزه در ایمنی یک سازه بسیار حائز اهمیت است. استفاده از این نما را برای ساختمان سازان بسیار مقرون به صرفه میکند. کاهش وزن به نصب آسان و سریع بسیار کمک میکند و از طرف دیگر بار وارد شده به سازه را کاهش میدهد. البته اگر رنگ پلاستیک با ابزار و ادوات رنگ آمیزی مثل غلتک و یا سایر لوازم انجام شود بسیار رنگ آمیزی زیبا و شیکی خواهد شد . این را بدانید که یک طرح فوق العاده اگر در زمان ساخت نما با مصالح خوب اجرا نشود، زیبایی خود را از دست می دهد.

مقاله کوتاه حقایقی غیرقابل انکار را در مورد قیمت نمای خشک و چگونگی تأثیر آن بر شما آشکار می کند

این نمای خشک پیشرفتهترین نمای مورد استفاده در عصر حاضر است که نسبت به بتن بسیار سبک بوده و مزایای بیشمار آن از جمله زیبایی نما، مقاومت بالا در مقابل عوامل طبیعی و آتشسوزی و… قیمت نمای خشک یا GFRC (جی اف آر سی) بستگی به عوامل زیادی دارد از جمله روش اجرای نما، کیفیت قطعات ساخته شده، حجم المانها و… تهیه و نصب پوشش نمای جی اف آر سی برای ساختمان مهارتی تخصصی است. جی اف آر سی با ۷۵ to تا ۹۰ weight وزن کمتر از بتن ساده، نازکتر و قویتر است. میزان ترکیبات مورد نیاز برای پوشش نمای مقاوم و استاندارد ساختمان و همچنین بالا بودن کارایی دستگاههای پاشش نمای خشک به سطح ساختمان یکی از مهمترین دغدغههای طرفداران این نما است. زمانی که سطوح مورد نظر همراه با سیلسس شستشو می شوند تمامی کثیفی ها و جرم هایی که در روی سنگ یا آحر وجود دارد از بین می رفت زیرا مواد سیلیس یک لایه از سطح مورد نظر را برمیدارد و تمامی رسوبات کثیفی ها و جرم ها همرا با این مواد از بین می روند. پوششهای نمای GFRC دارای قابلیت اجرا در هر حالتی هستند و میتوانند بر روی دیوار، سقف و… اتصالات بین صفحات GFRC به طور معمول با کمک عایق سیلیکونی پر میشوند.

تفاوت GFRC و GRC در چیست؟

از آنجا که هر دو ماده یکسان هستند، هر دو به عنوان سیمان، آب، الیاف شیشه و سایر مواد شیمیایی ایمن و استاندارد تعریف میشوند. سنگ به دو صورت تر (با ملات) و خشک (بدون ملات) در نمای ساختمان نصب میگردد. هر چه پانلهای بزرگتری از GFRC ساخته شود، تمهیدات مورد نیاز تقویتی برای نصب نما بیشتر خواهد بود. پانلهای GFRC دارای درجه مقاومت بالایی در مقابل خوردگی در برابر هوا و باد هستند. تفاوت GFRC و GRC در چیست؟ تفاوت بین GFRC و GRC در واقع هیچ چیز نیست. پروفیل زیر سازی نما برای مصالح مختلف (ازقبیل چوب، سیمان ، کامپوزیت ) با یکدیگر تفاوت دارند. بتن خشن به دلیل الیاف ممکن است به نسبت آب / سیمان بیشتری نیاز داشته باشد که باز هم ایده آل نیست. برای اجرای نما نیز از مصالح متفاوتی مثل چوب ، آجر ، سنگ ، سرامیک ، کامپوزیت ، شیشه ، سیمان و… الیاف شیشه همچنین مقاوم در برابر قلیا (AR) است که طول عمر آن را افزایش میدهد و برای استفاده در بتن بسیار مناسب است. این مسئله علاوه بر کاهش قیمت اجرای نمای خشک، نیروی ویرانگر زلزله را نیز بسیار کاهش میدهد. در زمان اجرای نمای سمنت برد در صورتی که نیاز به اجرای بالابر هیدرولیکی برای ساختمان باشد با استفاده از سمنت برد میتوان اقدام به ساخت شفت بالابر نمود و این مسئله منجر به کاهش هزینه ها میشود.

در صنعت ساختمان سازی به جای استفاده از عبارت کامل، از این کلمات اختصاری استفاده میشود زیرا این محصول اغلب فقط با نام اختصاری در سطح بینالمللی شهرت پیدا کرده است. قیمت این سنگ نسبتا ارزان است و با طیف های رنگی سفید، مشکی و خاکستری در بازار وجود داره. بسیاری از ساختمان های فهرست شده در مناطق حفاظت شده ممکن است محدودیت هایی برای تغییر نما داشته باشند. مواد افزودنی رنگی آن ممکن است با نور خورشید کم رنگ شود. سرامیک پرسلانی تو پر دارای ویژگیهای مشترک از جمله جذب کم آب با سرامیک مجوف است. قابل ذکر است موارد مختلف و متعددی از جمله زیبایی، آرامش، مدرن بودن ساختمان، عایق حرارتی، عایق صوتی، و ایمنی و امنیت ساختمان را در برگرفته و شامل می گردد. ستون ها و سرستون هایی که برای سبک های مدرن استفاده میشوند، اهمیت زیادی دارند. از آنجایی که دوغاب سطح نما و پوشش پشتی در زمانهای مختلف اجرا میشوند، باید توجه دقیق شود تا اطمینان حاصل شود که دوغابها آرایش و نظم مشابهی دارند تا از به هم ریختگی ظاهری نما، جلوگیری شود. باید توجه داشته باشید که در اجرای این قسمت بالاترین کیفیت را در نظر بگیرید. Th​is was g en er at᠎ed ​by G᠎SA Con tent G᠎en​erator DEMO.

7 شگفت‌انگیزترین مصالح نمای خشک تغییر نحوه دیدن جهان

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای سنگ خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید