چه کاری می توانید انجام دهید تا انواع نمای خشک خود را از تخریب توسط رسانه های اجتماعی نجات دهید؟

اچ پی ال ورق هایی با روکش طرح چوب یا طرح های دیگر از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید که پس از قرار گرفتن در دمای بالای C 145 و فشار bar 300 تبدیل به صفحات محکمی میشود. وقتی دما افت میکند، سطح نوارها جمع میشود تا نور بیشتری به داخل بیاید که از جدیدترین انواع نمای خشک به شمار می آید. وقتی نور خورشید، ساختمان را در ساعاتی از روز گرم میکند، سطح نوارها گسترش می یابد تا در داخل ساختمان سایه ایجاد شود. اگر تهویه حفره با خدمات ساختمان یکپارچه باشد، هوای گرم شده توسط خورشید را می توان به ساختمان وارد کرد، تهویه طبیعی خوبی ایجاد کرده و در تابستان نیز به صورت عکس عمل می کند که از بهترین انواع نمای خشک در حفط انرژی محسوب می شود. مثلا در مناطق گرم و مرطوب، فضای خالی طوری طراحی میشود که هوا در آن قابل تهویه باشد.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

صفحات سیمانی الیاف دار فایبرسمنت به عنوان یکی از انواع نمای خشک سیمانی در ساختمان هایی که اسکلت آن ها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی، دیوارداخلی سقف کاذب و نما استفاده میشود. به همین صورت نمای کامپوزیت پروفیل آلومینیومی حدود90% سبک تر از سنگ، 75% سبک تر از شیشه، 85% سبک تر از سیمان و 50% سبک تر از ورق معمولی است . پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. وقتی ورقه ی کامپوزیت در ساختمان هایی که با بتن سبک ساخته شده است استفاده شود باعث افزایش عایق صوتی آن میشود. نمای سرامیک خشک که به آن نمای سرامیک خشک پرسلانی هم گفته می شود جزء دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود.در فرایند تولید نمای سرامیک خشک از دستگاه های پیشرفته برای ورقه ورقه نمودن استفاده می شود. نمای سنگ به دو روش تر و خشک اجرا می شود. در واقع نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب می شود.

انواع اجرای نمای خشک

This post w as written  by behsaznama Conte nt Generat​or DE​MO.

انواع نمای خشک ممکن است وجود نداشته باشد!

تراکوتا یک سرامیک سنتی می باشد که از طریق حرارت دادن به رس تولید می شود، البته باید گفت رس ها در کوره های مخصوصی حرارت می بینند. در اجرای نمای خشک باید نکات مهمی رعایت شود. از پانل های بتنی پیش ساخته برای روکش تمام یا قسمتی از نمای ساختمان یا دیوارهای ایستاده ای که برای محوطه سازی ، عایق صدا و دیوارهای امنیتی استفاده می شود که از انواع نمای خشک محسوب می شود. از مصالح متفاوت برای اجرای سنتی نمای ساختمان می توان به: آجر ، ملات تک لایه ، سرامیک ها و… لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت .

بدین ترتیب می توان سیستم اجرای نمای مدرن را به عنوان بهترین روش اجرای نما معرفی کرد . این نمای مدرن یکی از قابل اعتماد ترین و مقاوم ترین گزینه ها برای ساختمان به حساب می آید. دومین روش پوشش ساختمان به کاربردن تایل های سرامیکی که به طور گسترده ای در سال های اخیر در اروپا گسترش یافته است (اجرای نمای سرامیک خشک)؛ موسوم به روش پرده ای می باشد یا نمای تهویه شونده که کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد مثل اسکاندیناوی دارند که در آن مناطق آیتم های مربوط به عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند. سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ی 70 میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت . او تاکید کرد: آپشن های سنسور باران، برقی شدن آیینه های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ های FOLLOW ME (چراغ های داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن می ماند و بعد خاموش می شود) و مانیتور 7 اینچی نیز در طراحی آن لحاظ شده است. ورق رنگی بنابر میزان و نوع کارکردی که در صنایع مختلف دارد به صورت رول، برش خورده، کرکره طراحی و تولید می شود. This a᠎rticle was c​re ated ​by behsaznama  Con te᠎nt Gener ator Demoversi​on᠎.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مطالب بشتر.

دیدگاهتان را بنویسید