چه چیزی اجرای نما را کاملاً متفاوت می سازد

در ادامه به معرفی کامل نما خشک ساختمان میپردازیم. نمای خشک آجری و سنگی دو نمونه از متداولترین نماهای خشک هستند، اما در ادامه با انواع دیگری نیز آشنا میشویم. شرکت کارووین پیشرو در زمینه طراحی و اجرای انواع نمای خشک ساختمانی و مبتکر طرحهای خلاقانه در این حوزه است. اما برای نفس دسته از خریدارانی که به سمت پشت خرید کاشی سرامیک نمای ساختمان با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب می گردند؛ مراجععه به سمت شرکت های تولید کننده پیشنهاد می شود. این نوع سرامیک جزء سرامیک های پیشرفته ی پرسلانی بوده و به روش اکستروژن تولید می شوند. شرکتهای معماری انواع نمای خشک را طراحی و تولید میکنند و از آن برای نمای بیرونی ساختمانها استفاده مینمایند. سرامیک فول بادی از معروف ترین انواع نمای خشک است به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و …

نمای خشک مدرن

هزینه شستشوی نمای ساختمان متری بوده و نسبت به جنس نمای ساختمان شما و همچنین میزان آلودگی نمای ساختمان محاسبه می شود. اما خوشبختانه با شستشوی نما، تمامی الودگی ها از بین رفته و نمای ساختمان شما مثل روز اول درخشان و زیبا می شوند.حال می خواهییم نماهای مختلفی را که قابلیت شستشو و نماشویی را دارند نام ببریبم. جرم و وجود الاینده ها باعث میشود تا سنگ ها شکننده شده و با گذر زمان هزینه ترمیم افزایش یابد. هزینه مناسب: اجرای نمای خشک ساختمان عمر مفید نما را بالا برده، و هزینههای ترمیم را سرامیک نمای خشک نیز کاهش میدهد. بی اهمیتی به مسئله نماشویی علاوه بر ظاهر نمای ساختمان بلکه جلوه کلی شهر را زشت و ناپسند میکند و ممکن است با رسوب و گذشت زمان اسیب های جدی به ساختمان بزنددر نتیجه هزینه های شستن نما و ترمیم را افزایش دهد. نقاشی ساختمان از روش های قدیمی برای زیبایی دکوراسیون داخلی محسوب میشود و این روش حتی با گذشت زمان و پیدایش پوشش های نوین و جدید هنوز نیز طرفداران زیادی دارد و امروزه میتوان اماکن زیادی را یافت که از نقاشی ساختمان برای زیبایی فضای موجود بهره گرفته اند. انتخاب این متریال برای نمای ساختمان به تعبیت از متریال کاربردی در طراحی نمای ساختمان های این منطقه در دهه ی ۱۳۴۰ می باشد.

طراحان در طراحی این پروژه از بعد سوم آجر برای ایجاد سایه، حدف انعکاس نور و صدا استفاده کرده اند. صرفهجویی در هزینهها: قیمت انواع متریال برای استفاده در نماهای خشک متفاوت است، اما اگر طول عمر این نماها را در نظر بگیریم، متوجه بهصرفه بودن آنها میشویم. تنوع رنگی نمای آجری نیز زیاد است و میتواند انواع سلایق را پوشش دهد. تنوع انواع سرامیک خشک، قیمت سرامیک خشک نما و نیز طرح و رنگ و شیوههای اجرای نمای خشک بسیار بالاست. همانطور که میدانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، نمای آن بسیار حائز اهمیت است. در برخی از نماهای خشک به یک چهارچوب نیاز داریم که بتوان متریال مورد استفاده را داخل آن بهصورت ثابت قرار داد. در این روش، سنگ، آجر، چوب، شیشه یا هر نوع متریال دیگری که مورد استفاده است را از طریق اتصالات و چهارچوبهای فلزی به دیوار متصل میکنند. اما این روش معایب خاصی هم میتواند داشته باشد که عمده آنها به عدم رعایت اصول نصب و همچنین استفاده از متریال نامرغوب مربوط میشوند. یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها است، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند.

انواع روش های نمای خشک

این سرامیک ها در برابر مواد خورنده ی اسیدی و بازی، مواد شوینده بسیار مقاوم بوده و ثبوت رنگ خود را در برابر این مواد به خوبی حفظ می کنند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که این روش از زمانی که به ایران وارد شده، امتحان خود را در دوام و کیفیت به خوبی پس داده است. اگر شما هم سوالی داشتید، میتوانید از طریق شمارههای ذکر شده در همین وبسایت، با کارشناسان ما در تماس باشید. طبق معمول قیمت شستشوی نما متری بوده و با توجه به متراژ نمای ساختمان شما محاسبه می شود. برای دیوارپوش هایی با وزن بیش از 740 گرم بر متر مربع از drill fabric (نوعی کتان) به عنوان زیر لایه استفاده می شود. نمای خشک در واقع نوعی نمای مدرن ساختمانی است که در آن از هیچ نوع ملاتی برای نصب کردن مصالح استفاده نمیشود. چراکه بسیاری از خریداران کیفیت یک ساختمان را بر اساس پوسته آن ساختمان می سنجند و عدم استفاده از مصالح مرغوب در نما را نشانه بی کیفیتی کل ساختمان می دانند. می باشد. در کل میتوان ویژگی های این نمای نوظهور را در: سبکی، شفافیت، سهولت و سرعت بسیار بالا، اجرای سطوح پیچیده، تنوع دتایل در یراق آلات و همچنین تحمل بهتر در برابر زلزله دانست.

روش اجرای نمای خشک

 Artic le has been c​re at ed wi th the he lp of behsaznama  Cont​ent Ge​nerator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید