چهار روش برای اینکه اجرای نمای خشک خود را آسان‌تر

وزن پایین : وزن سرامیک نسبت به سایر متریال هایی که در اجرای نما ساختمان بکار گرفته می شود پایین تر است و نصب آن نیز آسانتر می باشد. چهارچوب نگهدارنده : برای ساخت چهارچوبی که به عنوان نگهدارنده نما استفاده میشود، از مصالح مختلفی مانند چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم میتوان بهره برد. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت از جمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. یکی از متریال هایی که امروزه در اجرای نمای خشک بسیار طرفدار پیدا کرده است و مورد استفاده قرار می گیرد فایبرسمنت است . ۲- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی ۱۲۰ در ۶۰ می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. استفاده از نمای خشک یکی از گزینه هایی است که این روزها بسیار مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد . Post has been g᠎enerat ed wi th behsaznama Conten t Genera to r  DEMO.

اجرای نمای خشک سرامیک

در این سبک متریال و اتصالات صریح کنار هم قرار می گیرند. برای مثال سرامیکهای پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. اما با سیستم ملاتی، محدودیتهایی برای انتخاب مصالح به وجود میآمد. در این روش از پیچ و مهرههای مخصوص و ریلهای تعبیه شده برای اتصال مصالح ساختمانی استفاده میشود.در این روش اجرای نما کاملاً خشک و بدون استفاده از ملات و دوغاب انجام میشود. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنل های رسی ، سنگ و غیره از ملات استفاده نمی-شود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل ، پیچ و غیره استفاده می¬شود. برای اجرای نمای سیمانی، ابتدا کل دیوار کرومبندی و شمشهگیری میشود. پیمانکار نما توسط افراد متخصص برای اجرای نمای سیمانی، ابتدا کل دیوار کرومبندی و شمشهگیری می کنند. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی ما باید سعی کنیم که بتوانیم از زمان حداکثر استفاده را بکنیم.استفاده از نما خشک این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد که تا ۵۰ درصد در زمان صرفه حویی کنیم. مصالح را با توجه به نوع اتصالی که با بدنه ساختمان ما دارند، در جای خودشان محکم می نماییم.

فیلم اجرای نمای خشک

کامپوزیت به معنای ترکیب است که میتوان این ترکیب را به سه بخش پایه پلیمر، پایه سرامیک و پایه فلزی تقسیمبندی کرد. در نماهای طرحدار بهتر است با شاسیکشی هر بخش را جداگانه اجرا و مشخص کرد تا در مرحله سنگچینی دچار مشکل نشویم. در واقع نمای خشک سازهای جداگانه از ساختمان اصلی میباشد اما بار وزنی به نما اضافه نمیکند. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمیشود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده میشود. پیوستگی مناسب با دیوار، قیمت نسبتا کم، سرعت اجرای مناسب و در عین حال زیبایی معمولی، تنوع طرح و رنگ محدود، کدر شدن طی زمان و دشواری تمیز کاری از ویژگیهای عمومی نمای سیمانی است. رنگ موی نیمه دائمی را می توان برای افزایش رنگ موی طبیعی تان استفاده کنید و از آن جایی که بدون آسیب رساندن به مو، به مرور محو می شود گزینه بسیار خوبی است برای افرادی که تا به حال موهای خود را رنگ نکرده اند. برای اجرای نمای ساختمان باید از متریالی استفاده شود که باکیفیت، زیبا و سبک باشد. از پلی اورتان پلی اکریل با هدف خشک کردن جوهر و خاصیت پلی اورتان چسبنده، پلی اکریلت سنتز شده، امولسیونهای اصلاح شده و غیره تحت عنوان گیرنده جوهر آب استفاده میشود. Art icle has  be en gener at ed ​by behsaznama Content Gen erator  Demov er sion᠎.

سرامیک به عنوان یکی از بهترین روکش های ساختمانی شناخته می شود که جذب آب ندارد و بر همین اساس بار مرده ای روی ساختمان ایجاد نمی کند. انواع سرامیک خشک نما که با عنوان نمای پرچلین نیز شناخته میشود، یکی از جدیدترین و مدرنترین سبکهای اجرای نما در جهان است. برای جلوگیری از ریزش نمای سنگی از اسکوپ کردن سنگ به خارجیترین قسمت دیوار و یا شاسیکشی نما استفاده میشود. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … و در مقابل بارهای دینامیکی از جمله زلزله عملکرد بسیار خوبی دارد. شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلیک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید