چرا شکست با اجرای نما از شما} آسان‌تر است می فکر کنید

فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی می¬باشد لذا این سیستم نقش بسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. لایه پلی اتیلنی که در پانل های کامپوزیت قرار گرفته نوعی سد حرارتی ایجاد نموده که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی آن می گردد. با توجه به این که نمای اصلی این ساختمان در مجاورت بزرگراه کردستان است، طراحان این ساختمان را برای بهینه سازی در مصرف انرژی و کاهش سر و صدا ناشی از عبور ماشین ها، نما را دو پوسته طراحی کرد. برای طراحی و اجرای نما باید به اصول مختلفی توجه کرد. رعایت نکردن این مسئله ممکن است خطرات و حوادث جبران ناپذیری را به وجود بیاورد، در نتیجه توجه به کوچکترین جزئیات در ساخت نما بسیار مهم بوده و در نظر گرفتن تمامی اصول به طور دقیق، موجب رسیدن به نمای ایده آل چه از نظر ظاهری و چه از نظر ساخت می شود. اگر اجرای نما با پانل های آلومینیوم کامپوزیت به درستی انجام شود، دوام و استحکام آن بالا رفته، در نتیجه نما عمر طولانی تری خواهد داشت. همچنین اسکوپ های فلزی پنل ها در هنگام تولید به شبکه فلزی داخل پنل جوش شده سپس قالب ریزی پنل انجام می شود.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

در این روش ورقهای کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که نصب و پیاده سازی آن با سرعت نسبتا خوبی انجام میشود. زیرسازی نصب خشک سرامیک، متشکل از پروفیل های قائم و براکت های اتصال می باشد که این پروفیل ها و براکت ها از آلیاژ آلومینیوم با حداقل ضخامت ۲ میلی متر تشکیل شده است . بافت آجر به علت خشک بودن و تخلخل می تواند هرگونه نم و رطوبت را به سرعت جذب کند. آجرنما ها دارای ابعاد گوناگونی هستند که با توجه به سلیقه ی طراح یا خود شما می تواند انتخاب شود. در انتهای این کلام کوتاه، بار دیگر یادآور میشویم که زیبایی و مدرنیته، به مثابه دو بحث مرتبط دارای رابطهای تنگاتنگ هستند. این پانل ها نوعی عایق صوتی و حرارتی محسوب می شوند زیرا لایه پلی اتیلنی که در وسط دو لایه آلومینیوم قرار گرفته نه تنها مانع از انتقال حرارت می شود بلکه از میزان سر و صدا در ساختمان نیز می کاهد. اجرای پنل های جی اف ار سی با ابعاد کوچک تر تنها نیازمند بستن 4 پیچ می باشد.

لایه رنگی که سطح این کامپوزیت ها را پوشش داده، ضد باکتری است و از مقاومت بسیار بالا در محیط های مختلف برخوردار می باشد. هسته مرکزی این پانل ها به دلیل دارا بودن خاصیت ضد اتش به سختی آتش می گیرد و هیچ نوع گاز مضر ایجاد نمی کند. لایه پلی اتیلن در وسط دو لایه آلومینیومی قرار می گیرد و در واقع حکم هسته مرکزی را دارد. این پانل ها ترکیبی از دو لایه ورق آلومینیومی و یک لایه مواد پلی اتیلن هستند و با توجه به سلیقه مشتریان در طیف وسیعی از رنگ ها به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل است که نمای کرتین وال می تواند اسیب های ناشی از زلزله را کاهش دهد و وزن اضافی را از ساختمان اصلی کاهش دهد. علاوه بر آن وزن سبک این محصولات حمل و نقل و نصب آنها را نیز آسان نموده است. برای ابعاد بزرگتر هم که با استفاده جرثقیل قطعات جایگذاری و نصب می شوند.

نمای خشک نمایان

Th​is has be​en created  with G᠎SA Content Generator Demov ersion!

این نوع قرار دادن اسکوپ ها باعث می شود که به هیچ عنوان از پنل ها کنده و جدا نمای سنگ نشود. این شبکه فلزی علاوه بر بالا بردن مقاومت سنگ در برابر ضربه و شکست باعث شده است که سنگ در صورت شکستن هم از هم نپاشد. این باعث می شود که امنیت این نما و پنل های جی اف ار سی بسیار بالا برود. در ساخت این پانل ها از هسته پلی اتیلن سبک و ضد آلاینده بین دو ورق آلومینیوم استفاده می شود. پانل های این کامپوزیت شامل دو ورق آلومینیوم هستند که توسط یک هسته پلیاتیلن به هم متصل شده اند. این نوع نما که در ظاهر بیرونی ساختمان قرار میگیرد، متناسب با نصب و قرارگیری اتصالات، به دو دسته آشکار و پنهان دسته بندی میشود که در ادامه به صورت مختصر آنها را شرح میدهیم. روش نصب این نما به صورتی است که درآن به هیچ عنوان از ملات سیمانی استفاده نمی شود و به طور معمول از روش های نصب غیر نمایان، نصب نمایان و نصب کلیپس پنهان شیاری استفاده می شود. زمان نصب نمای جی اف ار سی GFRC چگونه است؟ جی اف ار سی بتن تقویت شده با الیاف شیشه می باشد که مقاومت بالایی در برابر ضربه و شکست دارد.

دیدگاهتان را بنویسید