پنج جملات الهام‌بخش درباره اجرای نمای خشک

در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. با استفاده از سیستم های نصب نمای خشک، می توان به راحتی ناشاقولی های موجود در دیوارهای ساختمان را پوشش داد. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. تولید صنعتی مصالح مصرفی با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … نمای خشک با توجه به نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در آن به دو دسته مشهود، نمایان یا Visible و نامشهود، غیرنمایان یا Invisible تقسیم می شوند. از نمای سرامیک خشک میتوان برای ساختمانهای اداری، تجاری، مسکونی و همچنین بخش های از فضاهای داخلی و ایستگاه های مترو استفاده کرد که ضمن زیبایی و استحکام بالا در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارای آببندی مناسب نیز می باشد.

چگونه اجرای نمای خشک را بهتر از هر کس دیگری آموزش دهیم

هر دوی این سرامیک های پرسلانی برای کاربردهای اداری، تجاری و مسکونی مناسب می باشند. نمای ساختمانی و طراحی نمای ساختمان مسکونی به منظره ی شهری شکل می دهد، به همین علت طراحی نماهای مختلف باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد. فروش یراق آلات اسپایدر , هندریل , کرتن وال و سرامیک خشکفروش یراق آلات اسپایدر یراق هندریل استیل و آلومینیوم و شیشه طراحی نمای کرتن وال . در این مقاله به بررسی طراحی و اجرای نمای خشک میپردازیم. دلایل و مزایای استفاده از نمای خشک کدامند؟ نمای سرامیک خشک به جهت عدم استفاده ملات در آن بهترین گزینه نسبت به نمای آجر در ساختمانهای مرتفع می باشد. برخلاف دیگر روشهای سنتی، در نمای سرامیک برای اجرای نما خبری از ملات نیست. مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند.

شایان ذکر است، سرامیک ها که ساخته دست انسان هاست دارای تنوع رنگ های متنوعی می باشند. سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. نمای خشک یک نمای مدرن امروزی است در این نما از ملات سیمانی و دوغاب استفاده نشده است و با چهار چوب نگهداری می شوند. با توجه به تکنولوژی که در پروسه ساخت سرامیک پرسلانی بهکار گرفته میشود، این مصالح در برابر فشار، دما و سایر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند. در سیستم نمای خشک نمایان قسمتی از بستهایی که برای نگه داشتن سرامیک بهکار گرفته میشوند از بیرون ساختمان قابل مشاهده هستند. بهطور مثال میتوانید از رنگ کردن قسمتهای نمایان بست استفاده کنید. از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد. باید در نمای ساختمان وزن نما را هم باید در نظر داشت به دلیل وزن بالای نمای سنگ ساختمان و باری که به ساختمان وارد می نماید و همچنین قیمت بالای سنگ و مشکلات خاص آن، نمای سرامیک خشک امروزه در بیشتر نقاط دنیا رواج زیادی پیدا کرده است. ​This  da​ta has be​en done by behsaznama Content G​en᠎er ator DE​MO​!

در بین انواع نماهای به روز ساختمانی باید بدانید که نمای سرامیک خشک محبوبیت بسیار زیادی دارد. در اجرا و نصب نمای ساختمان سرامیک, روش خشک نسبت به روش ملات دار بسیار بهتر است. زیرا درصورت پیاده سازی اشتباه ترازها، شاسی کشی نیز درست اجرا نخواهد شد. اجرای نمای خشک سرامیک به دلیل نصب مستقیم روی دیوار علاوه بر اینکه هیچ ضایعاتی نداشته بدون ایجاد سر و صدا اجرا میگردد. در این روش بر خلاف روش های قبلی غیرنمایان که شیار یا سوراخ پشت تایل ایجاد می شد، شیارهایی در ضخامت تایل های سرامیکی ایجاد و تایل از قسمت فوقانی و تحتانی مهار می شود. در این روش برای جلوگیری از وارد شدن استرس به سرامیک فعالیتهایی مانند شیار یا سوراخ در بدنه سرامیک انجام نمیشود . رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابیبوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های ضربه گیربا کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرا قرار می گیرند. در این روش کلیپس ها بر روی سرامیک دیده می شود اما می توان کلیپس ها را همانند رنگ سرامیک ها رنگ آمیزی کرد تا به چشم بیننده نیاید.

انواع اجرای نمای خشک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بیشتر بخوانید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید