وقتی رنگ سرامیک Develop Too Rapidly، This is What Happens

سفید، رنگ پرطرفدار و خنثی است که قطعا به عنوان بهترین رنگ سرامیک برای بازسازی سرویس بهداشتی منزل نیز به شمار می رود. به این مورد نیز باید توجه کنید که دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام خود را با یک لایه عایق بپوشانید تا احتمال جذب رطوبت کاهش یابد. در این صورت ممکن است آب به زیر کاشی و سرامیک نشت پیدا کند و به دیوار و کاشیها آسیب برساند؛ در این صورت نیز برای جلوگیری از نشتی آب باید سریعا دوغاب جدید تهیه کنید و برای ترمیم دوغاب اقدام کنید. در صورتی که میخواهید برای کف دوغاب تهیه کنید، در طرز تهیه دوغاب کف، به این مورد توجه کنید که از پودر سنگ بیشتری استفاده کنید تا دوغاب شما غلیظتر شود و استحکام بیشتری پیدا مطالب بشتر کند. زمانی که از مواد شوینده زبر و نامناسب استفاده میکنید رنگ کاشی دچار افت شده و به زردی گرایش پیدا میکند. پس ابتدا این دو پودر را با یکدیگر مخلوط کنید و از الک عبور دهید، پس از آن، کم کم آب به آن اضافه کنید تا کمی حالت مایع پیدا کند و بتواند به خوبی بین درزهای کاشی قرار گیرد. روش اول ترمیم دوغاب کاشی به این شکل است که کاشی کار پس از تمیز کردن درزهای بین کاشی و سرامیک، دوغاب آماده شده را با کمک کاردک بین درزها میریزد.

نحوه نصب نمای خشک

Da​ta h᠎as ᠎been gener at​ed wi᠎th the help ᠎of behsaznama C​on​te nt  Gen er᠎ator  Dem​ov ersion.

سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده نمیباشند. یکی از دلایل اصلی نامگذاری این نوع سرامیک روش نصب آن ها می باشد که در نصب آن ها از هیچگونه سیمان و ملات دیگری استفاده نمی شود و صرفا با استفاده از روش هایی مانند نصب نمایان، نصب غیر نمایان، سیستم انکری و نصب کلیپس پنهان شیاری، کار اجرا انجام می گردد. ممکن است با گذشت زمان، دوغاب یا بند بین کاشی و سرامیک از بین رود؛ که این اتفاق منجر به نم و نشتی در بخش های مختلف ساختمان می شود؛ به همین دلیل طرز تهیه دوغاب سرامیک کف از جمله مراحل اساسی در نصب کاشی و سرامیک است. چرا که هوای موجود در حفره های خالی (cavity) از نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می نمایند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کنند. سپس به طور کامل با کاردک آن را میپوشاند و پس از خشک شدن دوغاب کاشی، محل را تمیز میکند. سپس دوغاب آماده شده را با کاردکهای مخصوص در بین درزهای کاشی ریخته و سه الی چهار دقیقه صبر میکنند تا کاملا خشک شود و بعد از آن سطح کاشی را کاملا تمیز میکنند.

در روش دوم باید با دقت بیشتر و با مشخص کردن هر بند درز کاشی، دوغاب سیمان را داخل درزهای کاشی بریزد. در سرویس بهداشتی و حمام، دوغاب نقش عایق ضد آب برای نفوذ نکردن رطوبت به داخل کاشیها و موزاییکها را دارد، از همین رو، دوغاب ریزی کاشی حمام و سرویس بهداشتی، توسط متخصصین مجرب کاشی کاری انجام میشود تا با گذشت زمان، دوغاب ریزی انجام شده به کمترین ترمیم نیازمند شود. اگر قصد استفاده از دوغاب آماده را دارید، به هنگام خرید از فروشنده درخواست دوغاب سفید رنگ کنید؛ چرا که رنگهای متفاوتی برای دوغاب ارائه شده است. مراقب باشید هنگام سنباده زدن فشار زیادی وارد نکنید تا از خراش عمیق کاشی جلوگیری شود. دانستن فرمول ساخت دوغاب سرامیک و نحوه دسترسی به دوغاب برای کف دستشویی در هنگام بازسازی و تعمیر ساختمان و تغییر کف پوش کاربرد زیادی دارد. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. پس قبل از انجام آن بهتر است شرایط محیطی خودتان را نیز بسنجید. هماینک که با فرمول ساخت دوغاب سرامیک و سیمان آشنا شدیم، برای انجام دوغاب کاری (دوغاب ریزی)، نیاز به آن داریم که ابزارآلات زیر را تهیه کنیم و با استفاده از آنها این فرایند را ادامه بدهیم؛ البته به این مورد نیز توجه کنید که بیشتر ابزارآلات زیر، تنها برای متخصصین ارزش خرید دارند و شما میتوانید بدون تهیه تمامی ابزارآلات زیر، دوغاب کاری خودتان را انجام دهید.

دوغاب ریزی کاشی یا ترمیم دوغاب بین کاشی یکی از خدماتی است که علاوه بر درخواست از متخصص کاشی کاری برای انجام آن، خودتان نیز میتوانید با تهیه دوغاب آماده (دوغاب سرامیک یا کاشی) و انتخاب بهترین روش دوغاب کاشی، به انجام آن بپردازید. اگر به سراغ فروشندگان و نمایندگی های کاشی و سرامیک بروید و از آن ها بپرسید که کدام یک از رنگ ها و طرح های سرامیک کف با بیشترین استقبال مواجه شده اند، به شما خواهند گفت که موارد بالا ازجمله محبوب ترین سرامیک های کف هستند. پس از گذشت یک تا دو روز از زمان نصب سرامیک و کاشیها، به آرامی به تمیز کردن جدارههای میان آنها مشغول شوید. میکا مثال خوبی از چنین ماده ای است. در نهایت سطح را با آب ولرم بشویید و بگذارید به خوبی خشک شود. منظور از نمای خشک چیست؟ دوغاب سیمان یک نوع ملات ساختمانی تهیه شده از سیمان، آب و مواد افزودنی متناسب با کاربرد آن است.

دیدگاهتان را بنویسید