وقتی اجرای نما رقبا خوب است

به راحتی می توانید اقدام به تغییر در طراحی نما کنید. خلاقیت و نوآوری های ترکیبی در طراحی نما به سبک مدرن امری ضروریست . روش های اجرای نما نام مطلبی ست که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.فایل پاورپوینت اجرای نمای ساختمانی در انتهای مطلب درج شده است. در نتیجه، باید در طول فرایند نصب به گونه ای ترکیب شود تا همه تکه های تیره و یا روشن با اندازه های مختلف در یک قسمت جمع نشده و ترکیب زیبایی را به نمایش بگذارند.در نتیجه قطعات را خشک کرده و کنار هم بچینید. دُم اسکوپ: سیم اسکوپ در محل اتصال دو سر آن باید به اندازه 15 سانت باقی باشد تا اسکوپ به میزان کافی با ملات پشت آن درگیر شود. برخی سنگها که فاقد خلل و فرج و سوراخ بر روی خود هستند باید حتماً اسکوپ شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند سنگهایی مانند گرانیت و تراورتن اگر اسکوپ نشود نمیتواند ماندگار باشد و پس از مدتی جدا میشوند. ۲- سطح نصب سنگ خود را آماده کنید. در طراحی و اجرای نما سیمانی باید قبل از هر چیزی به ایجاد سطح مناسب دقت کرد، که با شاسی کشی فلزی و توری رابیس فراهم خواهد شد.

سرامیک نمای خشک

اجرای سیلر بر روی سطح سنگ تراورتن بسیار آسان است و باید در هنگام نصب و بعد از آن به صورت دوره ای ( معمولا هر ۳ تا ۵ سال) اجرا شود. نمای سرامیک خشک جزو مصالح یا سرامیک هایی می باشد که به فول بادی معروف می باشند. ۳-سنگهای بلند در دو نقطه یا بیشتر بصورت مجزا از هم را اسکوپ کنید. ۱۱-حتما سنگهای توری دار (در پشت سنگ توری چسبانده شده) را اسکوپ کنید. گرانیت سنگ خیلی پرکاربردی هست، به طوری که خیلیا از اون به عنوان سنگ دیوار ساختمان هم استفاده میکنن. یک سر اسکوپ را بر روی دیوار و سر دیگر آن را روی شیار سنگ قرار می دهند به طوری که سوراخ اسکوپ در امتداد سوراخ سنگ باشد. در دو سر سنگ پلاک شیاری به وجود میآورند و مفتولی ترجیحاً گالوانیزه به قطر حداقل ۲ میلیمتر را از دو شیار عبور میدهند. برای برخی سنگها مانند تراورتن به علت ضخامت کم (۱۰ الی ۱۲ میلیمتر) و مشکل بودن ایجاد شیار و احتمال شکستگی، از دستگاه فرز مینی سنگ استفاده مینمایند سپس دو سر آزاد را به هم گره میزنند، پس از نصب سنگ بر روی دیوار، دوغاب ماسه سیمان دورتادور مفتول را میگیرد. در این روش، ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ بهصورت کشویی وارد شاسی میشود.تنها نقص وارد بر این روش نسبت به روش سنتی دوغابی این است که درروش خشک نمیتوان بهراحتی نماهای شکسته و کلاسیک را اجرا نمود. ​Post has ᠎be en created wi᠎th G SA C ontent Gen​erat or Dem​ov ersi​on !

چرا هیچ کس درباره نمای خشک سنگ صحبت نمی کند و امروز چه کاری باید انجام دهید

در این روش احتمال جدا شدن سنگ از نما وجود دارد و امکان تغییر و بازسازی و جابجایی سنگ پس از نصب وجود ندارد. اگر از اندازه های مختلفی دارید آنها را کنار هم بگذارید و مرتب ترکیب چیدن آنها را تغییر دهید تا به شکل مورد علاقه خود دست یابید. سیستم پنهان نصب سرامیک (keil invisible facade):این سیستم ،با زیرساختی شامل پروفیل های افقی که توسط شبکه ای از ریل های عمودی محکم سر جای خود نگه داشته شده است. این روش برای سنگهایی باضخامت کم که امکان شیارزنی یا سوراخ نمودن ضخامت وجود نداشته مناسب است. ۱۲-بلافاصله بعد از خشک شدن ملات در اتمام کار هر قسمت یا چند ردیف سنگ، بندکشی صورت پذیرد. عملکرد اين نما در هر دو نماي بيروني و نماي داخلي بسيار مناسب بوده و به خوبي ديوار ها را پوشش مي دهد. اصولاً در اجرای نمای خشک برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. سنگ تراورتن انتخاب کلاسیکی برای کف و دیوارها هم در داخل و هم در اجرای نمای خشک در ایران خارج ساختمان است.

استفاده از روش ها و متریال های نام برده شده مانند ورق کامپوزیت در نمای ساختمان که با عنوان نمای خشک معرفی شد، باعث تنوع در انتخاب و هزینه ی نصب آن شده است. انواع متریال نمای خشک چیست؟ امروزه انواع مختلفی از سیلر ها موجود میباشد که شایعترین آنها نوع تقویتی و نوع طبیعی میباشد. یکی دیگر از انواع نمای خشک، روکش فلزی کامپوزیت آلومینیوم (ACP) نام دارد. برای نصب این پنل ها از تجهیزات فلزی مانند ریل، اتصالات پیچ و مهره ای استفاده می شود لذا جهت اجرا نیاز به مطالعات مهندسی دارد. هنن لارسن، طراح معماری هارپا، مفهوم پشت سیستم نمای ساختمان خود را این گونه توضیح می دهد. سطحی که سنگ تراورتن خود را نصب می کنید باید صاف و تمیز باشد، پس برای آماده کردن آن زمان صرف کنید. در پایین چند نمونه از مواردی که باید رعایت شود ذکر شده است:هرگونه قطعه ای که از قبل مانده شامل کفپوش، لمینت و یا ورقه هایی که قبلا بر روی کف نصب شده بود باید تعمیر و یا به طور کامل جایگزین شود.هرگونه ترک بر روی سطح بتنی اجرا شده در زیر کار باید تعمیر و یا به وسیله ی مصالح از بین برنده ترک پوشیده شود.چوبهایی که خراب شده و از بین رفته باید جایگزین شود و به صورت مناسب تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید