واقعاً با اجرای نما چه اتفاقی می‌افتد

از دیسکیلیر در نما های سنگی تیشه ای و مرمریت استفاده می شود. تاکید بر این موضوع به خصوص در نماهای شیشه ای به سبب بحث زلزله مورد توجه است. نما ساختمان اولین چیزی است که در هنگام دیدن ساختمان، توجه شما را به خودش جلب می کند. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس اجرا می گردد. با یک تصویر سازی ساده میتوان نما ساختمان را به آسانترین حالت ممکن توضیح داد؛ فرض کنید که ساختمان یک حجم بسته است و به آن بخش از بنای ساختمان که با فضای باز مشترک است، نمای ساختمان میگویند. نما، پوسته ساختمان است و یکی از مهمترین بخش ها در ساختمان سازی محسوب می شود. برای ساماندهی به این وضع آشفته ،دفتر معماری و ساختمان معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران ضوابط عام نمای ساختمان را تدوین کرده است . در طراحی نمای این پروژه طراحان از کرکره های چوبی استفاده کرده تا فضای داخلی از نور خورشید در طول روز بهره مند گشته و به علاوه در مصرف انرژی صرفه جویی شود. شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) با بهره گیری از تیم طراحی و اجرایی متخصص ماهر و کارآزموده آماده همکاری با مشتریان و سازندگان عزیز در زمینه اجرای نماهای ساختمانی خشک اعم از سرامیک خشک، کرتین وال، ورق کامپوزیت و…

روش اجرای نمای خشک

This a​rtic le was w​ri᠎tt en  with G SA C​on tent Gener᠎ator Demoversion.

اجرای نما استراتژی‌ها برای دانش‌آموزان

برای اجرای نمای سرامیک خشک در درجه اول باید یک تیم طراحی و اجرای متخصص را انتخاب نمایید که مهارت و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشند. این روش بر روی هر سطح صافی نیز قابل اجرا است و اجرای نمای مینرال محدودیتی ندارد. با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. این نما میتوانند بهوسیله زیر سازهای آلومینیومی و بدون اینکه از نیروی چسبندگی استفاده کند روی سازه اصلی سوار شود و علاوه بر طول عمر نما، باعث استخدام آن شود. مینرال پاششی : در این روش برای اجرای مینرال روی سطح مورد نظر از پیستوله استفاده می شود این روش علاوه بر سطوح صاف برای سطوحی که دارای ناهمواری می باشد هم مناسب است. به گفته این کارشناس معماری، لذا مشاهده می شود که یک انتخاب و یا یک نسخه برای انتخاب مصالح نما وجود ندارد؛ اما نکته اساسی این است که در انتخاب هر مصالح و متریالی، باید الزامات و نکات اجرایی و ضوابط و مقررات در جهت حصول به کیفیت و ایمنی رعایت شود.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

لذا توجه به رعایت ضوابط و مقررات متضمن حداقلها است که البته متاسفانه در برخی موارد، همین حداقلها نیز در نظر گرفته نمی شود. الهه رادمهر تشریح کرد: به عنوان مثال در مبحث ۴ مقررات ملی ساختمان، ضوابطی در خصوص پیشبینی جایگاه امداد و نجات در ساختمانها قید شده که وجود پنجرهای خاص با شرایط و ابعاد ویژه را در نمای ساختمان الزامی می سازد، این در حالی است که این مسئله در اکثر موارد چه در طراحی و چه در اجرای ساختمانها مغفول می ماند. رادمهر افزود: از این طریق با حرفهای سازی و تخصصی کردن فعالیتهای مرتبط با رشته معماری، زمینه ارتقای کیفی ساخت و ساز بیش از پیش فراهم خواهد آمد. رادمهر همچنین در پاسخ به اینکه کدام مصالح برای استفاده در نمای ساختمان مناسب است و ضمن مطابقت با فرهنگ و معماری ایرانی، ایمنی ساختمان را نیز تامین می کند، گفت: انتخاب مصالح مناسب برای نمای ساختمان به پارامترهای مختلف و متفاوتی بستگی دارد. ممکن است برخی بخواهند نمایی ساده مثل اکثر نماهای موجود در شهر داشته باشند و برخی دیگر نماهای منحصر به فرد را ترجیح دهند. این آجرها به دلیل این که ضریب انتقال حرارتی پایینی دارند از اتلاف انرژی جلوگیری میکنند.

باور ما این است با بهرگیری از امکانات فنی و مهندسی اجرای نما در کنار دانش مهندسین جوان و خوش آتیه می توان گامی موثر و کار آمد در معماری و صنعت ساختمان برداشت و شرکت عمران تجارت فاطر از تمام توان فنی و مهندسی خود در جهت ارتقاع صنایع نوین ساختمان استفاده خواهد کرد. همچنین باید توجه کرد که اقلیم و شرایط آب و هوایی که بنا در آن واقع شده، چگونه است. با توجه به نوع نمای ساختمان، آن را در برابر حوداث طبیعی محافظت می کند. برای رنگ کردن پانل ها از سیستم های بسیار پیشرفته و با کیفیت بالا استفاده می شود تا رنگ مورد نظر بالاترین کیفیت و بهینه ترین مقاومت را در برابر شرایط نامساعد جوی و آلودگی های صنعتی داشته باشد. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها شرکتهای نمای خشک در تهران قرار می گیرند. ᠎A rtic le h᠎as ᠎be en c​re​ated  wi᠎th the help  of behsaznama C ontent Gen᠎erator ​DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید