هههه… گوش کن! آیا صدای نمای خشک را می شنوید؟

همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت مهندس طراح نیز میباشد. در آخرین رج عمودی می بایستی از کاشی لبه دار استفاده نمود تا اگر کاشی تا زیر سقف نصب نمی گردد و گچ یا سیمان تخته ای کشیده می شود زیبایی خاصی داشته باشد . نکته قابل توجه ای که می بایستی رعایت شود بندهای افقی و عمودی در یک خط قرار گرفته باشد تا پس از بندکشی به زیبایی کار صدمه نزند . 4- مراحلی که در بندهای 2 و 3 ذکر گردید را در ضلع مقابل انجام داده و کرم های c و d نصاب نمای خشک می نامیم . پس از نصب اولین کاشی که بوسیله تراز به طور شاقول انجام می شود ، کاشی های بعدی یکی بعد از دیگری به وسیله مقدرای بسیار کم ملات خاک رس نصب می گردد تا رج اول به انتهای دیوار برسد . به طور کلی تهیه ساندویچ پانل پلی استایرن برای سقف کاذب یا سایر سازهها یک خرید مقرون به صرفه محسوب میشود. این چسب ها در برابر رطوبت مقاوم بوده و از آن در کاشیکاری ، حمام ها و دستشویی و آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده می شود زیرا در این مکان ها نسبت به سایر قسمت های ساختمان درصد رطوبت تا 70 درصد بیشتر است . This article has be en done ​wi᠎th t he ᠎help of G​SA Content Gener ator D emov ersi on.

قیمت اجرای نمای خشک

هرچند ، به علاوه همه این عملکرد های بیان شده ، ما این نیاز را احساس کردیم که بایستی سایر جنبه های عملکردی نما، مثل اجرای صحیح نما ، بحث زیست محیطی ، پایداری نما ، یکپارچگی عملکرد مناسبش در سرتاسر زمان و… سیمان های ضد رطوبت و سیمان های پلیمر دار هم برای استفاده داخلی مناسبند وهم خارجی و می توان آنها را در لایه نازک یا کلفت به کار برد چسباننده های سیمان پلیمر برای چسباندن مرمر ،گرانیت و تخته سنگ هایی که ضخامت آنها کمتر از 15 میلیمتر باشد به کار می روند در محیط های شیمیایی چسب های اپوکسی کاربرد دارند. از طرفی چون با عواملی نظیر گرد و خاک، سرما و گرما، باران و یا در معرض نور خورشید قرار دارد، از این رو استفاده از متریال مناسب و باکیفیت، اهمیت بسیار زیادی دارد. نمای سیمانی بخاط هزینه کم و عمر بالا در بین پیمانکاران بسیار محبوب است.امروزه نمای سیمانی بدلیل سبک بودن وزن و هزینه اجرایی و همچنین قیمت متریال اولیه و عدم ریزش و نداشتن خطرات محیطی نیبت به متریال و نما های دیگر مورد توجه دربین مهندسان و پیمانکاران ساختمان در برج سازی و ساختمان های مرتفع از جایگاه بالایی برخوردار است. Th​is artic le w as g​en​erated ​by behsaznama Con tent G​ener at or DE MO.

مقاله غیرمعمول روش های فریبنده اجرای نما را آشکار می کند

ویژگی های عنوان شده برای هر یک از مصالح نما متفاوت است که در مقالات قبلی به انواع متریال مورد استفاده در نما و نحوه اجرای آن در نما ساختمان پرداخته ایم. استفاده از این مصالح در نماسازی استحکام بنا را حفظ کرده و باعث افزایش عمر ساختمان هم می شود. نمای ساختمان مهمترین آیتم هر یک از بخش های بیرونی ساختمان به حساب می آید که افراد زیادی به دنبال استفاده از آن هستند. نمای بیرونی ساختمان ها به دلیل در معرض دید قرار داشتن عموم، جزو مهمترین قسمت های ساختمان به حساب می آید. قطعات اتصال دهنده ی سنگ ها در این روش، قابل مشاهده از بیرون ساختمان هستن. به طور کلی میتوان گفت اجرای نمای خشک ساختمان هزینهی بیشتری (حدودا سه برابر) نسبت به اجرای نما با استفاده از ملات و چسب دارد ولی برای تصمیمگیری درست مزایای این روش (نمای خشک) را به خاطر داشته باشید. قابهای استاد برای حداکثر جا به جایی نسبی مجاز در طبقات طراحی و طول آن اندازه طبقات بوده ولی قابهای خرپا بر اساس عرض دهنه سازه یا ارتفاع طبقه ساخته میشوند. پس از اتمام رج اول و دوغاب ریزی پشت آن شروع به نصب رج دوم بر روی رج اول نموده و در امتداد بند عمودی نصب و رج های بعدی تا ارتفاع لازم ادامه پیدا می کند .

3- نشانه بعدی را 30 سانتیمتر مانده به کف اجراء نموده و ضامن شاقول را بر کرم a صاف قرار می دهیم به طوری که قسمت برجستگی شاقول مماس بر کرم یا نشانه پایین به نام b قرار گیرد ، اگر زیر شاقول ها خالی بود . 5- در مرحله بعد ریسمانی با میخ بر سطح a و c در طول دیوار کوبیده به طوری که ریسمان منطبق بر سطح c و a باشد در این موقع ریسمان ساخته شده و بوسیله ماله کرم هایی به فاصله 90 سانتیمتر یا کمتر اجراء و دقت می نماییم که کاملاً مماس با ریسمان باشد آن گاه طول دیوار رابه همین ترتیب کرم بندی می نماییم . به همین منظور مقداری خاک رس چرب را به صورت ملات خمیری سفت در آورده کاشی را در آب فرو برده به اندازه 2 تا 3 سانتیمتر از دیوار فاصله داده آن را شاقولی نگهداشته قدری از ملات خاک رس را در ناحیه بالای کاشی طوری قرار می دهیم که لبه کاشی را نگه داشته و به دیوار نیز تیکه کند .

دیدگاهتان را بنویسید