همه چیزهایی که درباره نمای ساختمان یاد گرفتم از Potus یاد گرفتم

البته سطح صاف و براق سرامیک نیز از تجمع گردو غبارهای آلاینده جلوگیری میکند و به راحتی جدا میشود. این لایه لعاب از ورود آب به لایههای زیرین سرامیک جلوگیری میکند و در شرایط دمایی سرد مانع از یخ زدن بافت سرامیک سایز بزرگ میشود. به طور کلی میتوان گفت سرامیکها برای استفاده در نمای ساختمان نامناسب هستند؛ زیرا در اثر تغییرات آب و هوا، تاثیرات بدی روی آنها گذاشته میشود و زیبایی آنها روز به روز کاهش پیدا میکند. بستگی دارد. به طور کلی در صورتیکه برای اجرا نمای سرامیک خشک از متخصصان کارازموده استفاده شود، کار اجرای نمای سرامیک خشک از سرعت خوبی برخوردار خواهد بود. چسب های سرامیکی در دو نوع پودری و خمیری تولید می شوند که نوع خمیری از خاصیت چسبندگی بالاتری برخوردار است. در مورد هزینه تمام شده نما نیز نمای سنگی از هزینه بالاتری برخوردار است.هزینه هر متر مربع سنگ نسبت به هر متر مربع سرامیک بسیار بالاتر است و از طرفی هزینه نصب سنگ نیز هزینه بالاتریست. Data was c reated with behsaznama᠎ Conte᠎nt Gen᠎er​at or  DEMO!

متریال نمای خشک

هر چند سرامیک زیبایی خاص خودشان را دارند و از نظر استحکام و جلا بسیار روی آنها کار شده است اما مرور زمان از زیبایی اولیه آنها می کاهد و طرح های جدید جایگزین آنها خواهند شد. جالب است بدانید رنگ های متنوع در سنگ ها که نشان دهنده گذران زمان بوده و مشقت و صبر طبیعت در آن جلوه گر است، بر اثر مرور زمان نه تنها تکراری نمی شوند بلکه روز به روز نقش و نگار آنها به روز شده و هیچ بیننده ی خوش ذوقی را از تماشای خود خسته نمی کنند. این محصول دوام بسیار بالایی دارد و مراقبت از آن به هیچ عنوان سخت نیست. به این ترتیب مشاهده می شود که شیشۀ دوجداره علی رغم داشتن وضعیت حرارتی بهتر نسبت به یک شیشۀ یک جداره، از نظر تأمین شرایط حرارتی فضای داخل نسبت به نمای آجری مناسب نیست. ضخامت مواد عایق زیر کاشی های آجری را می توان در صورت نیاز تغییر داد و البته باید مطابق با استانداردهای بازسازی خانه انجام شود.

برای طراحی نما با سرامیک، می توان از ترکیب سرامیک آجری و سرامیک ساده یا طرح سنگ استفاده بیشتر بخوانید کرد. آنچه در تصویر می بینید ساختمانی با نمای سرامیکی در اصفهان است که توسط گروه معماری آینه طراحی و اجرا شده است. پرسلان ها که مناسب کار در نمای ساختمان می باشند گزینه مناسب تری نسبت به سایر متریال های ساختمانی است. به دلیل عدم استفاده از ملات در نماهای خشک این روش در مقایسه با سایر روش ها سرعت اجرایی بالا تری دارند و همچنین بار مرده کمتری به ساختمان اضافه می کنند. نمای کرتین وال : یکی دیگر از مصالح مورد استفاده برای نمای خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد.کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها وزنی که تحمل میکنند وزن خودش و نیروی باد وارد شده بر آن است. نمای خشک در واقع نوعی نمای مدرن ساختمانی است که در آن از هیچ نوع ملاتی برای نصب کردن مصالح استفاده نمیشود. این سرامیکها در برابر نور خورشید بسیار مقاوم هستند و این بهترین خبر برای پیمانکاران نمای ساختمانی است.

خرید این سرامیک ها نسبت به سنگ مقرون به صرفه تر است و با توجه به افزایش روز افزون هزینه ساختمان سازی، می تواند گزینه مناسبی برای طراحان و سازندگان باشد. علاوه بر تناسب با شرایط آب هوایی و محیط عواملی مثل سلیقه افراد و مهمتر از آن میزان هزینه در نظر گرفته برای نمای ساختمان هم می تواند در انتخاب متریال نما تاثیرگذار باشد. همین عبور آب و رطوبت از تخلخل های شبکه شده درون سنگ باعث نفوذ رطوبت به پشت سنگ و داخل ساختمان طی زمان، و آسیب دیدگی گچ دیوار ، در درون ساختمان می گردد. از طرفی نفوذ آب میتواند وزن یک سازه را بالا ببرد و تأثیر منفی بر استحکام سازه اولیه داشته باشد. عدم نفوذ باران اسیدی از یک طرف و مقاوم بودن این لعاب شیشهای باعث میشود که این سرامیک استقامت بالایی از خود نشان دهد. ورود این مواد آلاینده مانند گوگرد و دی اکسید کربن به جو اگر با بارش باران توأم شود، منجر به تولید بارانهای اسیدی میشود که بسیار خورنده و مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید