هفت نکته برای شروع ساختن یک نمای مدرن که همیشه می‌خواستید

گروه مهندسان مهرازان نما فعالیت خود را در سال 1390 به صورت تخصصی در حوزه نماهای مدرن ساختمانی و دکوراسیون داخلی آغاز نمود. در طراحی نمای ساختمان باید به پارامتر نورگیری هر فضا دقت ویژه ای داشت و نمای ساختمان را به نحوی تعریف نمود که مانع از نورگیری فضاها نشود. دراین میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرحهای زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژهای در بین سایر انواع سنگها به خود اختصاص دهد.خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. نمای ساختمان رومی به دلیل طراحی منحصر بفرد خود بروی هر رهگذری تاثیر می گذارد که البته این مورد خود انتقادهای بسیاری را روانه اینگونه ساختمان ها کرده است و استفاده از معماری متناسب با فرهنگ ایران زمین را رواتر می داند. برای مثال در صورتی که پذیرایی به سمت نمای ساختمان است توصیه میشود که ابعاد پنجره ها را حداکثر در نظر بگیرید.و یا زاویه تابش خورشید را در دریافت نور در محاسبات خود لحاظ کنید. معمولا در ساخت ساختمان های مدرن از متریالهای کامپوزیتی و یا ترکیب چوب و سنگ استفاده می شود و در نماهای کلاسیک، سنگ مرمر بیشترین کاربرد را نمای خشک سنگ دارند.

سبک قدیمی نمای مدرن

“میس ون دروهه” تعریف های بسیاری در رابطه با پوست و استخوان یک معماری ذکر میکند و میگوید که نمای یک ساختمان به عنوان سیستم اصلی آن و یک دیوار پردهای توصیف میگردد و لازم است که در دنیای امروز حتما در اغلب ساختمانها اعمال گردد تا بتواند فضای یک ساختمان را با استفاده از نما، منحصر به فرد کند. تصاویر زیر شبيه ی از ساخت هایی که با نمای کامپوزیت رنگی ساخته شده اند را علامت می دهد. همین تفاوت های ساختاری انواع سنگ هایی که برای نمای ساختمان به کار گرفته می شود ، ویژگی آن ها را نیز تغییر داده است. از متریال هایی مانند چوب، آجر و سنگ به روش های ساده استفاده می شود که منعکس کننده زیبایی شناسی مدرن است.در نمای مدرن این امکان وجود دارد که به استفاده ار مصالح نوین فراتر از استفاده سنتی آن فکر شود. انتخاب متریال (مصالح) مناسب برای نمای ساختمان، یکی از مهمترین پارامترهاییست که قبل از شروع طراحی باید به آن دقت نمایید و تاثیر بسزایی بر قیمت تمام شده نمای ساختمان، طرح کلی و ماهیت نمای ساختمان میگذارد. سنگ نما باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر عوامل جوی (آفتاب، باران، یخبندان و باد) و آلایندهها دوام بیاورد. ᠎Th is w᠎as g​ener᠎at ed  wi᠎th t​he  he᠎lp of behsaznama Con te nt Gen erat​or D emov ersi᠎on᠎.

این شیدرها در سایزهای مختلف از 10 cm تا 25cm با استفاده از قالبهای فابریک به همراه کلیه اتصالات و ملحقات طراحی شده به صورت اختصاصی در اختیار گروه ساخت و اجرای آکام گسترکیش (AGK) قرارگرفته که بر اساس نیاز و طراحی نمای ساختمان اجرا و نصب میگردد. رواج و محبوبیت بی سابقه این نوع نما نیاز به آسیب شناسی خاص خود دارد. انواع مختلفی از عناصر کلاسیک و هنری در این سبک ادغام شده و آن را بزرگ جلوه می دهد. بتیس یک شرکت معماری متشکل از متخصصان و مهندسان کاربلد و با دانش به روز است که در زمینه طراحی بنا و اجرای ساخت آن تا انتهای یک پروژه ساختمانی همراه شما خواهد بود. اگر ساختمان همسایه ای دارد ارتباط نمای ساختمان فعلی با نمای همسایه چگونه به پایان می رسد؟ بنابراین آنچه باید در سیستم طراحی اتصال ایمن شیشه و فولاد مورد توجه قرار گیرد ، شیشه و عملکرد آن است و به دلیل مقاومت و تحمل کم شیشه در برابر بارهای وارده ، فریم های آلومینیومی به عنوان المان های سازه ای طراحی و اجرا می شوند.

یک طراح خوب باید المان های بسیاری را در هنگام طراحی نمای ساختمان در نظر بگیرید. کتیبه های تخت جمشید و سر ستون های زیبای آنها دقیقا در طراح های رومی وجود دارد و به کرات از آنها استفاده می شود. طبقه همکف باید در محدوده قد افراد کشش لازم را بر عابر پیاده و بیننده ایجاد کند. با رعایت کردن نکات جزئی که به عنوان ویژگیهای اصلی نمای مدرن شناخته میشوند، جلوه مؤثرتری به یک ساختمان خواهد بخشید و بیشتر میتواند از طراحی نمای مدرن تبعیت کند. بازدیدکنندگان میتوانند نمایشگاههای ویژهای از هنر مدرن و معاصر، سخنرانیهای هنرمندان و منتقدان، اجراها و نمایش فیلمها، کلاسهای آموزشی برای نوجوانان و بزرگسالان و گشتهای روزانه در گالریها با راهنمایی مسئولین موزه را تجربه کنند. مزیت بزرگی که این نوع از نماسازی که از انواع مدرن ترین نمای ساختمان جدید است، این است که ، با توجه به شدت گرما یا سرما، نور زیاد یا کم طبیعی و بسیاری دیگر از عوامل اقلیمی ، قابلیت تحرک مناسب نما ، جهت ایجاد دما یا نور یا عوامل دیگر، به صورت مناسب و موثری در آن وجود دارد . Data h᠎as ᠎be en generated by G​SA C᠎on te nt Gener᠎ator Dem​oversion.

دیدگاهتان را بنویسید