هفت دلیل اجرای نما اتلاف وقت است

داشته باشه. زیرا سنگ های نما در فضای آزاد قرار دارن و احتمال آسیب دیدن اون ها زیاد هست. زمانی که سطوح مورد نظر همراه با سیلسس شستشو می شوند تمامی کثیفی ها و جرم هایی که در روی سنگ یا آحر وجود دارد از بین می رفت زیرا مواد سیلیس یک لایه از سطح مورد نظر را برمیدارد و تمامی رسوبات کثیفی ها و جرم ها همرا با این مواد از بین می روند. پس کم هزینه ترین و بهترین روش شستشوی سطوح کنیتکسی در بازه های زمانی مشخص می باشد. طی سالهای اخیر بنا به پیشرفت علم و تکنولوژی همه علوم پیچیده و متنوع شدند از طرفی صنعتی شدن روزافزون تمامی بخش های زندگی و درگیر بودن مردم با ساختمان و معماری، حس زیباشناختی آن مورد توجه افراد و مهندسان قرار گرفت و بطور مشخص تنوع بسیار در نما و سازه بوجود آمد. جایی که برای اولین بار دیوارهای انگلیسی دو لبه ساخته شده است که در آن دیوار داخلی از آجر ساخته شده است ، به گونه ای که در کف آن قرار داده شده و کاملاً مستقل از ساختار بیرونی است. سنگ هایی که در ساختمان به کارمی روند با نام های سنگ قواره،سنگ بادبر،سنگ لاشه،و سنگ پلاک شناخته می شوند.سنگ هایی که در ساختمان به کار گرفته می شوند یا به یکی از صورت های طبیعی می باشند؛ مانند: «قلوه سنگ»،«کار شده» و «بادبر و خرد» یا از معدن حاصل می گردد که باید جهت مصرف در ساختمان آماده شود که این آماده سازی معمولاً به دو صورت کار شده و خرد شده (شن و ماسه) صورت می پذیرد. ᠎Th​is ​post h as been do᠎ne wi᠎th t he he​lp of behsaznama C ontent Generator Demoversi​on!

دتایل اجرای نمای خشک

قواره های تا خورده را با حفظ ترتیب روی هم چیده و کار نصب اولین قواره را با رسم خط شاقول روی دیوار از یک کنج مناسب شرکت طراح و مجری نما آغاز می کنیم. سپس با استفاده از شمشهگذاری و ریسمانکشی رج اول سنگ چیده شده و با گچ یا مهار فلزی موقت به دیوار مهار میگردد. سیستم طراحی و اجرا ی فیکس آلومینیوم در اجرای نمای کامپوزیت آلومینیوم ،مشابه اجرای نمای کامپوزیت به روش فیکس آهن میباشد، با این تفاوت که در این سیستم اجرا ، به جای استفاده از پروفیل های زیرسازی عمودی فلزی از پروفیل های آلومینیومی استفاده می گرددوهمچنین مشابه سیستم اجرایی هنگ، در خطوط افقی ، از پروفیل استفاده نمیگردد و تنها با استفا ده از طراحی خاص ورق های کامپوزیت،ژوئن های افقی مورد نیاز طرح،تامین میگردد. لازم به ذکر است که در این روش مصالح و متریال نمای خشک استفاده شده در پوسته ساختمان بر خلاف روش سنتی تا حدودی با دیوار اصلی فاصله دارند. در این روش سوراخهایی در پشت سرامیک به کمک مته ایجاد میشود پس از ایجاد سوراخها در انتهای آنها قطعات نصب یا کلیپس ها به سرامیک پیچ شده و سپس اسلب سرامیک را بر روی نما سوار میکند. حالت بهینه دیوار برای اینکه به خوبی نمای خشک را ایجاد کند، به صورت دیوارهایی پیوسته بوده که ارتفاع و طول زیادی دارد.

در یک قرن اخیر و بخصوص در دهه 70 میلادی برای اولین بار در آمریکا و جهان در صنعت ساختمان سازی تحول ایجاد شد، مهندسان آمریکایی روش جدیدی در نماسازی ایجاد کردند که با نصب سنگ به روش نمای خشک و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت. در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه ۷۰ میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه ۸۰ شمسی نیز در ایران برای اولین بار اجرا شد. مجری نمای خشک در واقع فرد یا شرکتی می باشد که مسئولیت نصب و اجرای نمای خشک را بر عهده می گیرد. سپس با اسپری محصول را دوبار به شکل خیس رو خیس، بر روی سطح اعمال میکنیم. مهندسان و طراحان ساختمانی که اجرا و نصب نمای سرامیک خشک را بر عهده دارند به خوبی با نحوه قرار دادن این نما روی ساختمان آشنا هستند. نمای ساختمان، علاوه بر اینکه در شهرها اهمیت دارد، در ویلاها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. Th​is h as be en c​reat ed with t he ​help of behsaznama C᠎on​tent Genera tor  DE MO!

نما های خشک

امروزه با گسترش شهرها و تمایل به شهرنشینی، طراحی نمای ساختمان به یک کار تخصصی و پر طرفدار تبدیل شده است. 2. پیچ ها و مهره هایی که برای نصب و اجرای نمای خشک به کار برده می شوند از دیگر متریال ها و مصالح مهم برای اجرای این نما است. همچنین رنگ سنگ ها نشان دهنده ی ترکیبات موجود در اون ها هست. علت تفاوت ضخامت در رنگ نمای مرطوب و خشک چیست؟ از مزایای سنگ نمای رومی زیبایی و تنوع رنگ در انتخاب سنگ بوده و مقاومتی است که این نما در برابر آتش سوزی دارد. سعی کنید رنگی را از بین رنگ های مکمل دکوراسیون اتاق خواب تان انتخاب کنید تا فضای اتاق هماهنگی خودش را از دست ندهد، به طور مثال اگر رنگ غالب اتاق خواب تان آبی است بهترین رنگی که با آن می توانید به اتاق انرژی ببخشید و حس و حال کسالت آور آن را تغییر دهید رنگ نارنجی است، می توانید رنگ نارنجی را با یک کاغذ دیواری با طرحی زیبا به اتاق بیاورید. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزاع بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید