هشت روش بهبود نمای خشک

مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند. چسب در این روش همانند یک ماده الاستیک عمل می کند یعنی توانایی جذب حرکات ارتعاشی آجر و زیر سازی آن را دارد. عمر ساختمان افزایش پیدا می کند. با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود. مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند. شرکت توسعه نمای مدرن آراد با بیش از ۱۰ سال تجربه و اجرای بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع انواع نما، فارغ از در نظر گرفتن مکان و موقعیت پروژه و همچنین نوع نمای به کار رفته در ساختمان شما، آماده ارائه راهحلهای خلاقانه و مدرن، از زمان برنامه ریزی و طراحی تا اجرا و تحویل و حتی پس از اتمام پروژه به شما عزیزان می باشد.  Con tent was c reat᠎ed ​wi th the he lp  of behsaznama Con᠎tent Gen᠎erator  Dem᠎oversi on.

نمای خشک نمایان

این نمای مدرن به علت ویژگی های مثبت و مزایای متعددی که دارد بسیار پر استفاده و رایج شده است. بدنه های آجری مطابق سلیقه ی کارفرما انتخاب شده که پس از انجام ماشین کاری و رسیدن به اشکال و ابعاد مورد نظر در ساختار فلزی متحرک مناسب به صورت کارخانه ای تولید شده و در محل نصب می گردد. 40 و با فواصل منظم (با توجه به نوع چسب و همچنین ابعاد و اندازه قطعات نازک کاری متفاوت خواهد بود) شاسی کشی کرده و پس از آن با استفاده از چسب، قطعات را به شاسی کشی می چسبانند. چراکه نمای سبکتر گامی مناسب برای کاهش صدمات حاصل از زلزله خواهد بود. در طراحی این ساختمان مسکونی کارفرما به دنبال ایجاد نگرشی مدرن در معماری بود و نمی خواست نمای ساختمان از نمون های کلاسیک الگو برداری کند. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند.

 Th is ​po st was done with the ᠎help of behsaznama Content​ G᠎enerator D em​oversion!

از معایب نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک این نکته را میتوان متذکر شد که اگر این نوع رنگ با قلم مو بر روی دیوار زده شود جا و رد قلم مو بر روی دیوار میماند و ظاهر جالبی نمیشود بنابراین اکثر کسانی که میخواهند منزل و یا محل کارشان را رنگ آمیزی کنند ترجیح میدهند که رنگ پلاستیک را با سایر لوازم رنگ آمیزی مانند غلتک های خاص رنگ آمیزی انجام دهند که جای قلم مو بر روی رنگ ها باقی نماند. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. این سیستم به منظور سرعت بخشیدن به زمان تحویل و صرفه جویی در هزینه و زمان در پروژه های استاندارد که به پنل های فلاتلاک احتیاج دارند، طراحی شده است. Artic᠎le was gen​erated ​by G᠎SA Con tent G ener ator  D em​ov᠎ersi on !

اتصالات نمای خشک

تمام لایه های نمای خشک با استفاده از سازه هایی از جنس فولاد و آلومینیوم، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. سالها است که بتنها با ساختاری جدید به عرصه صنعت نماسازی واردشدهاند، اما امروزه متحولتر از گذشته، طرحهای بیجان و یکنواخت خود را به کناری گذاشته و اکنون نماهای مدرن در قالب پنلهایی… در مقاله قبلی که ازهمین وب سایت منتشر شد انواع آجرهای نما را نام بردیم و درمورد هرکدام توضیح مختصری دادیم. این قابلیت در بسیاری از انواع نماهای دیگر وجود ندارد و در صورت آسیب دیدن قسمتی از نما مجبور به تقبل هزینه ی زیادی برای تعویض کامل آن خواهید شد. اولین نمونه های دیوار با تکنیک های مشهور یونان باستان با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون، بدون استفاده از ملات که به طور کامل با نمای خارجی منطبق می شدند که در نتیجه بخش داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت با سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. اولین نکته ای که باید به هنگام نصب آلاچیق مد نظر قرار گیرد این است که فردی متخصص به طراحی آن در محیط های نرم افزاری بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید