هشت افسانه درباره اجرای نما

معماری اجرای نمای رومی کلاسیک کمی دشوار است، چون معمولاً پر از نقش و نگار بوده و هویت و فرهنگ ایرانی در بخشهای مختلف آن دیده میشود و این موضوع سبب میشود تا سلیقه مردم نیز اهمیت زیادی در اجرای نما پیدا نمایند. استفاده از سنگ های مرمر برای اجرای نمای رومی معمولاً هزینه زیادی دارند اما به قدری شیک و مدرن هستند که هر سلیقه ای را به خود جذب می کنند. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده ، طراحان سعی می کنند راه هایی را برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند. تیم ما با برنامه ریزی مدون و فعالیت دقیق و اصولی در تلاش است تا پروژه های طراحی و ساخت انواع نما را با سرعت بالا، نهایت دقت، رعایت استانداردها و همچنین قیمت مناسب به انجام برساند. البته شما می توانید نمای رومی ساختمان را ترکیبی از سنگ و سیمان در نظر بگیرید تا هزینهها تا حد زیادی کاهش یابد .معمولاً جدیدترین سنگ کاری رومی با رنگ های خنثی اجرا شده است. قیمت فلاشینگ نما در اصفهان با توجه به نوع ورق استفاده شده در پروژه و به متراژ و ابعاد موجود در پروژه متغیر بوده و با توجه به نواسانات موجود در بازار حتما باید از طریف کارشناسان موسسه انجام گیرد.

نمای خشک نمایان نبوده‌اید. و در واقع باید}

معمولا سبک های کلاسیک به کوچکترین جزئیات بیشترین اهمیت را میدهند و هماهنگی زیادی بین قسمتهای مختلف سبک های کلاسیک دیده میشود مثلاً یکی از مدل های جدید از اجرای نمای رومی ساختمان استفاده از رنگ سفید برای بخشهای پنجره ها و همینطور تاج ساختمان است، شیارها و زاویه های به کار برده شده معمولاً جزئیات بالایی دارند. توصیه می کنیم ارزان بودن نمای سیمانی را برتر از جان خود ندانسته و از سنگین بودن آن قافل نشوید. در کنار مزایایی که نمای آجری دارد معایبی نیز دارد که مهمترین آن سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن در مقایسه با انواع نمای ساختمان بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود.  Th is artic᠎le h as be en g᠎en erat ed by behsaznama Conten᠎t Gene​ra tor  DEMO.

نما های خشک

از عوامل دیگر وجود مقادیر آهک در سنگ است که به مرور زمان باعث شوره زدن سطح سنگ شده و به صورت لکه های سفید ظاهر می گردد.نگ سنگ از ویژگیهایی است که از نظر اقتصادی نیز بسیار مهم است.سنگهایی با رنگ سبز،لاجوردی و قرمز که کمیاب هستند دارای ارزش بیشتری می باشند. اما زمان گذشت و انسان رنگ و طرح و نقش را نیز با شیشه درآمیخت و از این راه محیطِ خود را به کمک شیشه زیباتر ساخت. بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا نمای بیرونی بالکن و تراس جزء مشاعات حساب میشود و در صورت ریزش نمای تراس یک واحد، تمام واحدها باید هزینه تعمیر را پرداخت کنند یا فقط بر عهده مالک همان واحد است ؟ هزینه تعمیر نمای ساختمان بر عهده چه کسی است ؟ هر چه زاویه سازی گسترده تری اجرا شود تاج نمای رومی شرایط بهتری خواهد داشت بررسی ها اینطور نشان میدهد که استفاده از رنگ های روشن و مجسمههای از پیش ساخته برای تاج نمای رومی بهترین گزینه خواهند بود. هرگونه کم کاری یا اهمال در اجرای این مراحل به خصوص زیرسازی، منجر به خرابی و سقوط مصالح نما در شرایط بارندگی، زلزله یا طوفان می شود. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت.

این امر باید با دقت کافی صورت پذیرد. اما در بین این موارد سرامیک به دلایلی انتخاب مناسبتری است. معمولاً نمای ساختمان رومی که از سنگ ساخته شده و دارای کاربری ویلایی در طبقات دوبلکس به صورت کلاسیک است، می تواند یکی از بهترین ایده هایی باشد که می توانید انتخاب کنید. سرامیکهای پرسلانی یکی از رایجترین مصالح برای اجرای نمای خشک هستند که نسبت به سرامیکهای معمولی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. برای شستشوی این مدل از سنگ نما علاوه بر همراه داشتن دستگاه واترجت میبایست از مواد شوینده به اصطلاح اسید شویی ( البته نه هرنوع اسید ) و یا سندبلاست نما کمک بگیریم. در نهایت هم به دو روش نمایان و پنهان، میشه سنگ ها رو روی دیوار نصب کرد. روش های نصب سرامیک خشک پرسلانی مجوف با توجه به تکنولوژی بالای تولید این نوع سرامیک خشک پرسلانی به لحاظ قابلیت اکستروژن به اشکال و دیتیل های خاص به دو دسته عمده زیر تقسیم بندی می شود. نمای ساختمان رومی به رنگ نسکافه ای و به سبک کلاسیک با جزئیات زیاد از دیگر سبک های جدید سال ۲۰۲۱ محسوب می شود. بنابراین مهمترین نکته ای که در اجرای تاج نمای رومی می بایست رعایت شود، نوع اجرای آن است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مصالح نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید