هر از اینها 6 راز استراتژی‌ها را اعمال کنید. برای بهبود سیستم های مدرن نما

با توجه به این که نمای اصلی این ساختمان در مجاورت بزرگراه کردستان است، طراحان این ساختمان را برای بهینه سازی در مصرف انرژی و کاهش سر و صدا ناشی از عبور ماشین ها، نما را دو پوسته طراحی کرد. طراح میبایست به کلیه ضوابط و قوانین طرح ساختمان آشنایی کامل داشته و نمای مورد نظر را با توجه به استانداردهای تعریف شده و میزان بودجه کارفرما طراحی کند . دراین میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ ها و طرح های زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژه­ای در بین سایر انواع سنگ­ها به خود اختصاص دهد. سرامیک پرسلانی، محصولی سرامیکی میباشد که طی عملیاتی ویژه و متمایز با سایر محصولات سرامیکی تولید میگردد. شیشه سکوریت که طیِ فرایندی دقیق بر روی شیشه های خام حاصل می شود حتی اگر هم در شرایطِ بسیار خاص و ویژه بشکند به قطعاتِ بسیار ریزی تبدیل می شود که به هیچ وجه برنده و خطرناک نیستند. این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. نما در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند.

روش اجرای نمای خشک

ساختمان خانه سبز در یکی از مناطق شمالی تهران قرار دارد که در سال های اخیر بافت گیاهی آن به دلیل ساخت وساز از بین رفته اند و طراحان در طراحی پروژه سعی داشتند تا ارتباط ساختمان را با فضای سبز تقویت سازند. اگر ساختمان همسایه دارد ارتباط نمای همسایه چگونه است و اگر در فضا قطع می شود این ارتباط چگونه است. جای گذاری تمامی المان ها، بر اساس ساختار پلان و بر هم نهشت هر واحد بر دیگری شکلگرفته و ارتباط تنگاتنگی میان فرم و عملکرد را به وجود آورده است. طراحان پروژه استودیو معماری فرم نو می باشد. تفصیل این امر، با توصیفی از جهان نو و نیاز انسان برای جهتگیری و تعیین هویت در آن، آغاز میگردد. همچنین برای طراحی نمای شمالی و جنوبی ساختمان، سعی کردند تا به طور مستقیم به سراغ اقلیم اصفهان و خانه های قدیمی این شهر بروند. در طراحی نمای ساختمان، طیف وسیعی از مصالح، رنگ ها و اشکال مختلف هندسی و حتی گاهاً طرح های بکر و خلاقانه به کار می رود. هر نوع پوشش خمکاری شده که برای پوشاندن نقاط مختلف کار استفاده میشود اصطلاحا فلاشینگ یا نما نامیده میشود.

بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید. صنعتِ شیشه با قدمتی ۴۰۰۰ ساله امروزه به کمکِ تکنولوژیِ پیشرفته نقش و کاربردِ بسیاری یافته است. در این مقاله میخواهیم به معرفی تعدادی از جدیدترین متریال مدرن نمای ساختمان که به تازگی در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد بپردازیم. آن ها با این روش ترکیب نور، رنگ، و فضای روی نما ایجاد کردند. میتوان پنجره ها را در گروههای کوچکتر ترکیب شده که شکل مشخصی را ایجاد میکنند دسته بندی کرد. معمولا مهندسان و نماکاران از این نوع مصالح در نمای ساختمان، دیوارهای داخلی و خارجی، کف و سقف استفاده میکنند. ناودانها، سایه بانها، پیش آمدگیهای سقف و بالکنها ایجاد سایه های خاصی بر روی نما میکنند. ᠎This was created  wi​th behsaznama Con᠎te nt Gener at᠎or Dem oversion !

چهار مطمئن روش‌ها اتصالات نمای خشک شرکت شما به پایین

یکی از لوکس ترین و شیک ترین انواع سیستم های نما، نمای دو پوسته می باشد که پس از بحران انرژی در دهه 70 میلادی ایده بسیار جالب و پرطرفداری به شمار می رفت که تحول اساسی در ساختار نمای ساختمان ها به وجود آورد. نمای کرتین وال یکی از سیستم های مدرن نمای ساختمان بوده که یکی از بهترین نما های شیشه ای با ساختار خود ایستا است. در طراحی نمای ساختمان از آجر و شیشه استفاده شده است. طراحی نما همواره یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل معماری یک ساختمان بوده است. باید بدانید با طراحی اصولی نما ساختمان مدرن یک تصویر جذاب و خارق العاده در ذهن مخاطب از ساختمان خود به نمایش گذاشته اید . این سکونتگاه جدید باید نیاز به شناسایی را برآورده سازد و بدین ترتیب تجلی «رابطه دوستانه» جدید بین انسان و محیط زیست اوباشد. چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت شرکت بهساز نما بالایی برخوردار باشد. همانطور که عنوان شد نمای ساختمانها، نمای شهری را ایجاد می کند، اما بهدلیل ضعف قوانین موظف کننده طراح و سازنده در این ارتباط، نمای ساختمان در کمترین اهمیت قرار گرفته است. در این مطالب اطلاعاتی در مورد روند طراحی و اجرای آن ها به طور خلاصه شرح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید