هر از آن 3 راز تکنیک‌ها را اعمال کنید. برای بهبود نمای سنگ

سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات نمای خشک به دو دسته روش؛ نمایان (Visible) و غیره نمایان ( Invisible)دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. براي اينکه با مصالح آشنايي بيشتري داشته باشيد در ادامه برخي از آنها را معرفي مي کنيم. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزاع بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. مزایای بی نظیر این نما در در کنار ایده آل و مقرون به صرفه بودن قیمت آجر نما خشک، این نما را به گزینه ای مناسب برای اجرا تبدیل نموده است. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های کوره ای جهت هم رنگی استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. جهت اطراف بازشوها (پنجره ها)، خرپشته و فلاشینگ ها چنانچه از سرامیک خشک استفاده می شود، بایستی قبل از اجرای سرامیک ازپوشش عایق رطوبتی و حرارتی استفاده شود. تمامي اتصالات نماي خشک کرتين وال مدرن به واسطه پيچ و مهره و يا چفت و بست انجام مي شود، به همين دليل نما خشک نيز به آن مي گويند. This  data has been cre​ated by behsaznama C᠎on᠎te᠎nt  Gene​ra᠎to r  DEMO.

مصالح نمای خشک

در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه ۷۰ میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه ۸۰ شمسی نیز در ایران برای اولین بار اجرا شد. در یک قرن اخیر و بخصوص در دهه 70 میلادی برای اولین بار در آمریکا و جهان در صنعت ساختمان سازی تحول ایجاد شد، مهندسان آمریکایی روش جدیدی در نماسازی ایجاد کردند که با نصب سنگ به روش نمای خشک و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … اسکای لایت مانند سایر نماهایی که در آنها از متریال شیشه استفاده می شود، یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شود. در نتیجه طی سالهای اخیر استفاده از این نماها با مفاهیم نو و جدید در صنعت ساختمان و ساخت و ساز تحولی بزرگ ایجاد کرده و بسیاری از مهندسان بخاطر دلایل بیشماری مانند موضوعات اقتصادی، زمان، بحث زیبایی شناختی و… این درزها بین یک ورق دو سانتی واحد طول عرض وجود دارند و یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان، نماهای فریم زبان می باشد که زیبایی، آب بندی مناسب، آرمان مركب ساده دلانه و بر گذاری مناسب را به ليست یکجا ارائه می دهد. ᠎This a rtic le was wri tt en ᠎by G SA Con te nt G᠎enerator​ D emov​ersi on .

شش کارها می‌خواهم اگر می‌خواهم آغاز یک بار دیگر نمای سنگ

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش کلیدی را در این صنعت ایفا می کند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. بعد از تماس کارفرما برای انجام طراحی نمای ساختمان، کاتالوگها و نمونههای پروژهها در انواع سبکها برای کارفرما ارسال میشود تا خط فکری و سلیقه کارفرکا ارزیابی شود و طراح بتواند طرح نمای ساختمان را مطابق با خواستهی کارفرما ارائه دهد. 1- معمولا ساختمان های تازه ساخت و نوساز بعد از تمام شدن پروژه به علت عملیات سنگکاری نما و یا برشکاری سنگ ها در محیط حیاط یا پارکینگ، گردوخاک های ناشی از این برشکاریی بر روی سطح سنگ های نما می نشیند و در آخر موجب کدر شدن سنگ های نصب شده میشود.همچنین بدلیل بی اهمیتی و کارکنان سنگ کاری و عدم سلیقه در هنگام ریختن دوغاب، روی نمای سنگ نیز دوغاب ریخته میشود و در آخر به سطح نمای ساختمان جای میماند و ظاهر نما را زشت میکند. حتما می پرسید جای خالی ملات سیمانی را در این نماهای محبوب چه چیزی پر می کند؟ یکی از دلایلی که تقاضای شستشوی نمای سیمانی را بالابرده است این است که انجام شستشو نمای ساختمان قبل از اجرای رنگ آمیزی نما می باشد که موجب بالا بردن چندیدن برابری کیفیت کار و بازدهی آن می شود.

منظور از نمای خشک که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، نمایی است که در اجرای آن از دوغاب و ملات سیمانی استفاده نمی شود. یکی دیگر از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً مشاهده می کنیم، به وجود آمدن درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای نمای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمی شود، می توان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … یکی دیگر از کاربردهای این پنل صنایعی مانند خودروسازی و واگن سازی می باشد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مصالح نمای خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید