هرچه در مورد معایب نمای سرامیک خشک به شما گفته اند، اشتباه است…و در اینجا دلیل آن است

همچنین نکته قابل توجه در اجرای روش ملاتی این است که اگر از سرامیک و کاشی با رنگ روشن استفاده میکنید بهتر است بعد از اجرای یک لایه ملات، دو سانت زیر سرامیک، از ملات نرمه که از ترکیب پودر سنگ، سیمان سفید و آب تشکیل میشود استفاده کنید، تا رنگ کاشی تغییر نکند. قبل از نصب کاشی ها بهتر است که یک کاشی را در کنار لوازمی مثل شیرآلات یا سنگ روشویی قرار داد تا انتخاب مطمئن تری انجام شود. ابعاد سرامیک کف با توجه به طرح و نوع کاشی انتخاب میشه. اگر ابعاد سرامیکها بزرگ باشد و قرار باشد چسب یا ملات وزن زیادی را تحمل کنند بهتر است بعد از کشیدن ماله روی سطح، پشت سرامیکها را هم با استفاده از ماله شیار دار، چسب بکشیم تا درگیری بیشتری بین کاشی و دیوار به وجود بیاید. کاشی را در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید می کنند. لعاب ها شست و شو را راحت تر می کنند و از این نظر به تمیزی و آراستگی بیشتر محصول و محل استفاده اش، کمک شایانی می کنند. پیشنهاد می شود مشاورانی با مهارت در زمینه طراحی دیوارهای پرده ای سفارشی برای پروژه هایی که از این سیستم ها استفاده می کنند ، استخدام شوند. ​Po᠎st was creat᠎ed by behsaznama Content Gen᠎er᠎at​or D em᠎over᠎si​on!

متریال نمای خشک

پیشنهاد می گردد، جهت نصب توری های رابیتس، آنها را بصورت دولایه و با قراردادن ستونهای هر لایه رابیتس بین یکدیگر، اقدام گردد تا از عبور دوغاب و یا ملاتهای سیمانی از رابیتس جلوگیری به عمل آید. اگر جزء فعالان صنعت ساختمانی هستید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تمام این موارد را پوشش دهیم. بعد از فیکس کردن سرامیک کف در جای درست با پتک پلاستیکی روی تمام نقاط آن ضربه میزنیم تا کاملا سرامیک به کف بچسبد و حبابهای هوا از زیرش خارج شود. دقت کنید این کار حداکثر 20 الی 30 دقیقه بعد از ساخت ملات انجام شده، تا زمان گیرش سیمان تمام نشود. دقت داشته باشید که قبل از آغاز عملیات کاشی کاری یا سرامیک کاری دیوار، باید هرگونه ملات گچ ، گچ و خاک یا هر ملات دیگری به جز ملات ماسه و سیمان از روی دیوار تراشیده شود. برای نگه داشتن کاشیها قبل از گیرش ملات از گل درست شده با خاک رس یا میلگرد استفاده میشود. بهتر است برای داشتن فاصله یکسان بین کاشیها و داشتن بندهایی صاف و یک اندازه، از اسپیسر (کلیپس و گوه) یا همتراز استفاده کنید و بعد از سفت شدن چسب یا ملات، آنها را جدا کنید.

برای استفاده از این روش در ابتدا باید شیاری کم عمق (حدود نیم سانتی متر) در پشت سنگ یا سرامیک با استفاده از سنگ فرز ایجاد کرده (هر شیار باید حدودا 25 سانتی متر از گوشههای سرامیک فاصله داشته باشد.) و سپس اسکوپها را با استفاده از چسب مخصوص یا ضربه روی آن فیکس کرد. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی 45 درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. مقدار عبور آب از تخلخل های باز به درجه حرارت آب نیز بستگی دارد و چنانچه آب گرم تر باشد میزان نفوذ بیشتر خواهد بود. اگر سرامیک به خوبی آب بندی نشود رطوبت موجود در سیمان و چسب به بافت سرامیک نفوذ کرده و باعث سیاه و تیره شدن رنگ اصلی آن میشود. همچنین برای اجرای رج آخر، چون فضایی برای ریختن دوغاب از بالای کاشی نداریم، بهتر است که به جای کاشی کردن از ملات گچ استفاده کنید و رویش را با رنگ روغن بپوشانید تا جلوی نفوذ آب گرفته شود.

بعد از زدن چسب به کاشی و سطح مورد نظر برای نصب با ماله شیار دار، بین 10 تا 15 دقیقه فرصت دارید که قبل از خشک شدن آن، کاشی را در جای خودش فیکس کنید. بعد از مرحله بررسی زیر سازی، باید با استفاده از یک تراز بلند، سطح مورد نظر را هم تراز کرد. در جریان کاشی کاری یا سرامیک کاری یک فضا، باید ابتدا کاشی و سرامیک دیوارها نصب و سپس به اجرای کف پرداخته شود. و قیمتی که برای نماشویی و پیچ رولپلاک تعیین می شود بسیار به صرفه و مناسب است و پس از پایان کار علاوه بر اطمینان از محکم شدن سنگ نما. دلیل این که به این نوع سرامیک، سرامیک خشک می گویند، این است که قابلیت جذب رطوبت در آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده. طی این دوره، از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی، ۱۰ رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و پنج رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده اند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید