نگاه کن مادر، می‌توانید واقعا یک کسب‌وکار با اجرای نمای خشک ساخت

جزئیات نمای خشک و طراحی آن: فرم و حجم ساختمان و حتی تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روی میزان مصرف مصالح زیرسازی و در نتیجه هزینه تمام شده اثرگذار میباشند. همچنین طراحان و افرادی که ایدههای خلاقانهای برای طراحی نما دارند نیز از دیگر طرفداران اجرای نمای خشک ساختمان میباشند. در اجرای نمای خشک ساختمان دیگر خبری از دوغاب و ملات نیست و دیگر ساختمانها مجبور به تحمل نمودن وزن سنگین ملات نیستند. برای درک بیشتر این مسئله فقط کافیست تا یک بار دیگر به بالا بروید و مزایای این روش را دوباره بخوانید! آیا پرت کم مصالح، سرعت اجرای بالا، امکان تغییر نما، امکان استفادهی مجدد از مصالح نما، امکان عایقکاری و همچنین محافظت از ساختمان که تنها بخشی از مزایای نمای خشک به حساب میآیند شما را برای خداحافظی با روشهای سنتی متقاعد نمیکنند؟ اغلب افرادی که در همهی امور استفاده از روشهای جدید را به روشهای قدیمی و سنتی ترجیح میدهند، در این خصوص نیز از طرفداران نماسازی خشک هستند. سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریعتر از روش سنتی اجرا میشود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش میدهد. همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، برای اجرای نمای ساختمانها نیز نصب نمای ساختمان با ملات در بسیاری از موارد جای خود را به نصب نمای خشک ساختمان داده است. Content h as be​en c reated by behsaznama  Con te᠎nt Generator DE MO !

تاریخچه مخفی اجرای نمای خشک

سیستم نصب نمای خشک: نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در نمای خشک برای مصالح مختلف با روشهای نصب مختلفی امکانپذیر است که بر روی قیمت اجرای نمای خشک اثر دارد. چیدانه به شما توصیه میکند که تماشای نمونه کارهای این گروه در چیدانه را به منظور دیدن انواع مختلف عکس نمای خشک ساختمان از دست ندهید. معماران ایرانی کوشیدهاند تا با کاربرد گسترده آجر در گونههای مختلف تزئینی حالت ارگانیک این ماده را در ارتباط با شکل بنا حفظ کنند. چرا که آنها از این طریق آزادی عمل بیشتری دارند و به راحتی میتوانند ایدههای خود را اجرا کنند. مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … در واقع در این سیستم مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان مستقیما به نمای ساختمان نمیچسبند و با آن فاصله دارند. نوع مصالح و میزان مرغوبیت مصالح مورد استفاده در کار.

مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شوداگر با نماهای ملاتی آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که در این نوع نما سطح رویه که ممکن است سرامیک، سنگ، آجر و… در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. در روش نصب سنگ خشک غیر نمایان، سنگ باید ضخامت خوبی داشته باشد و نازک نباشد چون اگر سنگ نازک باشد احتمال شکسته شدن آن زیاد است. نگران نم و رطوبت ساختمان نباشید؛ به دلیل تهویهپذیر بودن فضای میانی در روش اجرای نمای خشک ساختمان، خشک شدن هر گونه نم و رطوبت از روی دیوارهی ساختمان حتمی است! فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته میشود. عایقکاری حرارتی و صوتی در این روش امکانپذیر است؛ روش اجرای نمای خشک ساختمان را به دلیل وجود فضای میانی میتوان بهترین روش برای اجرای عایقکاری حرارتی و صوتی ساختمان دانست!

چرا که میتوانید نمای ساختمان را به طور کامل جمعآوری و نمای جدید را اجرا نمایید. بد نیست بدانید که این مسئله به دلیل کاهش بار مردهی وارد شده به ساختمان، ایمنی آن را در مقابل زلزله به طور چشمگیری افزیش میدهد. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده باشد .علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود. به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد. یکی از پیشرفت های چنین سیستمی در اجرای نمای سرامیک خشک، محافظتی است که برای ساختمان در برابر عوامل جوی ایجاد می کند بدون اینکه هیچ گونه انتقال گرمایی از سازه ساختمان صورت گیرد. مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگی برِ ساختمان نیز بدون شک از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای خشک ساختمان هستند. بدون شک هرگز نمیتوان مانع پیشرفت در صنعت ساختمان گردید. بدون شک نماسازی ساختمان به روشهای نوین مزیتهای زیادی دارد. سرعت اجرای کار بسیار پایین می باشد کیفیت کار بالا است در عمر ساختمان تاثیر زیادی دارد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند با استفاده از فوم های دو سانتی که پشت کار استفاده می کنند عایقی ساخته می شود در برابر صدا گرما و سرما در امان خواهید بود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجموعه ها دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید