نه نمونه‌های مسحورکننده اجرای نما

با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت. طراحی نمای ساختمان مانند اجرای نمای رومی در اصفهان باعث میشود هنگام برخورد افراد نسبت به کیفیت ساختمان توجه ویژه کنند. این روش مانع از سقوط سنگ های ایستاده در هنگام زلزله، بارندگی، سرما، گرما و . یکی از روشهای مهم که در حفظ و نگهداری سنگ نما نقش پر رنگی داشته شیارزنی یا اسکوپ سنگ است. تا به این قسمت نحوه نصب سنگ نمای ساختمان و نکات مهم در اجرای نمای سنگی مورد بررسی قرار گرفت. مصالح نما معمولا با ملات یا چسب سیمانی به سازه قیمت اجرای نمای خشک اصلی نصب میشوند. از چسب سنگ برای اتصال سنگها و قطعات بر روی هم استفاده نکنید. زمین لرزه، نشست زمین، جا به جایی ساختمان، عدم استفاده از چسب و ملات مناسب، انبساط و انقباض حرارتی و برودتی از سری مواردی بوده که منجر به ریزش و جداشدن سنگ نمای ساختمان میشوند. چند نکته مهم و اساسی در هنگام نصب و اجرای سنگ نمای ساختمان در انواع مختلف وجود دارد که توجه به آنها در جلوگیری از ریزش و افتادن نمای سنگی تاثیر بسزایی دارد.

آب به راحتی در آنها نفوذ نکند.

در این روش پس از نصب سنگ نما امکان جداسازی و جا به جایی آن وجود نداشته و احتمال جداسازی سنگ نما وجود دارد. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند، یعنی باعث خوردگی نشوند. برخی از مجریان نصب نما هزینه ای به صرفه را از شما دریافت می کنند که بهتر است آنها را انتخاب کنید. آب به راحتی در آنها نفوذ نکند. ترک، لب پریدگی، شکستگی و شیار و حفره در سطح سنگهای به کار رفته برای نمای ساختمان وجود نداشته باشد. تجهیزات به کار رفته در ساخت این قابها مقاطع فولادی گالوانیزه سنگین، مقاطع سازه ای استاندارد نورد شده و یا مقاطع پیش ساخته آلومینیومی است. اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. همان گونه که بهتر می دانید اساس نماهای رومی با سنگ شکل می گیرد و استفاده از سنگ در اقلیم های گرم و خشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. سنگ گرانیت، تراورتن، کوارتزیت، مرمر، سنگ آهک و ماسه سنگ بیشترین سنگهای به کار رفته برای اجرای نمای سنگی در ساختمان هستند که برای نصب آنها روشهای معرفی شده در اصول اجرای نمای سنک ساختمان به شرح ذیل اشاره میشود.

برش کاری، صیقل کاری و چکش کاری بر سطح آنها انجام شده و در برابر ضربه مقام شده باشند. در طراحی نماهای تجاری و صنعتی مزایای این نما بر معایب آن پیشی میگیرد ومناسب این نوع نماها می باشد. در ادامه اصول اولیه و مواردی که باید در هنگام طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک باید به آن دقت کنید را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این موارد انتخاب سنگ برای اجرای نمای سنگی در ساختمانهای مختلف باید بر اساس شناخت دقیق و اصولی صورت گیرد. اجرای نمای ساختمان با متریال متفاوت و بر اساس نوع سنگ انتخاب شده برای نمای ساختمان در روشهای گوناگونی انجام میشود. ازآنجاکه ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بر روی یکلایه زیر سازd (آهنی یا چکمهای) نصب میشوند، یکلایه هوا بین بدنه اصلی ساختمان و نما قرار میگیرد که همین مسئله باعث میشود ساختمان با هزینه کمی عایق صوتی شود. به طور کلی شستشوی دستی نما مخصوص نما های شیشه ای و کامپوزیت که دارای سطوح صیقلی و درخشان دارد. سنگ گابرو:سنگ گابرو از جمله سنگ های آذرین درونی است که بافت آن درشت بوده و رنگی تیره دارد.گابرو در رنگ های خاکستری مایل به سبز،سیاه و سبز موجود است و اگر سطح آن صیقل داده شود زیبایی بی نظیری را به تصویر خواهد کشید.این سنگ به دلیل عدم آسیب در برابر هوازدگی،برای کفپوش و نمای خارجی ساختمان مناسب است.سنگ گابرو با جذابیت خاص خود برای ساخت کانتر آشپزخانه و کاشی گزینه ای ایده آل است و هم در دکوراسیون داخلی و هم نمای خارجی کاربرد دارد.  A rticle w as gener​at ed by behsaznama Con te nt Generat​or Demov er​sion.

اصلیترین دلیل استفاده از نما خشک ساختمان، مزایای متعددی است که به همراه دارد. اگر سنگ ساختمانی در نما به کار برده می شود استفاده از سنگ های نمایی که بافت و شکل خوبی دارند و همچنین پر دوام و مقاوم در برابر یخ زدگی و شرایط نا مساعد جوی و محیطی، نور خورشید، آب و رطوبت هستند، توصیه می گردد به علاوه عدم وجود ترک خوردگی و خلل و فرج عوامل دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند. عواملی مانند شرایط اقلیمی منطقه نیز بهتر است در انتخاب نوع مصالح در نظر گرفته شود. در هنگام انتخاب طراحی خارجی ساختمان با روش نصب سنگ نما توجه به نوع سنگ، تجهیزات کاربردی برای اجرای نمای سنگ ساختمان در کنار مواردی مثل تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است. از این رو در این قسمت به چند نکته موثر در انتخاب سنگ نمای ساختمان در قالب موارد زیر اشاره خواهیم داشت. همچنین شستن این نما بسیار فرآیند آسانی است ولی از مهمترین معایب نمای سیمان ششته کثیف شدن سریع آن است. قابهای استاد برای حداکثر جا به جایی نسبی مجاز در طبقات طراحی و طول آن اندازه طبقات بوده ولی قابهای خرپا بر اساس عرض دهنه سازه یا ارتفاع طبقه ساخته میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید