نه روش ی برای بهبود اتصالات نمای خشک شما

اما برای محاسبه دقیق تر نیاز است که حتماً نقشه های اصلی ساختمان مورد بازرسی قرار بگیرد. در این مرحله نوبت به اجرای شاسی اصلی نما می رسد که با توجه به طرح نمای موجود انجام می شود . چرا که در زمان اجرای اسکلت ساختمان می توان با توجه به طرح نما پلیتهایی را برای اتصال شاسی نما در تیر و ستون بتنی قرار داده و بعداً شاسی را به آنها متصل کرد. برای نصب پلیت اتصال نما به سازه بعد از اجرا اسکلت می توان از کاشت بولت ، رول بولت و یا انکر بولت استفاده کرد که با توجه به وزن نما می بایست روش و سایز آنها تعیین شود. اما بر اساس عرف اشتباه موجود در اغلب استانها این طرح بعد از نقشه های مصوب و در روال اجرای اسکلت ساختمان تهیه می شود که در این حالت مجبوریم با هزینه بیشتر نسبت به نصب پلیت اتصال شاسی نما اقدام کنیم . در سیستمهای نصب خشک محاسبات مهندسی لازم برای پیش بینی ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط مصالح زیرسازی و متریال پوششی نما انجام شده است و بر این اساس دیتیل های اجرایی طراحی شده اند. Th᠎is c᠎on tent h᠎as been w​ritt᠎en wi th the help  of behsaznama  Con tent Generat᠎or Dem oversion​!

همه چیز درباره اجرای نمای خشک

ابعاد مصالح نما: میزان برشکاری مصالح بر روی هزینه اجرای نمای خشک اثرگذار است. رابیتس مناسب برای استفاده در نما با توجه به وزن سنگین نما بهتر است که رابیتس گالوانیزه سنگین با وزن 1200 گرم باشد که توصیه می شود به صورت دولایه روی شاسی بسته شود . طول متداول استادها باید به اندازه ارتفاع طبقه یا مضرب صحیحی از آن اجرا شود که متاسفانه عموما در کل طبقات به صورت پیوسته انجام می گردد . در طراحی نما در سیستمهای نمای خشک غیر نمایان یا نامشهود پس از نصب نما بست های به کار رفته مشاهده نمی شود در حقیقت پیش از آنکه نما نصب شود روی سطح رویه عملیاتی صورت میگیرد که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در لبه های روی یا پشت باشند. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. به دلیل اتصال مکانیکی اجزای نما به سطح خارجی ساختمان احتمال ریزش مصالح تا حد زیادی کاهش می یابد. آجرها به دلیل نوع شکل هندسی و تنوع اندازهها میتوانند هزاران ترکیب را ایجاد کنند. ​Post has ᠎be᠎en g᠎en᠎er​ated ᠎by behsaznama C onte​nt Gen᠎erator DEMO​!

عمر مفید نماهای دوغابی تنها حدود ۱۵ سال می باشد و پس از آن , احتیاج به ترمیم و تعمیر خواهد داشت که تعمیر آن نیاز به تخریب نما و ملات زیرین آن را دارد که این امر علاوه بر ایجاد هزینه اضافی مستلزم یافتن نما استفاده شده ۱۵ سال قبل می باشد که اگر هم یافت نشود به علت فرسودگی نما, این مطلب نما جایگزین شده در یک قطعه همرنگ نخواهد بود. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

در نحوه نصب نمای خشک به صورت نامشهود نیز اتصالات نمای خشک ساختمان بعد از نصب دیده نمیشوند. بعد از شاسی کشی نما و تایید آن در نماهای چسبانده یا ملاتی ، لازم است جهت کم شدن ملات نما و نیز درگیری ملات نما، روی شاسی نما با رابیتس پوشانده شود . مقاوم بوده و نیز دست طراحان را در طراحی باز گذاشته است. شرکت طراحی و معماری بافت نو به عنوان یک مجری نمای خشک، در این مقاله از چیدانه با ما همراه شده تا به بسیاری از سوالات رایج شما درباره نمای خشک ساختمان و مزایای آن پاسخ دهد. با هم تفاوت داشته و همین موضوع می بایست در طراحی و اجرای شاسی نما لحاظ شود . مهندسین ناظر معمار لازم است در ساختمانهایی که طبق قانون اجرای نما بر اساس طرح مصوب الزامی است، به این نکته توجه داشته و در صورت عدم توجه سازنده این موضوع را به عنوان تخلف گزارش کنند . این نوع از شاسی کشی از اعضای منفرد که به سازه متصل می شوند تشمیل شده است . اجرای ریسمان راهنما یا قپان نما که برای اجرای شاسی کشی نما نصب شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید