نمای مدرن 2.صفر – The next مرحله

یعنی اول خود نما به چشم بیاید و در مرحله بعدی نورپردازی آن. همچنین جذب مخاطبان فراوان برای گسترش این جوامع مجازی و استفاده از وب سرور مناسب که سرعت بارگذاری صفحه را در زمان های پر ترافیک پایین نیاورد از مسائل مهم بعدی این نکات می باشد. برای این ساختمان ها بهتر است از یک موتیف در همه قسمت های نما استفاده شود، و فقط با استفاده از یک یا دو المان شاخص در نما از یکنواختی بصری آن بکاهید. “اثر دودکش” که در داخل حفره هوا اتفاق می افتد به این معنی است که هوای گرم از قسمت بالای نما بالا رفته و خارج می شود. اجرای نمای لوکس یا قسمت بیرونی ساختمان شما مهم تلقی می شود زیرا این قسمت اصلی است که از هر طریقی به خانه شما جذابیت می بخشد. همه ما به خوبی از اهمیت دیتیل های اجرایی با خبر هستیم و می دانیم که هر چه این جزئیات در کارها بیشتر باشد کار حرفه ای تر و پخته تر به نظر می آید اما قبل از این که به چگونگی اجرای نماها و دیتیل های اجرایی آن توجه کنیم باید انتخاب مصالح درستی داشته باشیم، شرط رسیدن به یک نمای خوب این است که بدانیم چه مصالحی در کنار یکدیگر زیباتر به چشم می آیند و هماهنگی بیشتری را در نما ایجاد می کنند. This post w as c​reated wi th the he​lp ᠎of behsaznama C​on᠎te᠎nt Gen᠎erat᠎or Demover sion !

نما های خشک

نما در واقع بستر کالبدی شکل دهنده به تصویر ذهنی شهروندان از محیطی است که در آن قرار گرفته اند و از این جهت حائز اهمیت است. از جمله کارهای نهایی و تکمیلی در ساختمان به منظور به تصویر کشیدن چهره ی واقعی و زیبای آن نماسازی است . کالین رو نشان میدهد که منظور از شفافیت خیلی بیشتر از آن چیزی بود که معماران نوگرای دههٔ پنجاه و شصت میلادی از آن برداشت میکردند. منظور معماران نوگرای نسل اول از شفافیت صرفاً «آن طرفش پیدا بودن» یک جنس؛ برای ایجاد رابطهٔ بصری میان درون و بیرون نبود. انتقال گرما و سرمای فراوان به درون واحد مسکونی تنها دستاورد این پنجرهها بود. سالهای چهل و پنجاه هجری اوج شفاف کردن نمای جنوبی خانهها بود و پنجرههای شیشهای سراسر نمای رو به حیاط را پوشاند، ولی ساکنان خانه با فضای بیرونی ارتباط نداشتند و باز هم زندگی خود را در پشت پردههای ضخیم و کرکرههای فلزی ادامه دادند. برای همین در سالهای هفتاد و هشتاد میلادی عکسالعمل شدید میان ساکنان در این مورد معماران را به تجدید نظر جدی مجبور کرد.

او میگوید «شفافیت، همیشه در جایی اتفاق میافتد که در فضاها و محلهایی با دو یا چند سطح چند سطح چند معنایی قابل ربط باشند.» او کارهای لوکوربوزیه را تحلیل کرد و نشان داد که تا چه حد ارتباط بین سطوح عمودی و افقی تنوع دارد. در طراحی نمای ساختمان های بلند باید به این نکته توجه کرد که ایجاد تنوع بیش از حد با استفاده از مواد و مصالح می تواند از سادگی و خوانایی نمای ساختمان که مهم ترین اصل در طراحی نما است بکاهد. محدودیتهای فنی و نبود مصالح مدرن باعث شد ابعاد پنجرهها در حد متعالی باقی بماند؛ ولی برای حل معضل مشرفیت ارتفاع کف پنجره به وسیله کرسی چینی ساختمان بالا کشیده شد، انواع شبکه و نرده اختراع شد و در نهایت فضاهای بلافاصل طبقههای همکف به کاربریهای غیر مسکونی تبدیل شد. برای ویلاهای مستقر در محوطهٔ سبز، نماهای شیشهای میتوانست رابط مناسبی مبان درون و بیرون باشد ولی این نماهای شیشهای برای مجتمعهای مسکونی آپارتمانی غیرقابل استفاده بود زیرا نمای شیشهای صرفاً رابطهٔ بصری را تأمین میکرد و مشکل تهویه فضاهای درونی تنها با کمک ابزارها و دستگاههای پیچیده فنی حل میشد. این امر به فرمولهای ریاضی مورد استفاده در هنگام طراحی ساختار نسبت داده می شود.

ساختار این نوع نما از دو لایه شیشه سکوریت 6 میلیمتری فلوت استاندارد درجه یک تشکیل شده که یک لایه طلق 52/1 میلیمتری هم میان این دو شیشه سکوریت گذاشته می شود. در سومین رده در اجرای نمای ساختمان از انواع مصالح نمای ساختمانی، نمای شیشه ای قرار دارد. با توجه به اینکه بخش بیرونی ساختمان در معرض عوامل جوی قرار دارد، طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمان و انتخاب مصالح با کیفیت و مناسب اهمیت زیادی دارد. ایدهٔ «شفافیت کامل» مناسب نوع و عملکرد خاصی از ساختمان مانند فضاهای تجاری و اداری بود و در شرایط اقلیمی ویژهای مانند و اروپای شمالی و مرکزی قابل استفاده بود؛ ولی این راه حل هزینه بر و مستلزم دقت زیادی بود. اگر در ساختمان مورد نظرتان کاربری های مختلفی دارید با استفاده از طراحی نمای ساختمان می توانید آن ها را به وسیله مواد و مصالح مختلف شاخص تر کنید. سبک ساده گرایی یا مینیمالیسم نوعی دیگر از طراحی نما می باشد که در ایران به ندرت دیده می شود. رویکرد منحصربهفرد او به جنبش هنر نو خلاقانهترین ساختمانهایی را ایجاد کرد که جهان دیده است، و La Pedrera نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سرامیک پرسلانی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید