نمای مدرن: استراتژی Google

رنگ های آکریلیک بخوبی می توانند سطح نما را از عوامل جوی مختلف محافظت نمایند. طراحی و ساختن نمای ساختمان با استفاده از آجر باعث می شود نما زیبایی فوق العاده ای به خود بگیرد. یکی از مصالح با کیفیت برای اجرا و طراحی نما استفاده از نمای خشک می باشد. این فلز کاملاً قابل بازیافت است و استفاده از آن را آسان می کند. موضوعی که قیمت اجرای نمای سرامیک خشک را به گزینه مطلوب و قابل قبولی تبدیل کرده است. در این شرایط، متریال و مصالح مورد استفاده در بناهای معماری نیز از قافله تغییرات و تحول عقب نمانده اند و متناسب با معماری و نیازهای انسان در هر دوره ای رشد کرده اند. به همین منظور انواع نمای خشک متناسب با نوع کاربری و هزینه و سلیقه افراد متشکل از مصالح گوناگون مانند آلمینیوم، سیمان، بتن، کامپوزیت، چوب، شیشه و چندین مصالح جدید و خاص وجود دارد که در این مقاله به آشنایی با برخی از انواع نمای ساختمان پرداخته شده است. این نوع نما معمولا از مصالح سبک به ویژه ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته می شود. ​Data has ​be​en c reated ᠎wi th the help of G SA᠎ Content G᠎ener​at or Demov er sion᠎.

دتایل اجرای نمای خشک

آجر در محدوده رنگ از قرمز تا زرد بسته به مواد اولیه متفاوت می باشد. در سیستم آجر نما خشک، به یکدیگر از ملات استفاده نمی شود. نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال؛ یکی از سیستم های نمای مدرن ساختمانی بوده که دارای استایی است، به این معنا که وزن بالای شیشه، بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل ها و شاسی کشی های مربوطه سنگینی می کند و هیچ بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد، طوفان و… در این سیستم جهت اجرای زیرسازی فلزی بر اساس طرح اجرایی آماده شده با توجه به نیاز و محاسبات انجام شده وزن طرح اجرایی تهیه شده ، ابعاد پروفیل های فلزی در کمربندی ها و همچنین در سازه استراکچری فلزی زیر محاسبه میشود. اما در اجرای نما خشک ساختمان به اصولی توجه میشود که هم امنیت مورد نیاز را تامین میکند و هم زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان میبخشد. سنگ دیوریت:سنگ دیوریت نوعی سنگ آذرین است که دانه های آن درشت و رنگ آن خاکستری،خاکستری مایل به سبز و خاکستری تیره می باشد.دانه بندی این سنگ ممکن است شکل دار،بدون شکل و یا هم اندازه باشد.

اچ پی ال ورق هایی با روکش طرح چوب یا طرح های دیگر از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید که پس از قرار گرفتن در دمای بالای C 145 و فشار bar 300 تبدیل به صفحات محکمی میشود. پوشش نقرهای روی الاستومر، بار الکتریکی را در سطح آن توزیع میکند که باعث تغییر شکل آن می شود، مشابه سیگنالهای الکتریکی که انقباض عضلات را در پی داردند. اما اجرای نماهای سنگی ضوابط و قوانین خاص خود را دارد که میبایست در زمان اجرا در نظر گرفته شوند؛ در غیر اینصورت همین نماهای زیبا میتوانند بدترین حوادث مالی و جانی را در پی داشته باشند. حتما پوشش دهی سطوح با دسترسی سخت مانند زوایا و گوشه های غیر قابل رویت را نیز در دستور کار قرار دهید. همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد. این روش در کنار سرعت بالایی که دارد، دقتش نیز بالا است. اگر تهویه حفره با خدمات ساختمان یکپارچه باشد، هوای گرم شده توسط خورشید را می توان به ساختمان وارد کرد، تهویه طبیعی خوبی ایجاد کرده و در تابستان نیز به صورت عکس عمل می کند که از بهترین انواع نمای خشک در حفط انرژی محسوب شرکت نمای خشک می شود.

نمای خشک مدرن

در طراحی ساختمان، طراحی نما به عنوان مشخص­ کننده چارچوب کار برای دیگر اجزای ساختمان، مهمترین بخش به شمار می ­آید. روش غیرنمایان انکری یکی از روش­های جدید برای نصب سنگ نمای خشک است. این روش باید برای سنگ­هایی که ضخامت بیشتر از 2 سانتی­متر و تراکم بالایی دارند استفاده شود نه سنگ­های توخالی. اکثر تولیدات فولاد ضد زنگ این روز ها از نوع بازیافتی است. نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. که متوجه پوسته خارجی می باشد، متوجه خود ساختمان نخواهد بود. نماهای سنگی دارای بخشهای مختلفی هستند که یکی از این بخشها، مهار یا اسکوپ است که پوشش نما را به پشت بند متصل میکند. بار ثقلی هر یک از قطعات سنگ نما بوسیله دو تکیهگاه به دیوار پشت بند منتقل میشود که این تکیهگاهها شامل لقمههای پشتیبان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید