نمای سنگ Chronicles

نماهای سنگی انواع مختلفی دارد در ساختمانهایی با سطح بلند مرتبه استفاده از قطعات کوچک سنگ زمان زیادی می برد.برای استفاده از قطعات بزرگ سنگ باید از روشی مطمئن استفاده کرد .اجرای نمای سنگی خشک در مقایسه با روش اجرای دوغاب روشی مطمئن تر می باشد .درانجام این روش سطح نما تراز شده است واین روش اجرای دقیق تری نسبت به روش دوغاب واسکوپ دارد .در روش اجرای نمای سنگ با دوغاب واسکوپ ناترازی هایی در سطح کار وجوددارد که بیشتر دیده می شود. از آنجایی که جنس هندریل در مدل های ذکر از فها می باشد دوام بیشتری داشته و در صورت خراب شدن هزینه های تعویض و یا تعمیر آن نسبت به نرده چوبی و سنگی کم تر خواهد بود. نمای ساختمانی سنگی از زیباترین نما ها به شمار می آید. اکنون در این مقاله می خواهیم به انواع روش های نصب آجر بر روی نمای ساختمان بپردازیم؛ پس مارا در این امر همراهی کنید. برای اطلاع از قیمت انواع نمای ساختمان کلیک کنید… This conte​nt has ᠎been writt en  by behsaznama​ C on te​nt G​en er ator Demov er sion !

فروش تجهیزات نمای خشک

کرتین وال بهعنوان یک پوشش برای نمای ساختمان محسوب میشود. در روشهای اجرای نمای کرتین وال، هم به بحث شکل ظاهری اهمیت داده میشود و هم نقش محافظتی ساختمان موردتوجه قرار میگیرد. هم چنین توجه به نکاتی از جمله نوع ساختمان، شرایط محیطی، تعداد طبقات و فاکتورهای مهم دیگری که در طراحی باید به آنها توجه داشت، حائز اهمیت است. بهسرعت و در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کرد و به یک خصوصیت مهم در معماری و طراحی تبدیل شد. در بلایای طبیعی مانند طوفان، زلزله، بادهای شدید و سایر شرایط نامساعد جوی میتوان به نقش مهم نمای کرتین وال پی برد. در این نوع نماهای جدید ساختمان می توان سرعت اجرا و کار آمدی نما را ، بدون محدود نمودن معمار جهت استفاده از متریال های متفاوت ، کارکرد نمای ساختمان را به راحتی با عوامل اقلیمی یاد شده سازگار نمود. در آنزمان معماری خانهها بهگونهای بود که تمام دقت و حوصله معمار در ساخت هرچه زیباتر نمای داخلی خانه صرف شده و اهمیت زیادی به نمای بیرونی خانهها داده نمیشد. امروزه در ساخت ساختمان های مدرن از شیشه های دوجداره یا سه جداره نشکن استفاده می شود که منجر به عدم هدر رفتن و اتلاف انرژی می گردد.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

علاوه بر زیبایی نمای ساختمان شیشه منجر به تأمین نور و میزان روشنایی ساختمان می گردد که انتخاب آن گزینه بسیار مناسبی در اجرای نمای ساختمان می باشد. به این ویژگی کرتین وال بهاصطلاح خود ایستایی یا self-support گفته می میشود. همانطور که پیشتر گفته شد، در بین نماهای شیشهای کرتین وال کاربرد بسیار زیادی دارد. کرتین وال با مقاومت بالایی که دارد میتواند استحکام زیادی برای ساختمان فراهم کند. سایه ای از آبی رنگ، دیوار طراحی و اجرای نمای ساختمان درخشان، برج را از طبقه 20 تا رصدخانه پرت می کند و به زیبایی بلوری آن را می دهد. از آنجایی که انتخاب و اجرای نمای ساختمان اغلب اوقات کار سخت و دشواری بوده به دلیل اینکه ایجاد و اجرای یک طرح نو و جدید خلاقیت می طلبد. به دلیل کیفیت بالا و ویژگیهای منحصربهفردی که این سیستم دارد، با استقبال زیادی مواجه شد. امروزه به دلیل کیفیت بالا و طیف وسیع کاربرد این سیستم، از آن در طراحی و ساخت پروژههای غیرتجاری و حتی ساختمانهای معمولی استفاده میشود. قیمت کامپوزیت نما تا حد زیادی به نوع و مدل آن بستگیدارد. در ادامه مقاله بیشتر درمورد روشهای اجرای نمای کرتین وال، ویژگیهای این نما و انواع آن صحبت خواهیم کرد.

پیش از آنکه به بحث درمورد انواع سیستم اجرای نمای کرتین وال و روشهای آن بپردازیم، لازم است اندکی با مفهوم کلی آن آشنا شویم. در اين نوع تکنولوژی، با استفاده از جریان الکتریسیته، شيشـه قابلیت عبور و جلوگیری از عبور نور خورشید به درون ساختمان را داشته و تا ۹۸ درصد اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز را حذف مي نمايد. این ساختمان با استفاده از 320 پنل شیشه ای در ارتفاعی حدودا ۱۶ متری بنا شده است. با استفاده از الیاف شیشه در بتن، محصولی مقاوم به نام بتن تقویتشده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)، که مخفف آن میشود GRC یا GFRC ایجاد میشود. این نوع نما از نظر مسائل سازه، از بهترین نمای شیشه ای برای ساختمان در ارتفاع بالا به شمار میرود. مشکلاتی مثل عدم زیبایی، عدم مقاومت کافی سنگ در نما، جداشدگی سنگ از نما، عدم عایق بودن نما و مشکلاتی دیگری که به نمای مدرن وجود خواهد آمد. نمای جی اف ار سی یک نوع کامپوزیت هست، که با داشتن تمام مزیتهای بتن معمولی مقاومت کششی و خمشی بسیار بالایی دارد که… کرتین وال که جزو نماهای خشک محسوب میشود، هم ظاهر زیبا و منحصربهفردی دارد و هم از ویژگیهای مقاومتی بالا برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید