نمای سنگ کیست؟

با اتمام سفت کاری یک ساختمان ،نوبت به مرحله اجرای نما برای آن می رسد. بازسازی و مرمت این خانه برکات زیادی داشت؛ یکی از برکات آن کشف کوچهای مخفی در جبهه شمالی خانه بود. با باقی ماندن این جبهه در اواسط کار بازسازی لایههایی از نمای زیرین فعلی بنا در قسمت شرقی کشف شد که از معماری دوره قبلتر یعنی صفویه خبر میدهد. جبهه شرقی خانه امیری که در نقشه ابتدایی شارستان رضوی قرار به تخریب آن بود، با اصرار تیم مرمتکننده باقی ماند و شهرداری مجبور شد نقشه خیابانکشی را عوض کند تا این خانه بدون کوچکترین آسیب و تخریب در حاشیه بولوار حاجیحسنی کارگر باقی بماند. این خانه تاریخی ۱۰۸ ساله ویژگیهای منحصربهفردی دارد که یکی از آنها اجرای معماری ۲ دوره صفویه و قاجار در نمای شرقی خانه است. اگر از اندازه های مختلفی دارید آنها را کنار هم بگذارید و مرتب ترکیب چیدن آنها را تغییر دهید تا به شکل مورد علاقه خود دست یابید. به عنوان مثال، در نماهای سیمانی از رابیتس استفاده میشود؛ هنگام استفاده از رابیتس، میلگرد هم نیاز میشود. برای نمای سیمانی و سنگی پروفیل نبشی استفاده می شود؛ در حالی که این پروفیل برای نمای چوبی اصلا مناسب و صحیح نیست. Con te nt was g en᠎erat ed ᠎by behsaznama C onte᠎nt Gen erator  Dem​over sion!

اتصالات نمای خشک

جنس و نوع پروفیل معمولاً بر اساس جنس نما و نوع طراحی انجام می شود؛ به عنوان مثال پروفیل نبشی معمولاً برای نمای سیمانی یا سنگی کاربرد دارند و استفاده از آنها در نمای چوبی صحیح نیست. 9. امکان اتصال آجر با انواع نماهای دیگر مانند سنگی و شیشهای و… هرچند بررسی کیفیت اتصال پروفیل ها در تمامی مراحل نماکاری اهمیت دارد ، اما در نمای سنگی اهمیت آن بیشتر است. پروفیل های مورد استفاده در زیرسازی تا حد امکان باید از آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند. با آنکه عمل نصب کاغذ دیواری آسان به نظر می رسد و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید مقالات زیادی با عنوان آموزش نصب کاغذ دیواری بیابید، ولی از آنجا که اینکار مانند دیگر مهارت های عملی نیاز به تمرین دارد، تا یاد گیری کامل فوت و فن آن بهتر است از یک نصاب بخواهید که آن را برای شما اجرا کند. شما نمی توانید تراورتن مرطوب را نصب کنید.

سرامیک پرسلانی

᠎Conte᠎nt w as generated by behsaznama  C on te᠎nt G​en​erator D᠎emoversion.

۲- سطح نصب سنگ خود را آماده کنید. به طور کلی بر حسب نوع نمای ساختمان مانند آجر ، شیشه ، سنگ ، کامپوزیت ،و همچنین مقدار جرم و آلودگی نقش بسته روی سطح نما ، از ابزار های گوناگونی برای شستشوی نما و نماشویی میتوانیم استفاده کنیم. نمای آجر ۳ سانت . شرکت ها و افراد متخصص ساختمانی خدمات جو اماده ارائه خدمات طراحی اجرای نمای ساختمان در اصفهان می باشد. روش های اجرای نما نام مطلبی ست که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.فایل پاورپوینت اجرای نمای ساختمانی در انتهای مطلب شرکت اجرای نمای سرامیک خشک درج شده است. آنچه که امروزه شاهد آن هستیم تقلید نماهای ساختمان از یکدیگر است. طبیعی است که زیبایی و کیفیت بالای آن نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده و ارزش ساختمان را نیز افزایش میدهد. امروزه انواع مختلفی از سیلر ها موجود میباشد که شایعترین آنها نوع تقویتی و نوع طبیعی میباشد. به همین دلیل برای محافظت از زیبایی طبیعی سنگ لازم است که سطح آن با سیلر پوشیده شود. اجرای سیلر بر روی سطح سنگ تراورتن بسیار آسان است و باید در هنگام نصب و بعد از آن به صورت دوره ای ( معمولا هر ۳ تا ۵ سال) اجرا شود.

در حالی که سیلرهای طبیعی بدون هیچگونه تغییری بر ظاهر سنگ از سطح آن محافظت میکند. از این رو توجه به شرایط اقلیمی و طبیعی ، ویژگی های کارکردی بنا و ارتباز متقابل این دو همواره مورد توجه ویژه بوده است. سنگ تراورتن نرم تر از سنگ گرانیت است. ۴- اطمینان حاصل کنید که هم سنگ تراورتن و هم بستر آن کاملا خشک باشد. بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید. از این سنگ به صورت تنها و یا ترکیبی با سایر سنگ ها در هنگام سنگ کاری نمای ساختمان استفاده میشه. در پایین چند نمونه از مواردی که باید رعایت شود ذکر شده است:هرگونه قطعه ای که از قبل مانده شامل کفپوش، لمینت و یا ورقه هایی که قبلا بر روی کف نصب شده بود باید تعمیر و یا به طور کامل جایگزین شود.هرگونه ترک بر روی سطح بتنی اجرا شده در زیر کار باید تعمیر و یا به وسیله ی مصالح از بین برنده ترک پوشیده شود.چوبهایی که خراب شده و از بین رفته باید جایگزین شود و به صورت مناسب تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید