نمای سنگ ارزیابی

مهار یا اسکوپ سنگ نما به 2 روش اسکوپ پیش ساخته و اسکوپهای مفتولی یا سیمی انجام میشود که در ادامه به شرح آنها میپردازیم. سنگ از قدیمیترین مصالح ساختمانی طبیعی بهشمار میرود که قدمت استفاده از آن به بیش از 12000 سال قبل میرسد. همچنین استفاده از فناوری روز در مراحل پخت آن باعث شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، دما و عوامل محیطی داشته باشند. یکی ازمزیت های HPL قابلیت ارتجاع و چگالی کم است، که از انواع نمای خشک ایمن در برابر زلزله به شمار می رود. تنوع رنگی، مقاوم در برابر آتش سوزی، قابلیت جدا حرکت کردن درهنگام زلزله، سرعت بالادراجرا ازویژگی های این نمااست. همچنین اگر از نرده ها را برای استخرها به کار گیرند می تواند از سر خوردن و غرق شدن کودکان و بزرگسالانی که شنا کردن را آموزش ندیده اند ممانعت به عمل آید. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن سنگ نما میشود. در این روش قطعات فلزی از جنس گالوانیزه که به شکل زیر آماده شده و خریداری میشوند، توسط چسب دو جزیی یا چسب سنگ به پشت سرامیک یا سنگ چسبانده شده و این اسکوپها بعد از سفت شدن و اجرای قطعات سنگ و سرامیک با ملات پشت نما درگیر میشوند. ᠎This art icle h as been wri tt en with behsaznama C ontent قیمت اجرای نمای خشک G​ener ator ᠎DE MO᠎!

نصاب نمای سرامیک خشک

نصب سرامیک خشک معمولا دو حالت دارد که به آن ها روش نمایان و روش غیر نمایان گفته می شود. در این حالت روی سنگ نما حفرههایی ایجاد کرده و توسط پیچ بازشونده (پیچ و رولپلاک) به دیوار پشتیبان مهار میشود. و یا برای نماهایی که سنگ آنها چرمی حالت یا گرانیتی می باشد امکان استفاده از سیلیس وجود ندارد زیرا سیلیس موجب لایه برداری از سطوح این نوع سنگ ها می شود و پس از اجرای شستشو با سیلیس براقیت سنگ ها از بین می رود. زیرا شناختن کانی های سازنده ی سنگ ها اطلاعات زیادی رو راجع به خواص سنگ مورد نظر در شرایط محیطی و جوی مختلف به ما میدن. صنعت ساختمان همواره رو به رشد است و با توجه به شرایط و نیازهای انسان با بهره گیری از علم بهترین روش ها و مصالح روزانه در حال خلق شدن است. در شستشوی نما با طناب علاوه بر پاکسازی و زیبایی ظاهر ساختمان باید به نوع و جنس سنگ نما توجه گردد تا مشخص شود از کدوم دستگاه سندبلاست یا واترجت استفاده گردد. پس توصیه میشود به هیچ عنوان از چسب سنگ به عنوان اتصال اصلی اسکوپ به سنگهای نما استفاده نشود. در این روش برای مهار کردن سنگهای قائم نما، از مفتولهای گالوانیزه استفاده میشود که در شیارهای ایجاد شده در پشت یا بغل سنگ نما ایجاد شده است.

نمای خشک سنگ

با توجه به اینکه سنگ ها توسط ملات بر روی بنا یا یک سازه قرار گرفته و نصب می گردند و سطح هموار و مسطحی را برای آن سازه به وجود می آورند امکان پیاده سازی سنگ در طرح و اشکال و ابعاد مختلف و متفاوت وجود دارد. منظور از خود ایستا بودن این نما به این مفهوم است که به دلیل وزن زیاد شیشه روی لامل ها و شاسی کشی ها سنگینی کرده و باری حاصل شده از وزن این شیشه ها و انرژی های طبیعی چون طوفان و باد مورد توجه پوسته خارجی بوده و بر خود ساختمان وارد نمی شود. پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. نمای سرامیکی خشک یا سنگ نمای خشک یکی از به روزترین نماهای ساختمان در جهان است که با روش نصب خشک اجرا می شود. This data has ​been created by behsaznama C ontent G ener᠎at᠎or D᠎em​over sion !

نمای سنگ خشک، دارای سیستم مکانیکی و خودایستا می باشد. استفاده از سیستم نمای خشک در طراحی نمای ساختمان چه خارجی و چه داخلی مزایای متنوع و متعددی خواهد داشت. وقتی دما افت میکند، سطح نوارها جمع میشود تا نور بیشتری به داخل بیاید که از جدیدترین انواع نمای خشک به شمار می آید. استفاده از این مصالح در نمای ساختمان ، نمایی مدرن و زیبا را ایجاد می کند که زیبایی خاص خودش را دارد.اکثر طراحان نمای ساختمان و ساختمان سازان در تلاش هستند به روز بودن ساختمان را با استفاده از جدیدترین متریال های نمای ساختمان به ببینده نشان دهند. نمای سرامیک یا همان نمای سرامیک خشک پرسلانی از سری روشهای نصب خشک بوده که در آن جهت ایمنی نما و سبک بودن بار مرده از روش سنتی ملاتی و دوغ آبی استفاده نمیشود. روش نمایان در اجرای نمای خشک ساختمان: در روش نمایان سرامیک های خشک توسط قطعاتی فولادی به ریل ها وصل می شوند و حتما فاصله گذاری های مشخص بین آن ها لحاظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید