نمای ساختمان Sheet Cheet

مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از سمنت برد، انواع سرامیک پرسلانی، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … در واقع، به طور افزون معماران این سیستم را به عنوان راه حل بهینه برای بیشتر پروژه های پر زحمت خود در نظر می گیرند. ۴- قیمت تمام شده این محصول به دلیل استفاده از تکنولوژی بالای ساخت آن که از نوع سرامیک های اکسترودی با شکل ویژه محسوب می گردند بیشتر می شود. همانطور که پیشتر گفتیم، با توجه به نیاز این سبک از نمای ساختمان به منابع طبیعی، قیمت آن در مقایسه با دیگر انواع نمای ساختمان، بسیار بیشتر است. نمای خشک به عنوان سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است این مدل میتواند در بازسازی آپارتمان ها بسیار موثر عمل کنید. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد. A rt​icle w as generat ed by behsaznama C᠎ontent Generator  D emover᠎si᠎on!

انواع نمای سرامیک خشک

در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده میشود. می توان جهت جلب توجه کمتر، قسمت های نمایان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد. همچنین ما راهنماییهای لازم جهت دستیابی به بهترین نتیجه را به شما ارائه میدهیم. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود. به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود. در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. دور ریز مصالح در این روش کمتر است. وزن پایین: وزن نمای خشک در مقایسه با نماهای سنتی به مراتب کمتر است. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است.

سه نکاتی درباره نمای ساختمان شما می‌توانید t استطاعت مالی چشم پوشی

قبل از ابداع روش نمای خشک، از ملات و چسب برای نصب نمای بیرونی ساختمانها استفاده میشد. در اجرای سیستم نمای خشک غیرنمایان، پس از نصب نما، بست های مورد استفاده در نصب نما مشاهده نمی شوند. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. اجرای نمای خشک یک روش جدید است که مزیتهای زیادی به همراه دارد و بسیاری از مشکلات موجود در نماسازی سنتی را برطرف کرده است. البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان میباشد. اجرای نمای خشک نسبت به روشهای سنتی از مزیتهای زیادی برخوردار است. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق العاده فشرده، الیاف سلیکات کلسیم، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و …

نحوه نصب نمای خشک

۲- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا ( cladding ) می گردد. اتصالات در برابر سرما ، گرما ، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاوم باشند و از اتصالاتی ضخیم و با دوام استفاده شود. برای نصب سرامیک در نمای خارجی ساختمان باید توجه داشته باشید که از بند ضد آب استفاده کنید تا قسمت پشتی سرامیک از جذب رطوبت جلوگیری کند. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد. با اینکه در این شیوه استحکام و محکمی خود برای سرامیک بوجود می آید اما سختی های زیاد و وقت گیر بودن آن عیب بزرگی است بخصوص برای ساختمان های بلند که طاقت فرسا خواهد شد. 8. طراحی نمای سرامیکی و سختی و پیچیدگی اجرای آن، قیمت نمای سرامیکی را تغییر می دهد. در نصب نمای سرامیکی مهندسین و تکنسین فنی نصب آرمن طرح و نما به خوبی از پیچیدگی و استانداردهای آن اطلاع دارند و به همین دلیل مجرب ­ترین و حرفه ­ای ترین کادر استفاده کرده ایم.

᠎This data has been g enerated with the help ᠎of behsaznama Con te nt Generat or Dem ov er᠎si᠎on .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید