نمای ساختمان شما چقدر سبز است؟

از زمان های قدیم سرامیک به محصولی گفته می شد با استفاده از دوغاب آب و خاک که در یک محیط گرم و خشک قرار می گرفت و توسط حرارت آتش سخت میشد. اما تعریفی که امروزه برای سرامیک به کار می رود عبارت است از اشیاء جامدی مواد تشکیل دهنده آن، مواد معدنی غیر فلزی است و به وسیله حرارت سخت می شود. پر کننده ها یا فیلر ها به مواد غیر پلاستیک گفته می شود که دارای دما ذوب بالا و مقاومت شیمیایی بالایی می باشند و وظیفه آن ها این است که از تغییر شکل بدنه در زمان پخت و حرارت دهی جلوگیری کنند. در سرامیک سرامیک مجوف پرسلانی با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسائل مربوط به آب بندی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند. این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پائین آن ها، مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور 100% حل می کنند، در این صورت هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت نفوذ ندارد. درز آب به زیر کاشی ها : اگر در هنگام نصب کاشی فاصله بین کاشی ها به خوبی و با دقت دوغ آب ریخته نشود و فضای خالی وجود داشته باشد به مرور زمان این شکاف و فاصله به زیر سرامیک نفوذ کرده و سبب تغییر رنگ کاشی می گردد.  This a rtic᠎le was generated with behsaznama᠎ Con᠎tent Gene᠎rato​r DEMO!

معایب نمای سرامیک خشک

استفاده از درپوش های ویژه در Face cape و نبود این درپوش ها در Full Frameless از بارزترین موارد تفاوت بین دو سیستم نمای کرتین وال است. طراحی نمای سرامیک خشک می تواند بر ارزش ساختمان بیفزاید و برای سال ها دوام آورد. باور ما این است با بهرگیری از امکانات فنی و مهندسی اجرای نما در کنار دانش مهندسین جوان و خوش آتیه می توان گامی موثر و کار آمد در معماری و صنعت ساختمان برداشت و شرکت عمران تجارت فاطر از تمام توان فنی و مهندسی خود در جهت ارتقاع صنایع نوین ساختمان استفاده خواهد کرد. شیشه­های آبدیده یا گرما دیده را می­توان در نمای شیشه­ای اسپایدری استفاده کرد و ضخامت بسیار مناسب شیشه­ها ۱۲ میلیمتر است. مرحله پخت نیز یکی از مراحل بسیار ظریف تولید کاشی میباشد. سرامیک ها علاوه بر اینکه معدنی هستند در عین حال خواص فلزی نیز ندارند. بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی بزرگ ، رنگهای تیره با نورپردازی مناسب است که فضا را تاریک نکند و در عین حال یک محیط مجلل و دل نشین ایجاد کند.

و اگر چه سرامیک های خشک بیشتر استفاده می شود، پرسلن به سرعت در حال افزایش است. وقتی که از شیشه به منزله نمای کرتین وال استفاده می شود، برتری بزرگی در ساختمان لحاظ می شود. شرکت عمران تجارت فاطر، متخصص طراحی و اجرای نمای خشک و انواع نمای ساختمان مدرن : نمای کرتین وال (نمای لامل، نمای فریم لس)، نمای سرامیک خشک (انواع سرامیک پرسلانی خشک و سفال)، نمای کامپوزیت (با پروفیل آلومینیومی و سی ان سی انواع ورق آلومینیوم کامپوزیت) و اجرای نمای سنگ خشک و نمای شیشه ای و نمای ترکیبی، پیشرو در صنعت ساختمان ایران می باشد. به عنوان مثال، در نوع کیل ابتدا سطح سرامیک توسط دستگاه خاصی سوراخ شده و سپس درون سرامیک حدیده می شودو بعد با پیچ رولپلاک های فلزی مخصوص به نام انکربولت به ریل آلومینیومی زیرین محکم خواهد شد. همچنین فشار و بار باد در ارتفاعات زیاد استحکام نما را زیر سوال برده و موجب سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشت.

خاصیت پلاستیسیته خاصیتی است که به وسیله آن یک جسم می تواند در اثر فشار و ضربه حالت ارتجاعی داشته باشد و بدون شکستن، تغییر شکل دهد و بعد از رفع فشار یا ضربه دوباره به حالت اول خود باز گردد. زیرا ایزار زبر به رمرو باعث ایجاد خط و خش روی کاشی و سرامیک میشود که خود یکی از عوامل ایجاد تغییر رنگ در کاشی و سرامیک هستند. در صورت عدم تمایل به استفاده از سرامیکهای رنگی نیز میتوانید سرامیکی را برای کف اتاقخواب انتخاب نمایید که دارای رنگ خنثی بوده و بهراحتی با انواع دکوراسیون رنگی اتاقخواب هماهنگ شود و یا در صورت تمایل در هرزمانی بتوانید بهراحتی رنگ دیوارهای اتاقخواب را تغییر دهید. شاید دلیل انتخاب ما به عنوان تامین کننده مواد اولیه معدنی کیفیت و قیمت تمام شده پائین باشد که طی این چند سال به مشتریان خود ارائه می کنیم. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است.

سرامیک خشک چیست

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید