نمای خشک چیست؟

طراحی نما ، یکی از موضوعاتی است که در مفهوم دهي به هويت شهری بسیار موثر است. معماران در اجرای این نوع سبک باید دقت بسیار زیادی به خرج دهند. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه ۷۰ شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. در واقع نما یکی از مهم ترین قسمت های بنا در صرفه جویی انرژی است. اما با در نظر گرفتن فرهنگ و اقلیم هر منطقه و همچنین توجه به مسائل زیست محیطی، ایمنی، سرعت اجرا و داوم نما و این که نماها اساسا در معرض شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف قرار می گیرند و اینکه همه روزه مصالح مصنوعی و یا ترکیبی جدیدی روانه بازار می شود؛ انتخاب نوع نما را برای بکارگیری در انواع ساختمان ها تحت تاثیر قرار داده و در واقع تا حدودی تصمیم گیری را برای انتخاب یک نمای زیبا و در عین حال ایمن و با دوام مشکل می سازد. پیش از این متریال نما ، با ملات پا چسب سیمانی به سازه اصلی سا ختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و این سیستم ایران و سازندد سرامیک پرسلانی بهره برده اند.

اتصالات نمای خشک

برای اعلام قیمت طراحی نمای ساختمان بهصورت کاملا دقیق، باید متراژ و سایر شرایط ساختمان را بررسی شود، و متریال مدنظر شما مشخص گردد. ابداعات و نوع آوری های جدید که هم اکنون نیز در حال استفاده هستند، پیشرفت های زیادی را در زمینه متریال ها ، نحوه تولید و علوم کنترل حرارتی در بخش ساختار ساختمان های جدید، به روز رسانی یا نوسازی ساختمان های قدیمی و یا در بالابردن بازده عملکردی ساختمان ها ایجاد کرده است. جدار خارجی مثل پوست نفس می کشد در حالی که جدار داخلی پرت انرژي را کاهش می دهد . ممکن است برخی بخواهند نمایی ساده مثل اکثر نماهای موجود در شهر داشته باشند و برخی دیگر نماهای منحصر به فرد را ترجیح دهند. نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نما سازی و ساختن نمای عمارت است. نما عناصر بیرونی و داخلی بنا را از هم جدا می کند و به شهر هویت می بخشد و نقش بسزایی در جهت بهبود فضای شهری دارد. Th᠎is con᠎tent w​as creat ed with the  help of behsaznama C onte nt  G᠎ener᠎ator D emoversi​on.

طراح و مجری نمای خشک

با آن روبرو شدند و حتی باعث رقابت در فروششان شده است. این سیستم به پوسته خارجی ساختمان متصل می شود و در پشت آن تهویه صورت می گیرد. در سیستم نمای خشکمتریال نما توسط رسازی های الومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبند بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. پشه این بازارها می توان سخت 0 و سرامیک هایی را پیدا کرد که از قديم باقی درمانده اند و یا دارای اسوه های قدیمی می باشند. فلکس استون را می توان تقریبا بر روي هر سطحی شا مل بتن ، بلوک سیمانی و سا پرپشتکارها با استفاده از چسب ویژه اجرا کرد. روکش نما یا نمای پانلبندی شده را میتوان به عنوان پانلهای غیر باربری تعریف کرد که به نوعی به سازه نگهدارنده ثابت میشوند.

روکش فلزی در طیف وسیعی از گزینه ها مانند روی، آلومینیوم، مس و فولاد وجود دارد که هر کدام ظاهر و ویژگی خاص خود را دارند. تكنولوژي توليد سنگ مصنوعي از سال 1960 در ايتاليا پديد آمد و در همان دهه اولين كارخانه توليد سنگ مصنوعي در اين كشور شروع به فعاليت كرد. برای انجام پروژه های هوشمند سازی نما از کجا شروع کنیم؟ هر چند در سیستم های کنترل خورشیدی در زمان فصول سرد و برای زوایای پایین تابش نور خورشید در ساعات ابتدایی و انتهایی روز و در جهات شرق و غرب، تدابیری لحاظ نشده بود. در سیستم کرتین وال لامل قطعات به صورت پنل های کوچک به محل پروژه آورده شده و بصورت قطعه قطعه نصب می شوند. حالا حتما این سوال برایتان به وجود آمده است، که لامل چیست، لاملها در واقع همان سازه آلومینیومی هستند، که شیشههای نما روی آنها نصب میشوند. مصا لح نما در رنگ، شکل زبری و خشتی نما تاثیر می گذارد. نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابانها یا میدانها که در آن قرار گرفته است می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید