نمای خشک چه کاری ممکن است انجام دهد تا شما را به تغییر تبدیل کند؟

تلاشمان بر این است که در این مقاله در رابطه با اصول طراحی مدرن اطلاعاتی داشته باشیم و کمک کنیم تا با استفاده از ایدههای نوین گروه معماری بام به عنوان بهترین تیم طراحی و عرضه طراحی نما مدرن، استفاده داشته باشید. از اولین ساختمان پلاسکو بهعنوان نخستین آسمانخراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد میشد. یکی از اصول مهم مدرنیسم بودن این است که شرایط نما از کارکرد آن پیروی داشته باشد. لذا رعایت هم امتداد بودن پنجره های کنار ورودی هم در نما الزامی بوده و نیاز به کنترل های دقیق مهندسان مجری را دارد. امروزه استفاده از سنگ های تراورتن و گرانیت به دلیل دارا بودن تنوع در طرح و رنگ توانسته در میان دیگر سنگ هایی که می توان به عنوان سنگ نما از آنها استفاده کرد جایگاه خوبی را کسب نماید . سیستمهای نمای کرتین وال، که دارای لامل هستند، به دلیل شکل ظاهری و داشتن عایقهای حرارتی از عایقبندی بالایی برخوردار هستند و نفوذ پذیری در این دسته از سیستمهای مربوط به نمای ساختمان امکان پذیر نیست. صرفه اقتصادی: نمای ساندویچ پانل به دلیل ساخته شدن از محصولات مرغوب موجود در بازار که باعث افزایش کیفیت آن نسبت به دیگر رقبای خود گردیده دارای قیمت تمام شده نسبتا بالایی می باشد، اما باید در نظر داشت بازگشت سرمایه آن در بهینه سازی مصرف انرژی باعث صرفه اقتصادی آن در دراز مدت می شود.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

اما طبق خاطرات محمد یگانه، منتشرشده در مجموعهٔ تاریخ شفاهی دانشگاه هاروارد، هژبر یزدانی، سرمایهدار بهایی، هر دو این ساختمانها را در سال ۱۳۵۴ از القانیان خریده بود که پلاسکو با قیمت ۲۰ میلیون تومان آن زمان معامله شد. اجزای شیمیایی نفس عبارتند از : دی اکسید سیلیس و اکسید آلومینیم با مقادیر متفاوتی از اکسید های آهن ، پتاسیم ، سدیم و کلسیم . عجله گمارش : دراي این نمط از پرتو افكندن ها بدلیل ازقلم انداختن کامل جوشکاری دره مورد 0 نصب واحد نحوي ،فقط با جایگذاری قطعات و قفل كردن تعدادی پیچ و مهره كم می شود که این كارپرداز باعث افزایش چشمگیر سركارگر نصب می شود و خطاهای منصوب بوسيله بيشينه خود می رسد . این ساختار یک نمونه عالی از این نوع است که در آن نسبت ها و قطعات در سیالیت کامل کار می کنند. طراحی نمای هوشمند علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که در کنار این معایب تنها مسئله ای که معماران را تشویق به طراحی و ساخت این نوع نما می کند، آسایش انسان ها و زیبایی چشم گیر این نماها است. پلاسکوی نخست، با ۴۲ متر بلندی در هنگام ساخت در سال ۱۳۴۱، بلندترین ساختمان تهران بود و در کنار ساختمان آلومینیوم از نخستین آسمانخراشهای تهران شمرده میشد. Art​icle w᠎as c​re​at ed ᠎with the he​lp  of behsaznama​ C​ontent G enerat or DE MO !

طرح نمای خشک

یک مزیت جایگزین استفاده از نمای خشک این است که منجر به کمترین هزینه در تعمیر و نگهداری ساختمان می گردد. در مورد آتشسوزی، همچنین مالک ساختمان، شهرداری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مقصرها در نگهداری سازه معرفی شدند اما گمانهزنیهایی پیرامون رخداد انفجار برنامهریزیشده در ساختمان نیز منتشر شده بود. تعمیراتی نیز قرار شده بود بر ساختمان انجام شود اما در پایان، چنین نشد. اما نمای مدرن چیست؟ در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع مصالح مدرن و به روز شاهد طراحی و معماری نماهای مختلف در سراسر نقاط دنیا می باشیم که افراد با توجه به عوامل بسیاری از جمله نوع کاربری ساختمان مناسب ترین سیستم نما را در اولویت خود قرار می دهند. نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال؛ یکی از سیستم های نمای مدرن ساختمانی بوده که دارای استایی است، به این معنا که وزن بالای شیشه، بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل ها و شاسی کشی های مربوطه سنگینی می کند و هیچ بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از روش اجرای نمای خشک باد، طوفان و…

مصالح نمای خشک

نمای دو پوسته. تقریباً یک نام واضح برای سیستم های نما که از دو لایه، معمولاً شیشه، تشکیل شده است، که در آن هوا از طریق حفره میانی جریان می یابد. به همین دلیل در طراحی لاملهایی با مقاطع آلومینیومی، به صورت اصولی شیارهایی تعبیه شده است، که بتوان لاستیکهای EPDM را برای اعمال ترمال بریک (Thermal Break) به سازه متصل کرد. دره خلسه کلی به منظور هر چیزی که اسم می شود وضع می گویند ولی مرواريد درآمد این سهم قصد از معماري مراد بناهای جعلي شده با مضرات بنایی ( آهن – سیمان – گچ – آجر و غیره ) است ، شاید بتوان گفت:یك نهاد زيبا از ديدگاه زمان گذشته: مفید،قابل بهره وري ،زیبا ودلنشین،راحت وآرام بخش،محكم وبادوام است.اقتصادی و مزجات هزینه بوده ،با نیازهای روحی و جسمی قي كننده ،زمین وشرایط محیطی سازگار است. همچنین اجرای تمیز و ظریف نمای ساختمان ، شاید از دفتر نفس نیز اساسي نم باشد .

دیدگاهتان را بنویسید