نمای خشک نکات و راهنما

قابلیت همکاری و یکپارچگی بین اصول طراحی نما، تحلیل و اجرای نما در عمل معماری باعث می شود تا سیستم های نمای ساختمان به طور خاصی استاندارد شوند. هنگامی که به سراغ طرحی نمای خانه خود بروید که ساختمان شما در بهترین شرایط ممکن باشد، معیارهای خاصی وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید. بر روی قیمت اجرای نمای ساختمان موثر هستند. اجرای نما به صورت خشک سیستمهای متفاوتی دارد که بر اساس نوع مصالح آن روشهای متفاوتی دارد. بسیاری از ما فکر می کنیم که طراحی داخلی یک خانه از ظاهر خانه مهمتر است، اما شکل نمای خارجی خانه شما به عنوان پوسته یک ساختمان تصور می شود. یکی از ویژگیهای اجرای نمای خشک، ایجاد عایق حرارتی و صوتی در آن است، به این صورت که بین بدنه ساختمان و اجزای نمای ساختمان عایق حرارتی و صوتی قرار میگیرد. یکی ازمزیت های HPL قابلیت ارتجاع و چگالی کم است، که از انواع نمای خشک ایمن در برابر زلزله به شمار می رود. تا اینکه بعد از سال ها ساخت و ساز زمزمه های متریال جدیدی مثل سنگ، آجر، سیمان شسته به گوش میخورد و بعد از آن متریال مدرنی که بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گرفت وارد معماری ایرانی شد.

چهار راه برای ایجاد اجرای نما بهتر با کمک سگ شما

این مجموعه با بکارگیری مهندسین عمران، معماری، فضای سبز و مهندسین برق و مکانیک در تیم متخصصین خود در بخش طراحی و اجرایی، همواره در پی خلق پروژه هایی متفاوت از هر نظر اجرایی و بهره برداری است و توانسته کلیه پروژه های ساختمانی اعم از ساخت از ابتدا یا مرمت و باز سازی را به صورت مدیریت طرح و تهیه و اجرا (EPC) در هر قالب قراردادی مورد قبول کارفرما (پیمانکاری یا پیمان مدیریت) به انجام رساند. می توان طرح های بی پایانی از نماها را بر اساس ترکیب، سبک، دکوراسیون و حتی رنگ آن ساخت. یکی از روشهای سنتی اجرای نمای ساختمان، استفاده از ملات برای چسباندن مصالح بر بدنه ساختمان است. اجرای نمای خشک برای ساختمانهای مرتفع و برجها راحتتر و سریعتر از روشهای دیگر انجام میشود. یکی از روشهای مدرن در اجرای نمای ساختمان است که میتوان گفت امروزه جای اجرای نمای ساختمان با استفاده از ملات را گرفته است. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. اجرای نمای خشک با سرعت بالایی انجام میشود و در اجرای آن نیازی به استادکار نیست و کارگران ساده هم با نظارت مهندس ناظر و بر اساس نقشهی مهندسی شده قادر به اجرای آن هستند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اجرای نمای ساختمان با استفاده از ملات نیاز به محاسبات مهندسی خاصی ندارد و توسط استادکار انجام میشود. نکتهی مهم در این روش انتخاب چسب متناسب با مصالح است و نیاز به مطالعات نمای خشک نمایان مهندسی دارد. این امر عرصه عمومی را تقویت می کند و به ادغام یک ساختمان جدید در یک محیط ساخته شده موجود کمک می کند. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متعدد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. ورودی ساختمان چگونه خواهد بود؟ به همین دلیل اجرای یک نمای زیبا و کاربردی برای ساختمان بسیار مهم خواهد بود. پس از آماده سازی کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک از نوع پایه آب شما دیگر زمان زیادی در اختیار ندارید که بتوانید عمر مفید یا pot life را برای این نوع رنگ تعریف کنید. استفاده می شود. اجرای نما آلومینیوم کامپوزیت در یزد با توجه کاربردی های فراوانی که دارد همچنان مورد استقبال می باشد. با توجه به اینکه سنگ ها توسط ملات بر روی بنا یا یک سازه قرار گرفته و نصب می گردند و سطح هموار و مسطحی را برای آن سازه به وجود می آورند امکان پیاده سازی سنگ در طرح و اشکال و ابعاد مختلف و متفاوت وجود دارد. Con tent has been g᠎ener᠎ated by G SA Content Gener at or D emov᠎ersion.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اجرا نمای شیشه ای روی لینک کلیک نمایید. بنابراین قبل از اینکه از این محصول استفاده کنید بهتر است با یک فرد ماهر مشورت کنید و ایشان متناسب با بودجه شما و همچنین نوع آب و هوا به شما میگویند که از چه نمایی برای ساختمان تان استفاده کنید. و همین مسئله شاید هزینه های زیادی را به سازنده تحمیل کند. نکته مهم در این راستا چنین است که مراجع ذیربط در حوزه ساختمان سازی هم اهمیت طراحی نما را به خوبی درک کرده اند و با برگزاری جلسات مختلف اقدام به تعیین مقررات و ضوابط کرده اند. به طور کلی میتوان گفت اجرای نمای خشک ساختمان هزینهی بیشتری (حدودا سه برابر) نسبت به اجرای نما با استفاده از ملات و چسب دارد ولی برای تصمیمگیری درست مزایای این روش (نمای خشک) را به خاطر داشته باشید. برای این که این بخش به خوبی انجام شود، طراحی و اجرای آن باید در کنار هم در نظر گرفته شوند. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. ضروری است که تمام ارتفاعات ساختمان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از توسعه کلی در نظر گرفته و طراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید