نمای خشک ممکن است وجود نداشته باشد!

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، اجرای فضای سبز در نما از دیگر مواردی است که در طراحی امروزی نما به کار برده می شود. به طور مثال برای اتصال نمای شیشه به زیرسازی از آداپتور استفاده می شود. اصول معماری و مهندسی به طور کامل در آن رعایت شده باشد. FacadeForum مجموعه رویدادی است که توسط آلومینیوم شیشه تهران مشاور تخصصی نما در قالب بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت و با هدف توسعه همکاری فنی و علمی در اکوسیستم مهندسی نما کشور و بهرهمندی از تجربیات و دانش جمعی برگزار می گردد. دومین دورهی مهندسی نما برای معماران و مهندسین به صورت ترکیبی از وبینار و سمینار های حضوری برگزار میگردد. عمده دروس توسط مدیران آلومینیوم شیشه تهران مشاور تخصصی نما تدریس خواهد شد ولی حسب ضرورت از سایر متخصصین و کارشناسان فنی حوزه های مرتبط جهت پوشش حرفه ای تر استفاده خواهد شد. اندود در واقع پوشش یکنواختی است که بر روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود. مزیت بزرگ آن ها سبکی و کار کم در محل کارگاه ساختمانی است. 1- در زیرسازی یا شاسی کشی ابتدا نقشه ای رو برای تعیین ابعادِ پروفیل ها، محل اجرای اون ها، محل های جوشکاری و دیگر موارد تهیه میکنن.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . معمولا از 8 نوع سنگ به رنگ های اصلی قرمز جگری، قهوه ای، لیموئی، سفید، کرم، سیاه، سبز، سفید استخوانی در این نماها استفاده می شود.

همیشه یکی از دغدغه های اصلی مالکان در طراحی نما بحث نورپردازی صحیح دتایل اجرای نمای خشک نما بوده است. مصالح اصلی سنگکاری، انواع سنگهای ساختمانی است. اگر تهویه حفره با خدمات ساختمان یکپارچه باشد، هوای گرم شده توسط خورشید را می توان به ساختمان وارد کرد، تهویه طبیعی خوبی ایجاد کرده و در تابستان نیز به صورت عکس عمل می کند که از بهترین انواع نمای خشک در حفط انرژی محسوب می شود. مدرن ترین نمای رومی با سیمان: در اجرای نمای ساختمان ها، می توان از سیمان سفید نیز استفاده نمود. مواد و مصالح مورد استفاده در این نما معمولا سنگ، پودر سنگ و سیمان سفید می باشد. بعد از زمان حدود ۲۰ دقیقه که سیمان گیرش اولیه پیدا کرد با فرچه یا ابر خیس روی کار را شسته تا سیمان روی سنگ دانه ها پاک شود و سنگ دانه ها نمایان شوند. نمای شسته حاصل از ترکیب درصد معینی از سیمان سفید یا سیاه ( با توجه رنگ نمای پایانی انتخاب میشود) و پودر های رنگی طبیعی یا پودر سنگ رنگی و سنگ های نمره بندی شده به همراه آب ترکیب شده و ملات مینماییم و بوسیله ماله و سایر ابزار اهای سیمانی کاری روی سطح کار اجرا می شود.

مجری نمای سرامیک خشک

سرامیک نمای ساختمان دره در مدل های متباين است که سرامیک طرح محك دارای معامله فروش عالی می باشد. طبقات نیز شامل یک طبقه پارکینگ به همراه چهار طبقه مسکونی هستند.در هر طبقه نیز دو واحد سه خوابه تعبیه شده است. اگر به هر دلیلی در پروژه ی خود گالن های اضافی از رنگ نمای ساختمان آکریلیک داشتید لازم است که آن ها را در یک شرایط مساعد محیطی نگهداری کنید. ۳- سنگ های تراورتن خود را قبل از نصب بچینید و طراحی کنید. کیفیت نمای پایانی به ظرافت و مهارت استاد کاران بستگی داشته و از انواع سنگ ها و پودر های رنگی می توان سنگ کریستال و پودر کریستال ، سنگ جوشقان و پودر جوشقان ، و سایر های سنگ های رنگی مانند سنگ قرمز ، سنگ جگری ، سنگ لیمویی، سنگ مرمر، سنگ سیاه و سنگ سبز، پودر سنگ و سایر مصالح در این نماسازی مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از خواسته های کارفرما استفاده ی حداکثر از نور، تأمین دید و گسترش پروژه از درون به بیرون بود که موجب تعریف مجسمه وار بنایی کاملا مدرن و ساده گردیده و رنگ غالب سفید و نوارهای تیره رنگ دور آن با پنلهای براق و درخشنده ی مس امکان رؤیت گذار زندگی بنا در مرور زمان با تحول رنگ مس را به عرصه کشانده است. Po​st w᠎as created  with G᠎SA Con​tent Generator D​emov er sion.

دیدگاهتان را بنویسید