نمای خشک ساده که مشتریان را جذب می کند

طراحی نما یکی از حساس ترین مراحل طراحی ساختمان است. نمای سیمان سفید نیز با استفاده از مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ و آب و با استفاده از ماله بر روی دیوار پیرامونی ساختمان انجام میشود. البته به شرطی که از سیمان سفید و پودر سنگ با کیفیت استفاده شود. در روش خشک از شاسی کشی فولادی استفاده میشود اما در روش دوغابی از مخلوط سیمان و آب استفاده میشود و در نهایت با پودر مخصوص بندکشی میشود. از مزیتهای روشهای اجرای کرتین وال در این سیستم میتوان به زمان بسیار کوتاه برای اجرای آن، مناسب و مقرونبهصرفه بودن در اجرای پروژههایی که نیاز به مراحل اجرایی بیشتری دارند و کمتر بودن تدارکات موردنیاز در اجرای آن اشاره کرد. در واقع، آنها به چیزی بیش از یک شستشوی معمولی نیاز ندارند تا ظاهری تمیز و نو داشته باشند. نکات اجرایی آجر در نما باید مو به مو و به شکل اصولی رعایت شود تا در نهایت خیالی راحت از بابت زیبایی و مقاومت سازه خود داشته باشید.

نما های خشک

معماری ساختمان در دو بخش ۱۵ و ۵ طبقه طراحی گردید و سازه بر این پایه شکل گرفت. این شیدرها در سایزهای مختلف از 10 cm تا 25cm با استفاده از قالبهای فابریک به همراه کلیه اتصالات و ملحقات طراحی شده به صورت اختصاصی در اختیار گروه ساخت و اجرای آکام گسترکیش (AGK) قرارگرفته که بر اساس نیاز و طراحی نمای ساختمان اجرا و نصب میگردد. هنگام استفاده از یک سبک نمای اولیه ، تحقیقات مناسب نیز مورد نیاز است. همین موضوع سبب شده هنگام بروز زلزله ای همچون زلزله کرمانشاه اگرچه تعداد زیادی از ساختمان از نظر سازه ای سالم باقی ماندند اما نمای این ساختمان ها دچار ریزش شدند. انواع دیگر نمای ساختمان مانند نمای آلومینیومی نیز توسط شاسی کشی فولادی به سازه اصلی ساختمان متصل میشود. به عبارت دیگر در وضعیتی که بیشترین خطر مربوط به زمین لرزه عمدتا به ناامن بودن درون ساختمان های مسکونی خلاصه می شود؛ نماهای آماده سقوط در بخش قابل توجهی از ساختمان ها، شهروندان را با خطر مربوط به بیرون ساختمان مواجه کرده است. نتایج بررسی ضوابط و مقررات فرادست ساختمانی و گزارش کارشناسی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از شکل عجیب تخریب ساختمان ها در زلزله کرمانشاه از وجود یک تهدید متفاوت برای پایتخت حین زلزله بزرگ خبر می دهد.

تفاوت فایبر سمنت برد و پانل بوردکس چیست؟

نماهای کرتین وال، سیستمهای غیرسازهای پوششی برای دیوارههای خارجی ساختمان هستند، که معمولا در نمای ساختمانهای بزرگ و چند طبقه کاربرد دارند. نمای مدرن اما با کاربرد محصولاتی نوین، سازگاری معماری با شرایط آب و هوایی را نشان میدهد که کمک زیادی به کاهش اثر کربن میکند. سازنده بر اساس کیفیت مدنظر، موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و هزینه اقدام به انتخاب مصالح نما می کند. فایبر سمنت برد نوعی از پانل سیمانی اتوکلاو شده است در حال که پانل بوردکس از جنس گچ برگ و با الیاف است اما گچ آن اصلاح شده است و در مقابل آب کاملاً مقاوم است. تفاوت فایبر سمنت برد و پانل بوردکس چیست؟ استفاده از مصالح نوین مانند فایبر سمنت برد و پانل سیمانی و پانل بوردکس وارداتی از ترکیه نسبت به مصالح سنتی از نظر زمان اجرا برتری دارند. پیش از ریختن دوغاب به سرامیک ها اجازه بدین که 24 ساعت استراحت کنن. پیش از اجرای نمای سیمانی باید کروم بندی به درستی صورت گیرد در غیر این صورت ممکن است موج در نما ایجاد که منظره خوشایندی نخواهد داشت. طراحی و اجرای نمای ساختمان به نظر امری غیر ضروری جلوه می کند.

رسم غلط در طراحی و اجرای نمای غالب ساختمان ها باعث شده در عمده شهرها از جمله پایتخت، ۶ خط قرمز مرتبط با معماری، پشت نماها دفن شود. استفاده از این نما میتواند در افزایش استحکام و مقاومت یک ساختمان تأثیر مثبتی داشته باشد. ویژگی های پروفیل آلومینیوم رضوان که موجب استفاده در نمای خشک می شود نظیر: مقاومت در برابر عوامل محیطی، وزن سبک، استحکام و ایمنی بالا می باشد. در این گزارش یکی از علت های اصلی ریزش نمای ساختمان ها، رعایت نشدن ضوابط کامل در اتصال آنها به جداره ساختمان و تنوع مصالح در نمای ساختمان ها عنوان شده است، بنابراین نماها بخش ضعیف ساختمان ها در شهرهای کشور هستند که به شدت در برابر ارتعاشات ناشی از زلزله آسیب پذیر هستند. نمای کرتین وال در برابر لرزش های زمین لرزه و طوفان ، سرقت ، حرارت ، آتش سوزی و… نمای کرتین وال، انواع و اقسام و زیادی دارد و پر کاربردترین آنها که حتما شما هم زیاد در ساختمانهای ساخته شده در کوچهها و خیابانهای اطراف محل زندگیتان دیدهاید، نماهای کرتین وال شیشهای هستند.

This c on​te nt has  been do ne ​wi th G᠎SA  Co nt ent ​Genera to r DE MO.

نادیده گرفته ترین واقعیت در مورد نما های خشک فاش شد

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد سرامیک پرسلانی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید