نمای خشک بدترین دشمن شماست. 10 راه برای شکست دادن آن

ساختمانهایی که دارای نما هستند در برابر ترکهای ناشی از دما یا تغییرات آب و هوایی، جذب آب، نور خورشید و انواع آلودگی در مقایسه با سازه های بدون نما مقاوم تر هستند. هر چه چگالی پنل بیشتر باشد، اندازه سلول بر روی سطح آن کوچکتر است و مصالح نهایی سنگینتر و محکم تر خواهد بود. الوار ، زیبایی شناسی را تکمیل می کند، به راحتی تغییر می یابد و نگهداری می شود، و می توان از طریق برخی از فن آوری های درمان، از جمله ارتقاء عملکرد آتش، آن را حتی بهتر کرد. متریال مورد استفاده یک عنصر اساسی است که علاوه بر چشم نواز بودن باید دارای استحکام خوب، طول عمر مناسب و استانداردهای لازم با توجه به بودجه ای که برای آن هزینه شده است، باشد. نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد.

نحوه نصب نمای خشک

در عصر امروز با ادغام ویژگی های کلاسیک و مدرن، سبک معاصر تکامل یافته است. ویژگی مهم دیگر پنل های آلومینیومی درصد بسیار پایین احتراق آنهاست. زنجیرهای آلومینیومی در طراحی مدرن نما علاوه بر بهبود کیفیت بصری، به ایجاد آسایش دمایی داخل ساختمان نیز کمک کرده و با کاهش انتقال حرارت نور خورشید، علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، امکان تهویه فضاهای داخلی را فراهم میکند. ورق پانچ نمای آلومینیومی به دلیل ویژگی های همه کاره و وزن سبک، یک نمای ساختمان محبوب برای معماران و طراحان است. ای کوتینگ یا پوشش الکتریکی که با ایجاد جریان الکتریکی، رنگ بر روی پروفیل و یا ورق آلومینیوم مونتاژ شده قرار میگیرد میگویند.ای کوتینگ یا پوشش الکتریکی به روش غوطه وری، یک فرایند با تکنولوژی بالا است که اخیراً در پنجاه سال گذشته توسعه یافته است. این ورق ها جنبشی است ودر هنگام وزش باد به صورت امواج بالا و پایین می رود ومانند موج تاب می خورد. روکش آلومینیومی نیاز به نگهداری کمی دارد و در صورت لزوم می توان آن را به راحتی رنگ آمیزی کرد. علاوه بر این، پایدار است زیرا می توان آن را بازیافت کرد. اجرای هندریل شیشه ای باعث زیباتر شدن محیط شده و با بازتاب نور در روز سالن ها و ساختمان ها را روشن تر می کنند و با استفاده لامپ های کمتر می توان در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کرد.

6 تعاریف جدید درباره نمای خشک نمایان نمی‌کنید معمولا نیاز برای شنیدن

اگر سر فواره ها پایین تر از سطح آب تعبیه شود، زیبایی بیشتری دارد. در مقایسه با سطوح رنگ شده، این نما نیاز به تمیز کردن یا تعمیر بسیار کمی دارد. سنگ گابرو:سنگ گابرو از جمله سنگ های آذرین درونی است که بافت آن درشت بوده و رنگی تیره دارد.گابرو در رنگ های خاکستری مایل به سبز،سیاه و سبز موجود است و اگر سطح آن صیقل داده شود زیبایی بی نظیری را به تصویر خواهد کشید.این سنگ به دلیل عدم آسیب در برابر هوازدگی،برای کفپوش و نمای خارجی ساختمان مناسب است.سنگ گابرو با جذابیت خاص خود برای ساخت کانتر آشپزخانه و کاشی گزینه ای ایده آل است و هم در دکوراسیون داخلی و هم نمای خارجی کاربرد دارد. لوورهای آلومینیومی و خود آلومینیوم به راحتی قابل بازیافت هستند بدون اینکه کیفیت آن از بین برود. لوورهای آلومینیومی می توانند برای کنترل آفتاب یا کنترل دمای ساختمانها ساخته قطعات نمای خشک شوند. با اندکی تأمل درمی یابیم که اجرای نما به روش خشک می تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان فعال نمودن چندین جبهه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرا افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از اکیپ های آموزش دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آموزش لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن ضمن تأثیر مستقیمی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری های احتمالی خواهند داشت قطعاً در افزایش کیفیت اجرا نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. Data was c reated by G SA​ Content G​enerator Dem᠎ov᠎er si᠎on!

کرتین وال – شش شکل مشکل

سنگ طبیعی برای روکش نما نیز یک انتخاب سنتی و قدیمی است. روکش فلزی در طیف وسیعی از گزینه ها مانند روی، آلومینیوم، مس و فولاد وجود دارد که هر کدام ظاهر و ویژگی خاص خود را دارند. با این حال ممکن است در طراحی فضاهای داخلی ما محدودیت هایی در رنگ و ابعاد سنگها (به دلیل ناکافی بودن نور طبیعی فضا و ) وجود داشته باشد و یا عواملی همچون رطوبت زیاد،نیاز به نظافت مکرر محیط و اهمیت داشتن سختی در مقابل سایش و براقییت ساب سطح سنگ،انتخاب ما را محدودتر کنند. استفاده از رنگ تیره و بافت نامنظم آجر چشم نواز و متفاوت خواهد بود. نمای کرتین وال به طور کلی، از پروفیل آلومینیوم همراه با خدمات رنگ های پودری الکترواستاتیک و یا آنودایزینگ تولید می شوند. بازیافت آلومینیوم تنها 5 درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید آن را می گیرد. سنگ بادبر:سنگی است که با تیشه کاری کاملا شکل منظمی یافته و بویژه یک طرف آن شکل صاف به خود میگیرد.سنگ بادبر را در تونل سازی،پل سازی،جدول سازی،دیوار های باربر و غیر باربر،سنگفرش و پله استفاده می کنند و یکی از عمده ترین کاربردهای مهندسی سنگ لاشه و مالون بویژه در نقاط کوهستانی اجرای قوسهای سنگی است که در پلها،درگاهها و طاق.زیرین دالانهای سنگی مورد مصرف قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید