می‌توانید نماهای مدرن نگاهی به Pass؟

از طرفی دیگر با توجه به اینکه متریال های نما روز به روز در حال افزایش هستند انتخاب اینکه چه نوع متریالی برای نما مناسب است کار اجرای نما را سخت تر می کند. ظهور معماری و نمای مدرن را می توان از قرن ۱۹ میلادی در اروپا دانست و معماری مدرن به معنای استفاده از آخرین یافته های علم و فناوری است. ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند. این ساختمان مسکونی نیز یکی دیگر از پروژه های دفتر معماری شهاب علیدوست و همکاران می باشد که در تهران قرار گرفته است. ترین افراد با تخصصهای مرتبط هنر زیبا سازی و زیبایی شناسی به کنترل طرح های بزرگ و کوچک معماری و شهری از نقطه نظر هماهنگی نمای بیرونی ساختمانها و محیط شهری یعنی از جنبه های رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضای پر و خالی نما، رعایت اصول هماهنگی و تناسبات و… آجرهای نسوز را به روش های مختلفی دسته بندی می کنند که رایج ترین این دسته بندی بر اساس روش نصب آجر نسوز ، نوع اتصال و ترکیب شیمیایی آجرنسوز است.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

فایبر سمنت برد یا همان پانل سیمانی الیافدار، سیستم نوین ساخت و ساز خشک در صنعت ساختمان می باشد، که با بهینه سازی و ایجاد بافت و الیاف در این محصول، منجر به ارتقای کیفیت و بازدهی بسیار بالا و کاربری بیشتر در این متریال شده است. نمای سرامیک خشک به علت داشتن ویژگی های مثل: مقاومت بالا در برابر شوک های حرارتی و مکانیکی (استحکام در مقابل ضربه، مقاومت در برابر تغییرات درجه حرارت و غیره)، نفوذ ناپذیری در مقابل آب، غیرقابل اشتعال بودن، عدم تغییر فیزیکی و زیبایی ظاهری در طی زمان، قابلیت تغییر اجزاء، نگهداری آسان و… آجر نسوز با توجه به وزن کم وسبکی ، برای نصب نیازی به سازه نگهدارنده ندارد و در برابر آتش سوزی و دماهای بالا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. در دهه های اخیر پدیده های شدید آب و هوایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ در نتیجه، آماده سازی خانه در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و محافظت اصولی از دیوارها بسیار مهم است. فلاشینگ نما ابزاری جهت پوشاندن سقف شیروانی ها، قرنیز پشت بام ها که مانع از ریزش آب بر روی سطح پوشانده شده می باشد. اجرای پوشش بام سوله ها انبارها کارخانه ها،کارگاه های صنعتی و سالن های ورزشی،استخرها،پاساژها،ساختمانهای ویلایی،نورگیرها و …

در واقع پاسخ به پرسش طراحی نما مدرن چیست سبک مدرن ۲ اصل مهم دارد که با استفاده از ایده ها و خلاقیت های جدید به اجرای یک فرم بنا در عین سادگی می پردازد . سنگ های به کار رفته در زیر پنجره ها دارای شیاری مثلثی شکل و نرده ها دارای فرمی زیگزاگی هستند که از ویژگی های بارز سبک آرت دکو به حساب می آید. نمای ساختمان دارای پوسته پرمنفذ و متخلخل در قسمت راه پله است که باعث می شود تا هوا در فصل گرم تابستان در این فضا جریان داشته باشد، و همچنین فرصتی برای تهویه هوا برای این فضا و واحدها فراهم شود. این آپارتمان مسکونی در تهران قرار دارد و دارای نمایی مدرن می باشد. این پروژه ها در مناطق مختلف ایران قرار گرفته و در سبک ها و طرح های مختلفی طراحی شده و به اجرا در آمده اند. در طراحی نمای این پروژه از سنگ تراورتن و سبک آرت دکو استفاده شده است. در این راستا و در جهت ایجاد فضای اداری مناسب، پوست دوم مطابق با ساختار مدولار نما و ساخته شده از آلومینیوم طراحی شده است که با استفاده از بازی نور و سایه و همچنین می تواند یک محیط داخلی اختصاصی ایجاد کند و امکان اجرای فضای سبز در طبقات به عنوان طرح توسعه آینده زیر نظر مدیریت واحد مجموعه را فراهم سازد. This data w᠎as written ​by G SA Content​ Gen er᠎ator Demoversion​!

مجری نمای سرامیک خشک

همچنین باید این نکته را نیز افزود که نمای هر ساختمان علاوه بر جذب مخاطب و تأثیرگذاری بر آن نقش مهمی نیز در زیباسازی منظر شهری خواهد داشت. برای تسلط بر نور خورشید، کنترل آن و همچنین حفظ حریم خصوصی، متریال فلز کار شده روی نمای ساختمان با برش CNC به صورت شبکه ای در آمده است. برای طراحی نمای این ساختمان برای کنترل تابش نور خورشید در قسمت های جنوبی و غربی ساختمان، از یک پوسته نیمه شفاف در شبکه اصلی استفاده شد که استعاره ای از ساقه ی گندم روی آن در قالب لعاب سرامیک وجود دارد. ۶ – بتن : پنل های بتنی اکسپوز که به بتن نما نیز معروف است ، قطعات پیش ساخته بتنی هستند که برای نماهای مدرن استفاده می شوند و به دلیل سطحی صاف و یکپارچه انتخاب خوبی برای طراحی نمای مدرن ساختمان است . در یک میدان یا چهارراه هماهنگی کنجهای ساختمان هایی که در چهار طرف آن قرار گرفته است می تواند در نمای شهری تاثیر زیبایی داشته باشد. مصالح نما در رنگ، شکل، زبری و خشنی نما تاثیر می گذارد. جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. اما در عین حال بر اساس ترکیبی از اجزا مختلف بر حسب عملکرد، ابعاد و مصالحشان شخصیت خاص خود را دارد.

دریافت بهترین برنامه نرم افزار برای افزایش انرژی مصالح نمای خشک شما

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای مدرن لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید