معدن طلای استفاده نشده نمای مدرن که درباره آن تقریبا هیچ‌کس می‌داند

یکی دیگر از سبکهای رایج در طراحی نما ویلا، سبک روستایی یا روستیک است. هر متریالی ویژگی های خاص خود را دارد و متناسب با هر پروژه انتخاب میشود، طراحی داخلی پیچیده نیست اما یک تخصص بسیار خاص است که احتیاج به ذوق و خلاقیت بسیاری دارد، انتخاب و چیدمان این متریال ها در کنار یکدیگر وظیفه طراح است. اگر فردی به سبک مدرن محوطه سازی علاقه داشته و در عین حال نمای کلاسیک را نیز دوست داشته باشد، در چنین شرایطی یک عدم هماهنگی بین محوطه و نما به وجود میآید. طراحی نمای تالار عروسی باید تابع یک سبک خاص باشد و تناسب آن با قسمت داخلی تالار عروسی و محوطه ضروری است. طراحی نما به سبک ایرانی، با بهره گیری از مصالح ساختمانی بومیو غالبا از آجر است. زیرسازی یا شاسی کشی: ایجاد بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نمای مورد نظر در سازه ساختمانی. یکی از زیباترین طرح نماهای ساختمانی نمای چوبی است که این روزها در ساخت خانه های مدرن اجرا می شود. نمای هر ساختمان، به نوعی هویت آن به حساب میآید و کارفرمایان همان قدر که به طراحی داخلی و محوطه تالار عروسی توجه میکنند باید به طراحی نمای تالار عروسی نیز دقت کافی داشته باشند.

طرح نمای خشک

هر چه متراژ زمین بیشتر باشد، شکوه و عظمت بنا که به سبک کلاسیک طراحی شده باشد، بیشتر به چشم میآید. متداول ترین نماهای مورد استفاده در ایران عبارت است از نمای آجری، نمای سنگی و نمای سیمانی ولی در بعضی از ساختمانها از نمای گچی استفاده مینمایند که به وسیله گچ بری و سر ستون سازی شکل زیبایی به نما میدهند با توجه به اینکه گچ از مصالحی است که در مقابل آب مقاومت نمینماید باید توجه نمود که برای نما سازی از گچ مخصوص که در مقابل آب مقاوم باشد استفاده نمایند. حداقل عرض سنگ بادبر 200 میلی متر ، حداقل ارتفاع سنگ بادبر 150 میلی متر و حداکثر بار سنگ 40 میلی متر ، حداقل ضخامت سنگ نمای ریشه دار 150 میلی متر و سنگ پلاک نما 20 میلی متر باید باشد . قبل از نمای خشک متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از متریالهایی که میتوان در در طراحی داخلی استفاده کرد را مورد بررسی قرار دهیم. ​This po st h​as been  done wi th behsaznama C on te᠎nt Generator DEMO !

چه کاری می توانید انجام دهید تا قطعات نمای خشک خود را از تخریب توسط رسانه های اجتماعی نجات دهید؟

در این سبک طراحی نمای ویلا از عناصری استفاده میشود که نمایانگر فرهنگ خاص آن منطقه است. چنانچه کارفرما طراحی نورپردازی را هم از مجری بخواهد، هزینه طراحی نما افزایش پیدا خواهد کرد. اگرچه مشخصات آن بسته به نياز پروژه متفاوت خواهد بود، اما نماي کرتين وال شيشه اي مدرن عناصر مهم را در نظر مي گيرند، از جمله تأثيرات انبساط و انقباض حرارتي، نوسان و حرکت ساختمان و بازده حرارتي. کلیسا و قصر، به عنوان مهمترین کارهای گذشته، اهمیت خود رااز دست دادند، و از آن زمان به بعد موسسات عمومی دولتی ، «توسعه» خانه را مورد توجه قرار دادند. برای نماهای آجری بهتر است آجرها را قبل از مصرف تیشه داری نمود منظور از تیشه داری این است که اضلاع آجررا به وسیله تیشه یا ماشینهای تراش مخصوصی کاملاً گونیا می نمائیم برای پهن کردن ملات نماهای آجری معمولاًاز شمشه ملات استفاده شرکت اجرای نمای سرامیک خشک می کنند. در واقع ساختمان و نمای آن، محوطه سازی و فضای سبز، باید همگی از یک سبک مشخص پیروی کنند. ​Th᠎is post w as generat ed ᠎wi th behsaznama Con tent  G᠎en erat​or Dem over sion!

نمای کلاسیک، به طور کلی یک نمای تجملی به حساب میآید که محدودیتهایی برای آن در برخی از شهرها در نظر گرفته شده است به همین دلیل پیش از طراحی نمای ساختمان به این سبک، از آخرین ضوابط طراحی نمای ساختمان، باید آگاهی کافی داشت. به طور کلی، طراحی نمای کلاسیک در مجتمعهای تجاری که ارتفاع زیادی دارند، جلوه چندانی ندارد و بیشتر در ساختمانهای کوتاه تر مورد استفاده قرار میگیرد. برای ساختمانهایی که ارتفاع زیادی دارند، باید تست تونل باد با دقت بالایی انجام شود که اهمیت این مسئله در مناطق بادخیز به مراتب بیشتر است. اینها نمای مدرن سازگار با محیط زیست و مقاوم هستند که ارزش و جنبه طراحی ساختار ساختمان را افزایش می دهند. حسن روحانی در ۱۲ بهمن در حکمی، محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس را به ریاست «هیئت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» گذاشت و از وی خواست تا در دو ماه «گزارش ملّی» این رخداد را آماده کند. طراحی یک نمای خوب از هر حیث تأثیرات مثبت زیادی بر روی بهره برداران ساختمان خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید