مراقب نمای سنگ Scam باشید

نما یکی از اجزای مهم و اصلی ساختمان است چرا که در معرض دید همگان بوده و اولین پدیدهای است که افراد را در مورد یک ساختمان به خود جذب میکند. اما با استفاده از تماشای نمای بیرونی ساختمان، میتوانند قضاوت کنند و تصمیم بگیرند که این ساختمان پراهمیت است و دقت خاصی برای طراحی آن انجام گرفته است. علاوه بر نقش موثر نماکاری در زیبایی ساختمان، نماکاری در کاهش انرژی مصرفی و صرفه جویی در هزینه ها نیز تاثیر گذاراست. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. A᠎rtic le h​as  be​en creat​ed  with behsaznama C on​te nt G​enerator Dem oversion!

دو نکته بسیار حائز اهمیت است.

فراوانی، تنوع، استحکام و امکان ترکیب با مصالح دیگر، از جمله مهمترین نقاط قوتی هستند که در زمان مشاوره نمای ساختمان، سازندگان را به استفاده از سنگ در نمای ساختمان ترغیب میکند. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. نوآوریهای تکنولوژیکی منجر به توسعه مصالح نما با صرفهجویی در انرژی شده است. در مورد استفاده از سنگ در نما دو نکته بسیار حائز اهمیت است. لازم است بدانید، که در نمای کرتین وال، لاملها در دو بخش افقی و عمودی ارائه میشوند. نما، اولین جز در ارتباط با مخاطب است که باید از تمامی جهات زیبایی شناختی مورد بررسی قرار گیرد. در طراحی نمای آپارتمان به سبک مدرن نیز از اشکال هندسی ساده، خطوط صاف و یا واضح،ترکیب اشکال به صورت نامتقارن، بام های مسطح، طرح های باز و آشکار استفاده می شود و ترکیب این طراحی با متریال مدرن روز مانند شیشه، فلز، بتن و… قطعات با هندسههای پیچیده باید به صورت پیشساخته تولید شوند و به صفحات فلزی که از پیش در قسمت خارجی تعبیه شدهاند متصل شوند.

سیستم های مدرن نما

Post was created ​with the help ᠎of behsaznama Conte nt Gen​erator Dem​ov᠎ersion᠎!

راز اجرای نما

برای ساخت دوغاب از ماسه شسته با ضریب نرمی متوسط و سیمان با عیار ۴۰۰ کیلوگرم در مترمکعب استفاده میشود. در نمای خشک مصالحی که پوسته ساختمان را تشکیل می دهند، به اندازه ای از دیواره اصلی فاصله دارند. در واقع طی سالهای گذشته ، در مناطق مختلف تهران بویژه مناطق ۱ تا ۳ ، ساختمان های کلاسیک بسیار زیادی ساخته شده است. در این روش مانند دیوارچینی عمل میکنیم یعنی با استفاده از شمشه گذاری و ریسمان کشی دیوارچینی میکنیم و در هر مرحله تراز بودن دیوار را چک میکنیم. بعد از انتخاب نوع سنگ مناسب برای اجرای نما، باید با استفاده از شاقول یا دوربین، بیرونیترین قسمت ساختمان مشخص شود. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. پیوستگی مناسب با دیوار، قیمت نسبتا کم، سرعت اجرای مناسب و در عین حال زیبایی معمولی، تنوع طرح و رنگ محدود، کدر شدن طی زمان و دشواری تمیز کاری از ویژگیهای عمومی نمای سیمانی است.

قطعات حیاتی نمای مدرن

در اجرای تمامی قطعات بر پایه سیمان باید مراقب باشیم که در صورت استفاده زیاد از سیمان احتمال ایجاد ترک را افزایش میدهیم، به همین جهت از اندود پر سیمان باید جلوگیری کنیم. 4. بر رنگ طبیعی متریال تأکید کنید. متریال استفاده شده در نمای مدرن از تنوع بالاتری نسبت به انواع کلاسیک و معاصر برخوردار بوده و سلیقه افراد بیشتری را در بر میگیرد. در مواردی متاسفانه گزارش شده که به دلیل ریزش نما در زلزله، بارندگی و… برای جلوگیری از ریزش نمای سنگی از اسکوپ کردن سنگ به خارجیترین قسمت دیوار و یا شاسیکشی نما استفاده میشود. برای اینکه پشت سنگ های نما را اسکوپ کاری کنید نباید از سیم های بلند برای سنگ های بزرگ استفاده کنید. در پایه پلیمر از رزین استفاده میشود که نوعی پلاستیک محسوب می گردد، این پلاستیک خواصی همچون عدم زنگ زدگی، سبکی، انعطافپذیری، ذوب و بازیافت مجدد را دارد اما با همه این فواید پلاستیک یک عیب بزرگ دارد و آن هم عدم استحکام می باشد که برای استحکام بخشیدن به آن از ماده فایبرگلاس که خود ترکیبی از سه ماده الیاف کربن، کولار و پلی پروپیلن است استفاده می گردد. سپس پشت سنگها با استفاده از دوغاب ماسه و سیمان پر میشوند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هزینه اجرای نمای خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید