فکر کنید کرتین وال شما ایمن است؟ پنج روشی که می‌توانید امروز آن را از دست بدهید

در دوره پنجم سه بحث اصلی در کمیته های نما پیگیری شد. اگرچه تشکیل کمیته های نما در دوره گذشته مدیریت شهری گام مثبتی برای اصلاح رویکرد بود اما تشکیل این کمیته ها در مناطق براساس بخشنامه داخلی شهرداری بود، از این رو شورای شهر تهران در دوره چهارم شهرداری را ملزم به ارائه لایحه ای برای اصلاح ساختار و رویکرد کمیته های نما در مناطق کرد. در ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری پیش نویس این لایحه تهیه و به معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران ارسال شد. با وجود تاکید بر رعایت الزامات خاص اجرای نمای ساختمان ها در ضوابط و مقررات فرادست به ویژه نحوه اجرای نمای سنگی، یافته های کارشناسان و مدیران شهری از اوضاع شهر تهران نشان می دهد خطوط قرمز مربوط به نما، در ساختمان هایی که دست کم از دهه ۸۰ به بعد ساخته شده اند نه تنها رعایت نشده است بلکه ضوابط ساختمانی مربوط به این بخش از ساخت وساز، پشت نمای ساختمان ها دفن شده است و همین نادیده انگاری راز لرزه ای نماهای آماده سقوط در شهر ها است که در زلزله استان کرمانشاه تجربه شد. این در حالی است که اکثر سنگ های استفاده شده در نمای ساختمان ها ضخامت ۵/ ۱ تا ۲ سانتی متر دارند و نحوه اتصال آنها به سازه اصلی ساختمان استاندارد نیست. Th​is w​as created by behsaznama  Content᠎ Generat᠎or DE MO !

دتایل نمای خشک

الگوی تجربه شده در کشورهای دیگر نشان می دهد اولا نمای ساختمان ها قابل مذاکره نیست و ثانیا لایه های مختلفی روی کاربری زمین و به تبع آن نمای ساختمان ها تاثیرگذار است و به عنوان مثال یکی از لایه های اثرگذار محدوده میراثی و حفاظتی شهرها است. روشهای متعددی برای ساخت نما وجود دارد که حتی محدود به موارد گفته شده در این مقاله نیست اما تلاش کردیم موارد پرکاربرد در ایران را در اینجا بیان کنیم. انواع روشهای مهار سنگ نما در این حالت مهارهای باربر، مرکب (باربر و نگهدارنده)، مهار سطحی و مهار سقف است. از مهمترین معایبی که نمای آجری دارد سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود. قیمت آجر نسوز با توجه به استفاده ازخاک نسوز در متریال آن از بقیه آجرها بیشتر است. علاقه ی کارفرما به متریال آجر منجر به استفاده ی آن به عنوان پوسته دوم در نمای ساختمان همانند پرده نشد. Th᠎is post has  been done with the  he lp of G SA C᠎ontent Gen​er᠎ator Dem ov ersion!

نصاب نمای سرامیک خشک آنچه را پاسخ|کرتین وال: تکنیک Google}

خطر دوم اینکه کارآیی ساختمان پس از ریزش عمده دیوارها و نمای ساختمان از بین می رود بنابراین احتمال بازسازی ساختمان از بین می رود. همین مزیتهای به ظاهر ساده، باعث شده است، که طراحان، معماران و مهندسان ساختمانی، علاقه بسیار زیادی به استفاده از نمای کرتین وال با لامل آلومینیومی داشته باشند. با توجه به توانایی رنگ آمیزی آلومینیوم به هر رنگی، نمای کامپوزیت آلومینیومی در طیف گستردهای از رنگها و همچنین الگوها (شبیه چوب و سنگ مرمر) تولید میشوند. ورقهای کامپوزیت آلومینیومی همانند دیگر مسئله معایب مختص به خودشان رادارند. نکته دیگر آنکه نمای کنونی ساختمان ها دارای دو چالش اصلی هستند. نمای سنگی در سایر کشورهای دنیا یک نمای فاخر و گران قیمت محسوب می شود و به راحتی برای ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه معمولا در ساختمان های خاص اداری آن هم در طبقات یک تا دو مورد استفاده قرار می گیرد. Th​is c ontent h᠎as  be᠎en written by behsaznama Con te​nt Gen erator Dem​over si​on!

نحوه نصب نمای خشک

یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها می باشد، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. مقررات فعلی الزام جدی که قابلیت تحقق داشته باشد، ندارد. تجربه نشان داده است این نماهای ساختمانی هنگام ریزش صدای قوی تولید می کنند که تا مدت ها بعد بازماندگان زلزله در شوک صدای ناشی از این ریزش باقی می مانند. کاژه به عنوان یکی از مجموعه های بسیار قوی در این زمینه فعالیت داشته و می تواند برای شما بهترین پیشنهادات را داشته باشد. پشتیبانی از ۲۱ زبان زنده و برتر دنیا از دیگر نکاتی است که میتوان به آن اشاره داشت. به دنبال آن کارگروهی از تعدادی از متخصصان حوزه تشکیل شد تا به محض ارائه لایحه به شورا کار کارشناسی آغاز شود. دوم آنکه نمای ساختمان ها از دید طراحی شهری نیز باید مورد توجه باشند.

4 عملی راه‌ها روی کردن نمای سنگ Right to a Sales sales Machine

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نصاب نمای سرامیک خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید